Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στα κυπριακά, ελληνικά και αμερικάνικα μουσεία: αποτίμηση της υφιστάμενης χρήσης και προτάσεις για βελτιστοποίηση της αξιοποίησης τους - διερευνώντας τη διαλεκτική στρατηγική επικοινωνίας, μουσειολογίας και διαδικτυακής κοινωνίας
Abstract
Η παρούσα μελέτη ερευνά τη φύση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πώς αυτά διαμορφώνουν ένα νέο επικοινωνιακό περιβάλλον στον σύγχρονο κόσμο, το οποίο προσφέρει ευκαιρίες εκμετάλλευσης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους από διάφορους πολιτιστικούς οργανισμούς, όπως τα μουσεία, με στόχο τη δημιουργία στενών δεσμών με το κοινό, ακολουθώντας τις αρχές της σύγχρονης μουσειολογίας. Η υφιστάμενη εικόνα των κυπριακών μουσείων σε σχέση με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί το βασικό ερευνητικό πεδίο σε συνδυασμό με τη σύγκριση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από μουσεία ΗΠΑ και Ελλάδας. Η κατανόηση των πλεονεκτημάτων των διαφόρων μέσων δικτύωσης επιβάλλεται από μουσεία που επιθυμούν να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους, να βελτιώσουν την εικόνα τους και να ενισχύσουν την επισκεψιμότητά τους. Η υιοθέτηση διαφόρων καλών πρακτικών που χρησιμοποιούνται σε χώρες όπως τις Η.Π.Α και η εφαρμογή τους σύμφωνα με τα δεδομένα των κυπριακών μουσείων, αποτελεί σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της επικοινωνίας με το κοινό τόσο σε τοπικό, εθνικό όσο και σε διεθνή επίπεδο.