Διαδραστικότητα επιχείρησης-κοινού μέσω εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης: Ορισμός, μέτρηση και βέλτιστες πρακτικές για τις κυπριακές επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-04-08Συγγραφέας
Παυλίδου Κυριάκου, Βερόνικα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται τη χρησιμότητα των κοινωνικών δικτύων· τη νέα γενιά του Web η οποία έχει δημιουργήσει καινούργια εργαλεία και μικροεφαρμογές για την προβολή, Μάρκετινγκ και Επικοινωνία μιας επιχείρησης. Αναμφισβήτητα, η χρήση των Εργαλείων Κοινωνικής Δικτύωσης και στο εξής ΕΚΔ είναι ελκυστική για την σύγχρονη επιχείρηση, επειδή καλλιεργεί διαδραστικότητα με το κοινό. Ωστόσο, λίγες μελέτες επιχειρούν να καθορίσουν με ακρίβεια τι ακριβώς είναι η διαδραστικότητα, και πως μπορεί να μετρηθεί/αναλυθεί.
Η παρούσα έρευνα προσεγγίζει την έννοια της διαδραστικότητας συστηματικά, ώστε να αξιολογηθεί η χρησιμότητα των ΕΚΔ για τις κυπριακές επιχειρήσεις. Αυτό θα οδηγήσει στην καλύτερη κατανόηση για το πως οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα ΕΚΔ, αλλά και στην ανακάλυψη των βέλτιστων πρακτικών. Σε αυτή τη μελέτη έχει δοθεί ορισμός του όρου «διαδραστικότητα», προσδιορίστηκαν τρόποι επικοινωνίας των επιχειρήσεων, οι διάφορες μορφές διαδραστικότητας και έγινε αξιολόγηση επίπεδου διαδραστικότητας από μια επιχείρηση.
Η κατανόηση των προθέσεων ή τάσεων των κυπριακών επιχειρήσεων οι οποίες ήδη χρησιμοποιούν τα ΕΚΔ, αλλά και η κατανόηση των λόγων που χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία, μπορούν να σταθούν χρήσιμα για την σωστή και επικερδή προβολή της κάθε επιχείρησης και της επικοινωνίας τους με το κοινό τους (ή αλλιώς τους υποψήφιους πελάτες τους). Γι’ αυτό, έχουν αναλυθεί τα προφίλ των 80 κυπριακών επιχειρήσεων στα δύο πιο δημοφιλή και μεγάλα κοινωνικά δίκτυα (Facebook και Twitter) κατά τη διάρκεια 6 μηνών. Το δείγμα αποτελείται από διαφορετικές κατηγορίες οικονομικής δραστηριότητας επιχειρήσεων όπως επίσης και μεγέθους (οργανισμούς, μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις). Αναλύθηκαν τα ποσοτικά και ποιοτικά τους δεδομένα σε σχέση με την χρήση των δύο αναφερόμενων πιο πάνω Κοινωνικών Δικτύων. Η συλλογή και ανάλυση δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το περιβάλλον / γλώσσα R Statistical Computing Platform.
Για να πετύχουμε μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση του ρόλου των ΕΚΔ στη σύγχρονη κυπριακή επιχείρηση, διεξάχθηκαν και μη δομημένες συνεντεύξεις. Το δείγμα των ατόμων για τις συνεντεύξεις επιλέχτηκε από τα στελέχη κυπριακών επιχειρήσεων και οργανισμών με βάση της εμπειρικής τους γνώσης στο θέμα της έρευνας της παρούσας διατριβής. Με βάση των αποτελεσμάτων από την ποσοτική αλλά και την ποιοτική ανάλυση, παρουσιάζονται εισηγήσεις για βέλτιστες πρακτικές στη χρήση των ΕΚΔ.