Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Επαγγελματική ανάπτυξη, επαγγελματική ταυτότητα και κίνητρα για την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΕΠΑ-2016-00040.pdf (2.078Mb)
    Ημερομηνία
    2016-07-06
    Συγγραφέας
    Λαβράνου, Γεωργία Κωνσταντίνα
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Οι συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια κοινότητα καθιστούν την εκπαίδευση απαραίτητο εργαλείο για τον μέσο άνθρωπο. Συνεπώς, η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η αύξηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών αποτελούν κύριο μέλημα για τις κυβερνήσεις των χωρών. Ιδιαίτερα η εκμάθηση της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας κατέχει ξεχωριστή θέση στο εκπαιδευτικό συγκείμενο αφού ως lingua franca αποτελεί το κλειδί για την διεκδίκηση αξιοπρεπούς διαβίωσης εντός και εκτός εθνικών συνόρων. Στην Ελλάδα, η εκμάθηση της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας εμφανίζει μοναδικά χαρακτηριστικά, που συνδέονται με την κουλτούρα των «φροντιστηρίων»-μια κουλτούρα που δεν απαντάται σε άλλη χώρα ή, τουλάχιστον, όχι με την ίδια ένταση. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας καταδεικνύει κενό στο τμήμα που αφορά τη διερεύνηση τόσο της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας όσο και της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της ερευνήτριας για το πλαίσιο της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα οδήγησαν στην εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας. Σκοπός της έρευνας ήταν να σκιαγραφήσει την ταυτότητα του εκπαιδευτικού της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο στην Ελλάδα, να εξετάσει το ζήτημα της Επαγγελματικής του Ανάπτυξης και να αναζητήσει τα κίνητρα που θα μπορούσαν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά του. Μεθοδολογικά, η έρευνα κινήθηκε σε αποκλειστικά ποιοτικό πλαίσιο αφού στόχευε στην καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών και στην καλύτερη περιγραφή του υπό εξέταση φαινομένου. Συγκεκριμένα, στηρίχθηκε σε 12 δομημένες συνεντεύξεις από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Αγγλικής στη Δημόσια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Παρόμοια έρευνα δεν έχει διενεργηθεί ξανά για το σύνολο των εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης ανεξαρτήτως βαθμίδας. Το υλικό που συγκεντρώθηκε αναλύθηκε με βάση την κατευθυνόμενη ανάλυση περιεχομένου και τον σχεδιασμό θεμελιωμένης θεωρίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν συμφωνία με την υπάρχουσα βιβλιογραφία σε αρκετά σημεία, αλλά και σημαντικές διαφοροποιήσεις. Στο ζήτημα της ταυτότητας τονίζεται το άγχος που προκαλούν οι αρνητικές αλλαγές στο συγκείμενο λόγω της κρίσης, αλλά και η επιμονή των Ελλήνων εκπαιδευτικών για ενίσχυση του γνωστικού τους αντικειμένου. Στο ζήτημα της Επαγγελματικής Ανάπτυξης αναδεικνύονται τα κενά που υπάρχουν και προτείνονται λύσεις από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Στο θέμα της ικανοποίησης/δυσαρέσκειας τονίζεται η σημασία του ρόλου του Συμβούλου, αλλά και το μισθολογικό και η προσφορά ευκαιριών ανάπτυξης. Τέλος, η έρευνα υπογραμμίζει την επιθυμία των εκπαιδευτικών για βελτίωση του ζητήματος της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και θέτει το ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2368
    Συλλογές
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013