dc.contributor.advisor | Διλμπέρη, Αθηνά | |
dc.contributor.author | Βαρδακώστας, Θοδωρής | |
dc.contributor.other | Vardakostas, Thodoris | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-09-28 | |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T07:03:33Z | |
dc.date.available | 2016-09-29T07:03:33Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-09-29 | |
dc.identifier.other | MBA/2016/00438 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2651 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Παρόλο που η οικονομική κρίση της Ελλάδος τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει
σημαντικά τον εγχώριο τραπεζικό κλάδο, ένας από τους βασικότερους
προβληματισμούς του τραπεζικού χώρου και ειδικότερα του τομέα του μάρκετινγκ
είναι η εμπλοκή του καταναλωτή και ο τρόπος σκέψης του στην λήψη της τελικής
απόφασης για την αγορά χρημ/κών προϊόντων retail banking. Ο έντονος ανταγωνισμός
απαιτεί συνεχή εγρήγορση των τραπεζών, με απαραίτητη τη συνεισφορά του
μάρκετινγκ για την όσο το δυνατόν καλύτερη γνώση του τρόπου σκέψης των
καταναλωτών. Παρόλο που το ατομικό εισόδημα των πελατών έχει μειωθεί και η
δυσπιστία τους έναντι των τραπεζών έχει αυξηθεί σημαντικά, το τραπεζικό μάρκετινγκ
θα πρέπει να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης του στις νέες οικονομικές συνθήκες και να
βρει τον τρόπο να τους προσεγγίσει με στόχο το κοινό όφελος. Ως αποτέλεσμα των
ανωτέρω, η εμπλοκή των πελατών στη λήψη απόφασης αγοράς retail banking
προϊόντων είναι ένας τομέας που χρήζει την ανάγκη ιδιαίτερης έρευνας.
Σκοπός της έρευνας είναι να εξετασθεί το ρίσκο που είναι διατεθειμένος να πάρει ο
πελάτης, την αυτοπεποίθηση που έχει και το κατά πόσο μπορεί να τον επηρεάσει ο
τραπεζικός υπάλληλος την τελική του απόφαση. Το ρίσκο που θα ήθελε να αναλάβει ο
πελάτης είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην αγορά προϊόντων, το οποίο συνδέεται κυρίως
τόσο με την προηγούμενη εμπειρία του όσο και με τον χαρακτήρα του, ενώ η
αυτοπεποίθηση του είναι άλλος ένας σημαντικός παράγοντας που θα εξετασθεί
προκειμένου να κατανοήσουμε τον τρόπο σκέψης του τραπεζικού πελάτη (retail
customer).
Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι πρωτογενής ποσοτική έρευνα μέσω ενός
ερωτηματολόγιο 25 ερωτήσεων. Διανεμήθηκε σε 108 άτομα, ενώ από το δείγμα
εξαιρέθηκαν τραπεζικοί υπάλληλοι και άτομα κάτω των 18 ετών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης προκύπτει ότι οι συμμετέχοντες είναι
πρόθυμοι να αναλάβουν το οποιοδήποτε ρίσκο για την αλλαγή χρηματοπιστωτικού
ιδρύματος προκειμένου να αγοράσουν ένα τραπεζικό προϊόν, δείχνουν πρόθυμοι να
ενημερωθούν από διαφορετικές πηγές/ τράπεζες, αλλά και προσπαθούν να αυξήσουν
την αυτοπεποίθηση τους μέσω της καλής γνώσης των προϊόντων αλλά και της
συνεχούς/ ενδελεχούς ενημέρωσης. | el_GR |
dc.format.extent | 66 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Retail Banking | el_GR |
dc.title | Τρόπος εμπλοκής και δράσης του καταναλωτή στην αγορά χρηματοοικονομικών προϊόντων Retail Banking και ποιοι παράγοντες τον επηρεάζουν | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Even though the financial crisis in Greece has affected the internal banking system, one
of the main concerns of the banks and in particular the marketing sector, is the
customer’s involvement and the way it determines how to proceed when making the
final decision of buying a financial instrument. The intense competition among banks
demands the banks’ ongoing alertness and here is where marketing should contribute
by illustrating best the way how customers think. Despite that the individual income has
been sharply deteriorated and the customers mistrust has significantly increased
against the banks, the banking marketing must conceive how customers think and react
to the new financial circumstances and to find a way to approach them targeting the
mutual benefit. As a result of the above, it is obvious that the customers’ involvement in
the final decision when purchasing retail banking products is an area that needs
particular research.
The purpose of this research is to examine the risk that the customers are willing to
take, the confidence that it has and how much it may be affected by a bank employee
when making the final decision in purchasing the specific banking product. The risk
factor is of great significance when purchasing financial products which is connected
mainly with the customer’s previous experiences, as well as its character, whereas it’s
confidence is another important factor which will be examined in order to understand
the retail customer’s thoughts.
The methodology used is of primary quantitative analysis through a questionnaire
consisting of 25 questions, which was distributed to 108 individuals over 18, while bank
employees were excluded.
According to the results of the analysis, it was illustrated that the participants are willing
to take any risk involved when changing banking institutions in order to purchase a
financial instrument. Additionally, they are willing to be informed by various sources
and at the same time they are trying to increase their confidence by understanding the
products in depth, while they consider important the continuous and detailed
information of those instruments. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |