Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαναγιωτόπουλος, Νίκος
dc.contributor.authorΚάραλη, Αικατερίνη
dc.contributor.otherKarali, Aikaterini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-15
dc.date.accessioned2016-07-15T09:05:17Z
dc.date.available2016-07-15T09:05:17Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-15
dc.identifier.otherΕΠΑ/2016/00038el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2409
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ διεύρυνση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη δυναμική συμμετοχή αριθμού φοιτητών από τα μεσαία και κατώτερα κοινωνικά στρώματα, αποτέλεσε κύριο μέλημα του εκδημοκρατισμού της εκπαίδευσης που αντιτίθεται στους μηχανισμούς αναπαραγωγής κοινωνικών διακρίσεων και ανισοτήτων. Αποτελέσματα ερευνών αποδεικνύουν πως στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης οι ταξικές ανισότητες – που αποτελούν αιτία της σχολικής επιτυχίας και των διακρίσεων ⌐ δυσχεραίνουν με την επενέργεια ευρύτερου φάσματος παραγόντων την ακαδημαϊκή πορεία των φοιτητών των λαϊκών στρωμάτων. Το ποσοστό των εγγεγραμμένων φοιτητών που η διάρκεια φοίτησής τους ξεπερνά την κανονική διάρκεια του προγράμματος σπουδών τους, μεγαλώνει με αυξανόμενο ρυθμό καθιστώντας αναγκαία τη διερεύνηση των αιτίων πρόκλησής του. Οι επιδράσεις του φαινομένου της λιμνάζουσας φοίτησης στην προσωπική και επαγγελματική πορεία των φοιτητών αλλά και στην αποτελεσματική λειτουργία των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, καθιστά επιβεβλημένη την ανάληψη δράσεων και διατύπωση προτάσεων μέσω της εκπόνησης σχετικών μελετών. Βασική στόχευση της συγκεκριμένης μελέτης είναι η αναζήτηση των παραγόντων που ευνόησαν τη μη έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών τριάντα φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνάρτηση με τις διαδικασίες πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση και κοινωνικών χαρακτηριστικών τους, όπως αποτυπώνονται από στοιχεία που προσδιορίζουν τη μορφωτική και επαγγελματική θέση των γονέων τους. Η θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου του P.Bourdieu, που αποτελεί μια ερμηνευτική προσέγγιση της ταξικά διαφοροποιημένης κουλτούρας και της συμβολής της στην αξιοποίηση ή μη των κληρονομούμενων πολιτισμικών αγαθών που αντανακλούν την κοινωνική προέλευση, αποτέλεσε τη βασική παραδοχή που συνέθεσε το θεωρητικό πλαίσιο της μελέτης. Τα ευρήματα της έρευνας που προέκυψαν από την ανάλυση των ποιοτικών συνεντεύξεων, επιβεβαίωσαν τη δυναμική συμβολή των κοινωνικών και θεσμικών παραγόντων στην καθυστέρηση των σπουδών και οδήγησαν στην εξαγωγή συμπερασμάτων και τη διατύπωση προτάσεων για την υλοποίηση ειδικών παρεμβάσεων με στόχο την υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού.el_GR
dc.format.extent163 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΤριτοβάθμια εκπαίδευση -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectHigher education -- Greeceel_GR
dc.titleΕμπειρική διερεύνηση της "λιμνάζουσας φοίτησης" συναρτήσει της πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση και κοινωνικών χαρακτηριστικών των φοιτητώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe investigation of Tertiary Education with the active participation of many students from middle and lower social classes has been the main concern of the democratisation of education which is opposed to social discrimination and inequality. Research results show that social inequality, which in higher education is a reason for academic success and discrimination, is encumbered with the influence of a wider range of factors regarding the academic development of students from lower social classes. The number of registered students who exceed the normative duration of their study programme is increasing, making the investigation of the causes imperative. The effects of the extended duration of studies in the students' personal and professional course along with the effective operation of the Universities, makes both taking action and submitting a proposal of relevant research essential The main aim of the current research is the investigation of the factors which foster the delayed completion of studies of 30 students attending the University of Patras in conjunction with the entry requirements into higher education and their social characteristics as they are illustrated in the results describing their parents' educational and professional position. The main idea forming the theoretical framework of this research is B.Bourdieu's theory of cultural capital, which takes an investigative approach towards cultural distinctions between classes in order to examine what contributes to the successful or unsuccessful utilisation of the inheritance of cultural goods which is a reflection of social origin. The findings of the research, which arose from the analysis of qualitative interviews, confirm the inextricable link between both social and institutional factors for the delay in studies and has led to drawing conclusions and formulating a proposal for the undertaking of specific intervention with the aim of supporting student populationel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής