Ελληνική ασφαλιστική αγορά και συμπεριφορά καταναλωτή ως προς την απόκτηση ασφάλισης αυτοκινήτου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-09-03Συγγραφέας
Βολωνάκης, Βασίλειος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στις μέρες μας, η απόκτηση ενός αυτοκινήτου είναι μία σχετικά απλή υπόθεση.
Ωστόσο, με την αγορά του αυτοκινήτου, ο ιδιοκτήτης του καλείται να διαχειριστεί
μια σειρά από σημαντικούς κινδύνους. Οι κίνδυνοι αυτοί εντάσσονται κυρίως σε δυο
μεγάλες κατηγορίες.
Η πρώτη κατηγορία σχετίζεται με την πιθανότητα πρόκλησης σωματικών βλαβών ή
υλικών ζημιών σε ξένες περιουσίες, ως αποτέλεσμα της κακής οδήγησης του
αυτοκινήτου. Η δεύτερη κατηγορία σχετίζεται κυρίως με τους κινδύνους που μπορεί
να ζημιώσουν το ίδιο το αυτοκίνητο καθώς και τα επακόλουθα από την πιθανή
απώλεια χρήσης του. Και οι δύο κατηγορίες κινδύνων διαχειρίζονται, μέσω του
μηχανισμού της ασφάλισης.
Δεδομένου ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από πέντε εκατομμύρια
ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, έχει σημασία να κατανοηθεί η αγορά ασφάλισης
αυτοκινήτου και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές την
ασφαλιστική τους κάλυψη. Αυτός είναι και ο σκοπός της παρούσας διατριβής.
Στα κεφάλαια που ακολουθούν, περιγράφεται το νομοθετικό πλαίσιο για την
ασφάλιση αυτοκινήτου στην Ελλάδα, αναλύονται οι βασικοί συνδυασμοί των
προγραμμάτων ασφάλισης που θέτουν στη διάθεση του καταναλωτικού κοινού οι
ασφαλιστικές επιχειρήσεις, και τα κανάλια διανομής τους. Γίνεται επίσης αναφορά
στο γενικό υπόδειγμα συμπεριφοράς καταναλωτή σε σχέση με την απόκτηση
ασφάλισης αυτοκινήτου.
Η παρούσα διατριβή ολοκληρώνεται με έρευνα, στην οποία καταγράφονται οι
απαντήσεις δείγματος του ελληνικού πληθυσμού, σχετικά με το πρόγραμμα
ασφάλισης που έχει επιλέξει, το κανάλι διανομής που χρησιμοποίησε για την
απόκτησή του, τους παράγοντες που τον ώθησαν στην απόφαση του αυτή και τον
βαθμό ικανοποίησης του σχετικά με την επιλογή του.