dc.contributor.advisor | Χατζηλάκος, Θανάσης | |
dc.contributor.author | Αβραμούλη, Μαρία | |
dc.contributor.other | Avramouli, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-02-21 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T09:04:58Z | |
dc.date.available | 2017-02-21T09:04:58Z | |
dc.date.copyright | 2016-12 | |
dc.date.issued | 2017-02-21 | |
dc.identifier.other | ΠΕΣ/2016/00252 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2812 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Μεταξύ των διαφορετικών μοντέλων μάθησης που έχουν εφαρμοστεί κατά καιρούς, η προσαρμοστική μάθηση κερδίζει σήμερα όλο και περισσότερο έδαφος. Επιπλέον, τα προσαρμοστικά συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) υποστηρίζονται από τα δυναμικά αναπτυσσόμενα εξ αποστάσεως μαθήματα (e-courses), τα οποία αφορούν σ' ένα ευρύ, αλλά και με διαφορετικές ανάγκες κοινό. Ένα τέτοιο μαθησιακό σύστημα μπορεί να προσαρμόζει την παρουσίαση, την πλοήγηση, το περιεχόμενο, την ανατροφοδότηση, τη βοήθεια και την αξιολόγηση στις ανάγκες του μαθητή. Ωστόσο, είναι εύλογο ότι η αποδοχή του συστήματος από την εκπαιδευτική κοινότητα βασίζεται στην ευχρηστία του. Η βελτίωση της μέσω της εμπειρίας χρήστη θα μπορούσε να αναγάγει ένα τέτοιο εκπαιδευτικό προσαρμοστικό σύστημα σ' ένα περαιτέρω επιτυχημένο εκπαιδευτικό εργαλείο με δυναμική ανάπτυξη.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή υλοποιήθηκε το προσαρμοστικό σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης e-adapt. Η υλοποίηση του βασίστηκε στο μοντέλο της Mavroudi (2014), με κάποιες τροποποιήσεις και προσθήκες, και στις σχεδιαστές αρχές ευχρηστίας.
Στη συνέχεια σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε στο e-adapt διαμορφωτική αξιολόγηση ευχρηστίας μέσω της εμπειρίας χρήστη. Τρεις διαφορετικές χρονικές φάσεις αξιολόγησης και οι μέθοδοι του πρωτοκόλλου ομιλούντος υποκειμένου, του πρωτοκόλλου ερωτήσεων-απαντήσεων, της συνέντευξη και του ερωτηματολογίου συνδυάζονται κατάλληλα με στόχο την πολύπλευρη αξιολόγηση της ευχρηστίας.
Στα δεδομένα που συλλέχθηκαν εφαρμόστηκε ποιοτική και ποσοτική ανάλυση, η οποία ανέδειξε τα προβλήματα ευχρηστίας και τα λάθη, με βασική αιτία την ορολογία. Παράλληλα, διαπιστώθηκε η αποδοτικότητα, η ευκολία εκμάθησης και η αποδοχή του e-adapt. Τέλος, η προτεινόμενη μεθοδολογία αξιολόγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε σύστημα. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 130 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Προσαρμοστική μάθηση | el_GR |
dc.subject | Adaptive learning | el_GR |
dc.subject | Ηλεκτρονική μάθηση | el_GR |
dc.subject | e-learning | el_GR |
dc.title | Υλοποίηση προσαρμοστικού συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης και αξιολόγηση της ευχρηστίας του | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Among the different learning models that have been extensively used adaptive learning seems quite promising. Furthermore, adaptive e-learning systems is supported by the dynamically developed e-courses serve as an extremely useful tool for the adaptive educational system. On the other hand, in adaptive educational system the learning tools modify the presentation, the navigation, the content, the feedback, the help and the evaluation to student needs. However, the acceptance of the system from the educational community relies on its usability. Thus, the constant improvement of the certain system through the user experience can further promote its dynamic development.
The adaptive e-learning system e-adapt presented in this thesis. The implementation was based on the Mavroudi’s model (2014), with some modifications and adjustments, and on usability principles.
Furthermore, a formative evaluation of usability through the user experience was established for the e-adapt system. Three different time phases of evaluation and the methods of think-aloud protocol, question-asking protocol, interview and questionnaire are appropriately combined to consist a multifaceted usability evaluation.
The data collected was applied qualitative and quantitative analysis, which highlighted usability problems and errors with basic cause the terminology. At the same time, the efficiency, ease of learning and acceptance of e-adapt was discovered. Final, the proposed evaluation methodology can be used by any system. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |