dc.contributor.advisor | Νικολάου, Ντάϊνα | |
dc.contributor.author | Βολωνάκης, Βασίλειος | |
dc.contributor.other | Volonakis, Vasilios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-09-02 | |
dc.date.accessioned | 2015-09-03T09:57:13Z | |
dc.date.available | 2015-09-03T09:57:13Z | |
dc.date.copyright | 2015-05 | |
dc.date.issued | 2015-09-03 | |
dc.identifier.other | MBA/2015/00336 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2105 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στις μέρες μας, η απόκτηση ενός αυτοκινήτου είναι μία σχετικά απλή υπόθεση.
Ωστόσο, με την αγορά του αυτοκινήτου, ο ιδιοκτήτης του καλείται να διαχειριστεί
μια σειρά από σημαντικούς κινδύνους. Οι κίνδυνοι αυτοί εντάσσονται κυρίως σε δυο
μεγάλες κατηγορίες.
Η πρώτη κατηγορία σχετίζεται με την πιθανότητα πρόκλησης σωματικών βλαβών ή
υλικών ζημιών σε ξένες περιουσίες, ως αποτέλεσμα της κακής οδήγησης του
αυτοκινήτου. Η δεύτερη κατηγορία σχετίζεται κυρίως με τους κινδύνους που μπορεί
να ζημιώσουν το ίδιο το αυτοκίνητο καθώς και τα επακόλουθα από την πιθανή
απώλεια χρήσης του. Και οι δύο κατηγορίες κινδύνων διαχειρίζονται, μέσω του
μηχανισμού της ασφάλισης.
Δεδομένου ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από πέντε εκατομμύρια
ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, έχει σημασία να κατανοηθεί η αγορά ασφάλισης
αυτοκινήτου και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές την
ασφαλιστική τους κάλυψη. Αυτός είναι και ο σκοπός της παρούσας διατριβής.
Στα κεφάλαια που ακολουθούν, περιγράφεται το νομοθετικό πλαίσιο για την
ασφάλιση αυτοκινήτου στην Ελλάδα, αναλύονται οι βασικοί συνδυασμοί των
προγραμμάτων ασφάλισης που θέτουν στη διάθεση του καταναλωτικού κοινού οι
ασφαλιστικές επιχειρήσεις, και τα κανάλια διανομής τους. Γίνεται επίσης αναφορά
στο γενικό υπόδειγμα συμπεριφοράς καταναλωτή σε σχέση με την απόκτηση
ασφάλισης αυτοκινήτου.
Η παρούσα διατριβή ολοκληρώνεται με έρευνα, στην οποία καταγράφονται οι
απαντήσεις δείγματος του ελληνικού πληθυσμού, σχετικά με το πρόγραμμα
ασφάλισης που έχει επιλέξει, το κανάλι διανομής που χρησιμοποίησε για την
απόκτησή του, τους παράγοντες που τον ώθησαν στην απόφαση του αυτή και τον
βαθμό ικανοποίησης του σχετικά με την επιλογή του. | el_GR |
dc.format.extent | 88 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ασφαλιστική αγορά -- Ελλάδα | el_GR |
dc.subject | Insurance market -- Greece | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση πελατών | el_GR |
dc.subject | Consumer satisfaction | el_GR |
dc.title | Ελληνική ασφαλιστική αγορά και συμπεριφορά καταναλωτή ως προς την απόκτηση ασφάλισης αυτοκινήτου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | In our days, acquiring an automobile is something relatively simple. However, with its
purchase, the car owner is asked to manage an important series of risks. These risks
are mainly separated into two main categories.
The first category is related to the risk of causing bodily injuries or property
damages to third parties as a result of bad driving behavior.
The second one is mainly related to the risk of damages to the vehicle itself,
including the implications that may arise by its non-usage. Both categories can be
successfully managed through the mechanism of insurance.
Given that in Greece more than five million private vehicles are on the roads, it is
important that the domestic motor insurance market is analyzed and how Greek
consumers decide for their insurance coverage. Hence, the scope of this Master
Thesis.
The following chapters, describe the legal aspects regarding motor insurance in
Greece, and analyze the basic combinations of motor insurance schemes offered by
insurance companies to consumers, and their main distribution channels. Reference is
also made to the general model of consumer behavior in relation to the purchase of
motor insurance.
This Master Thesis is completed with research that demonstrates the answers given
by a sample of the Greek population, regarding the motor insurance scheme they took
out, the distribution channel they selected to use, and the main factors that affect their
buying decision and finally their satisfaction with their choice. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |