dc.contributor.advisor | Μιχαήλ, Λοΐζος | |
dc.contributor.author | Παρασκευά, Παρασκευούλα | |
dc.contributor.other | Paraskeva, Paraskevoula | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2012-06-25 | |
dc.date.accessioned | 2012-06-25T09:16:58Z | |
dc.date.available | 2012-06-25T09:16:58Z | |
dc.date.copyright | 2012-05 | |
dc.date.issued | 2012-06-25 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2012/00026 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/294 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η μελέτη της ικανότητας ενός εργαλείου
χρονικού συλλογισμού να κωδικοποιήσει συγκεκριμένα στοιχεία ιστοριών και της ικανότητάς
του να απαντήσει σε συγκεκριμένα είδη ερωτήσεων. Παράλληλα, γίνεται η σύγκριση των
ικανοτήτων αυτών με μαθητές δημοτικού σχολείου. Εξίσου σημαντικός στόχος είναι η ανάπτυξη
μεθοδολογίας για την κωδικοποίηση ιστοριών και ερωτήσεων και η κριτική θεώρηση της ως
προς την ορθότητα και την πληρότητά της.
Για την επίτευξη του στόχου, έχει γίνει χρήση του εργαλείου E-Res, το οποίο επιτρέπει την
κωδικοποίηση στοιχείων μίας ιστορίας. Έχει προηγηθεί μελέτη προηγούμενων προσπαθειών
στη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου για κωδικοποίηση ιστοριών. Επιπρόσθετα,
αναπτύχθηκε μεθοδολογία για τη διαδικασία της μετάφρασης/μεταφοράς ιστοριών και
ερωτήσεων από φυσική γλώσσα σε τυπική γλώσσα. Με βάση τη μεθοδολογία αυτή, έχει
κωδικοποιηθεί αριθμός ιστοριών και ερωτήσεων. Δόθηκε έμφαση τόσο στην επιλογή ιστοριών,
που για την κατανόησή τους απαιτείται ένα φάσμα νοητικών ικανοτήτων, όσο και στην
ετοιμασία κατάλληλων ερωτήσεων. Κατόπιν διενεργήθηκε πειραματική μελέτη της ικανότητας
του εργαλείου να επιστρέψει τις αναμενόμενες απαντήσεις στις ερωτήσεις.
Οι επιλεγμένες ιστορίες και ερωτήσεις υποβλήθηκαν και σε μαθητές δημοτικού σχολείου μέσα
από προγραμματισμένες διδακτικές δραστηριότητες. Ακολούθησε μία ανάλυση των
απαντήσεων των μαθητών με πίνακες και γραφικές παραστάσεις. Στη συνέχεια, έγινε
βαθμολόγηση του εργαλείου με ένα ποσοστό συμφωνίας υπολογιστή και μαθητών. Το ποσοστό
αυτό προέκυψε από τις απαντήσεις που επέστρεψε το εργαλείο στις ερωτήσεις, συγκρινόμενες
με τις απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που
προκύπτουν από τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και από τα αποτελέσματα της ανάλυσης
των δεδομένων.
Η όλη διαδικασία ολοκληρώθηκε με επιτυχία τόσο στην κωδικοποίηση του υπολογιστή όσο και
στην εφαρμογή της στην τάξη. Επιπλέον, γίνεται μια αναφορά για μελλοντική δουλειά που
δύναται να τροποποιήσει ή να συμπληρώσει την εργασία αυτή. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 174 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Κωδικοποίηση | el_GR |
dc.subject | Encoding | el_GR |
dc.subject | Κωδικοποίηση ιστοριών και ερωτήσεων | el_GR |
dc.title | Κωδικοποίηση και μηχανική απάντηση ερωτήσεων σε ιστορίες | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This master thesis studies a temporal reasoning tool and its ability both to encode
specific data from stories and to provide answers to specific questions. Furthermore this
master thesis compares the efficiency of this tool to the performance of elementary
students. A methodology that can be used for the encoding of stories and questions is
also described and an effort is made to examine its soundness and completeness.
E-Res tool, that allows the encoding of stories, is used to achieve the goals of this master
thesis. Firstly, a review on previous attempts for the use of E-Res in encoding stories is
provided. Secondly, a methodology is developed for the translation of stories and
questions from natural to formal language. Following the methodology, a number of
stories and questions have been encoded. Attention was paid to select stories that
require a range of cognitive skills in order to be understood and to prepare the proper
questions. Afterward, experiments were made to examine the ability of E-Res tool to
return the correct answers to the questions.
The selected stories and questions were also given to elementary students through a series of
scheduled instructions and their answers were analysed using tables and graphs. The E-Res
answers were then compared to student’s answers. Through the comparison, an agreement
percentage between computer and students occurred and this was taken in order to rate the ERes
tool. The conclusions derived from the methodology and the results of data analysis were
then presented.
The whole process was completed successfully both in the computer encoding and in the
classroom implementation. However, future work could be done in order to change or
supplement this work. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |