Υλοποίηση προσαρμοστικού συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης και αξιολόγηση της ευχρηστίας του
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-02-21Συγγραφέας
Αβραμούλη, Μαρία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Μεταξύ των διαφορετικών μοντέλων μάθησης που έχουν εφαρμοστεί κατά καιρούς, η προσαρμοστική μάθηση κερδίζει σήμερα όλο και περισσότερο έδαφος. Επιπλέον, τα προσαρμοστικά συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) υποστηρίζονται από τα δυναμικά αναπτυσσόμενα εξ αποστάσεως μαθήματα (e-courses), τα οποία αφορούν σ' ένα ευρύ, αλλά και με διαφορετικές ανάγκες κοινό. Ένα τέτοιο μαθησιακό σύστημα μπορεί να προσαρμόζει την παρουσίαση, την πλοήγηση, το περιεχόμενο, την ανατροφοδότηση, τη βοήθεια και την αξιολόγηση στις ανάγκες του μαθητή. Ωστόσο, είναι εύλογο ότι η αποδοχή του συστήματος από την εκπαιδευτική κοινότητα βασίζεται στην ευχρηστία του. Η βελτίωση της μέσω της εμπειρίας χρήστη θα μπορούσε να αναγάγει ένα τέτοιο εκπαιδευτικό προσαρμοστικό σύστημα σ' ένα περαιτέρω επιτυχημένο εκπαιδευτικό εργαλείο με δυναμική ανάπτυξη.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή υλοποιήθηκε το προσαρμοστικό σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης e-adapt. Η υλοποίηση του βασίστηκε στο μοντέλο της Mavroudi (2014), με κάποιες τροποποιήσεις και προσθήκες, και στις σχεδιαστές αρχές ευχρηστίας.
Στη συνέχεια σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε στο e-adapt διαμορφωτική αξιολόγηση ευχρηστίας μέσω της εμπειρίας χρήστη. Τρεις διαφορετικές χρονικές φάσεις αξιολόγησης και οι μέθοδοι του πρωτοκόλλου ομιλούντος υποκειμένου, του πρωτοκόλλου ερωτήσεων-απαντήσεων, της συνέντευξη και του ερωτηματολογίου συνδυάζονται κατάλληλα με στόχο την πολύπλευρη αξιολόγηση της ευχρηστίας.
Στα δεδομένα που συλλέχθηκαν εφαρμόστηκε ποιοτική και ποσοτική ανάλυση, η οποία ανέδειξε τα προβλήματα ευχρηστίας και τα λάθη, με βασική αιτία την ορολογία. Παράλληλα, διαπιστώθηκε η αποδοτικότητα, η ευκολία εκμάθησης και η αποδοχή του e-adapt. Τέλος, η προτεινόμενη μεθοδολογία αξιολόγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε σύστημα.