dc.contributor.advisor | Λαζαρίδου, Αγγελική | |
dc.contributor.author | Λαβράνου, Γεωργία Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.other | Lavranou, Georgia Constantina | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-07-06 | |
dc.date.accessioned | 2016-07-06T11:25:10Z | |
dc.date.available | 2016-07-06T11:25:10Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-07-06 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2016/00040 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2368 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Οι συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια κοινότητα καθιστούν την εκπαίδευση απαραίτητο εργαλείο για τον μέσο άνθρωπο. Συνεπώς, η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η αύξηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών αποτελούν κύριο μέλημα για τις κυβερνήσεις των χωρών. Ιδιαίτερα η εκμάθηση της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας κατέχει ξεχωριστή θέση στο εκπαιδευτικό συγκείμενο αφού ως lingua franca αποτελεί το κλειδί για την διεκδίκηση αξιοπρεπούς διαβίωσης εντός και εκτός εθνικών συνόρων. Στην Ελλάδα, η εκμάθηση της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας εμφανίζει μοναδικά χαρακτηριστικά, που συνδέονται με την κουλτούρα των «φροντιστηρίων»-μια κουλτούρα που δεν απαντάται σε άλλη χώρα ή, τουλάχιστον, όχι με την ίδια ένταση. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας καταδεικνύει κενό στο τμήμα που αφορά τη διερεύνηση τόσο της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας όσο και της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της ερευνήτριας για το πλαίσιο της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα οδήγησαν στην εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας. Σκοπός της έρευνας ήταν να σκιαγραφήσει την ταυτότητα του εκπαιδευτικού της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο στην Ελλάδα, να εξετάσει το ζήτημα της Επαγγελματικής του Ανάπτυξης και να αναζητήσει τα κίνητρα που θα μπορούσαν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά του. Μεθοδολογικά, η έρευνα κινήθηκε σε αποκλειστικά ποιοτικό πλαίσιο αφού στόχευε στην καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών και στην καλύτερη περιγραφή του υπό εξέταση φαινομένου. Συγκεκριμένα, στηρίχθηκε σε 12 δομημένες συνεντεύξεις από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Αγγλικής στη Δημόσια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Παρόμοια έρευνα δεν έχει διενεργηθεί ξανά για το σύνολο των εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης ανεξαρτήτως βαθμίδας. Το υλικό που συγκεντρώθηκε αναλύθηκε με βάση την κατευθυνόμενη ανάλυση περιεχομένου και τον σχεδιασμό θεμελιωμένης θεωρίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν συμφωνία με την υπάρχουσα βιβλιογραφία σε
αρκετά σημεία, αλλά και σημαντικές διαφοροποιήσεις. Στο ζήτημα της ταυτότητας τονίζεται το άγχος που προκαλούν οι αρνητικές αλλαγές στο συγκείμενο λόγω της κρίσης, αλλά και η επιμονή των Ελλήνων εκπαιδευτικών για ενίσχυση του γνωστικού τους αντικειμένου. Στο ζήτημα της Επαγγελματικής Ανάπτυξης αναδεικνύονται τα κενά που υπάρχουν και προτείνονται λύσεις από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Στο θέμα της ικανοποίησης/δυσαρέσκειας τονίζεται η σημασία του ρόλου του Συμβούλου, αλλά και το μισθολογικό και η προσφορά ευκαιριών ανάπτυξης. Τέλος, η έρευνα υπογραμμίζει την επιθυμία των εκπαιδευτικών για βελτίωση του ζητήματος της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και θέτει το ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. | el_GR |
dc.format.extent | 203 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί -- Επαγγελματική ανάπτυξη | el_GR |
dc.subject | Teachers -- Professional development | el_GR |
dc.title | Επαγγελματική ανάπτυξη, επαγγελματική ταυτότητα και κίνητρα για την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The current state of affairs in the global community designates education as an essential tool for the average individual. As a result, improving the quality of school education and increasing the effectiveness of teachers has become the main concern for most governments. Especially the subject of Teaching English as a Foreign Language plays an important part in the educational context, since English being the lingua franca it is, in fact, the key to claiming decent living conditions inside or outside one’s national borders. In Greece, learning EFL consists of unique features which are closely related to the “frontisterio” (tutorial institute) culture – a culture not encountered in other countries or, at least, not with the same intensity. The literature review reveals a gap in the research field as to the matter of both the professional identity and the professional development of EFL teachers. This fact, combined with the researcher’s special interest in the context of public education in Greece have led to the undertaking of this dissertation. Its purpose was to sketch the identity of EFL teachers in public schools in Greece, to examine the matter of their professional development as well as locate the motives that could increase their effectiveness. In terms of methodology an exclusively qualitative approach was chosen, since the research mainly aimed at recording the teachers’ opinions and describing the phenomenon under examination in a better way. More specifically, it was based on 12 structured interviews from in-service EFL teachers in public education in Greece. It should be noted that no previous research has included the population of public school EFL teachers in Greece – irrespective of level. The concentrated material was analysed with the help of directed content analysis and grounded theory. The results agree to many points with the existing literature but there have also been notable differentiations. In the matter of professional identity the focus is on the stress caused by negative context changes due to the economic crisis as well as the Greek EFL teachers’ persistence to reinforce their subject at school. In the matter of professional development the research findings reveal the existing gaps and the teachers themselves suggest viable solutions. As far as the issue of job satisfaction/dissatisfaction is concerned, the research highlights both the importance of the role of the School Advisors and the matter of salary improvement and
professional development opportunities. Last but not least, the research underlines the EFL teachers’ desire to improve the conditions for their professional development and raises the issue of evaluation. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |