Το Green Marketing στον κλάδο της Κλωστοϋφαντουργίας: Η πράσινη επιχειρηματική φιλοσοφία συνυφασμένη με την κερδοφορία
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-07-21Συγγραφέας
Σφέτσια, Ευτέρπη
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η εξέλιξη του Πράσινου Μάρκετινγκ οφείλεται στο ενδιαφέρον για ενσωμάτωση του περιβάλλοντος στην πρακτική και τις αρχές του μάρκετινγκ, από τη δεκαετία του 1970. Παρόλο που το μάρκετινγκ, έχει κατηγορηθεί ως το κύριο κακό για το ρόλο του στην προώθηση της ζήτησης και της κατανάλωσης σε μη βιώσιμα επίπεδα, θεωρείται ως ο πιθανός σωτήρας για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών προβλημάτων. Όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια του κύκλου ζωής των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του προϊόντος, τόσο περισσότερο εφαρμόσιμο τείνει να είναι το μίγμα πράσινου μάρκετινγκ στη μεταποιητική βιομηχανία, κυρίως λόγω της μετάλλαξης του παγκόσμιου ανταγωνιστικού τοπίου.
Καθώς τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα κατατάσσονται στην τέταρτη θέση της κατηγορίας των προϊόντων που προκαλούν τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις , ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας, είναι σε μεγάλο βαθμό συνυφασμένος με τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και δημόσια διοικητικά θέματα. Έτσι, μέσα από την εξερεύνηση και αξιολόγηση των συμβιβασμών, μεταξύ των οικονομικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων (π.χ. η «τριπλής προσέγγισης» ανησυχία της βιωσιμότητας), ο σκοπός αυτής της έρευνας επικεντρώνεται στην εξεύρεση ενδείξεων για σημαντικές ανταμοιβές, μέσω της εφαρμογής προγραμμάτων πράσινου μάρκετινγκ από τους έλληνες κλωστοϋφαντουργούς. Πιο συγκεκριμένα, ο κύριος στόχος αυτής της μελέτης, είναι να καταδείξει, αν – στις δεδομένες σημερινές συνθήκες – το πράσινο μίγμα μάρκετινγκ μπορεί να ενισχύσει τη χρηματοοικονομική επίδοση, καθώς επίσης κι αν είναι σε θέση να δημιουργήσει επιπρόσθετα επιχειρηματικά πλεονεκτήματα, κι εάν ισχύουν τα παραπάνω, να ρίξει φως στις βέλτιστες εφαρμόσιμες τακτικές και εργαλεία.
Η ανάλυσή μας της ποσοτικής έρευνας (έρευνα με ερωτηματολόγιο), διακρίνει τους βασικούς άξονες πράσινου μάρκετινγκ που επηρεάζουν την Ελληνική Κλωστοϋφαντουργία στο επιχειρηματικό, εμπορικό και οικονομικό κομμάτι των επιδόσεων. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι η ανάπτυξη περιβαλλοντικών προγραμμάτων μάρκετινγκ – τόσο στη στρατηγική διάσταση, όσο και στην αντίστοιχη των επιδέξιων τακτικών – αναπαράγουν μια σημαντική ευεργετική αλλαγή σ’ ολόκληρο τον οργανισμό, παρά την έλλειψη σε «βαριές» τεχνολογικές επενδύσεις. Εν τέλει, παρά το γεγονός ότι δεν βρίσκουμε αποδείξεις θετικής συσχέτισης μεταξύ του πράσινου μάρκετινγκ και των οικονομικών αποδόσεων – το οποίο και αποτελεί τη μοναδική ανυπόστατη υπόθεση, η μελέτη δέχεται την εφαρμογή των πράσινων προγραμμάτων μάρκετινγκ, ως τη μόνη εποικοδομητική διέξοδο για να διατηρήσει η εγχώρια κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία την ανταγωνιστική της θέση στην παγκόσμια αγορά των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, η οποία αντιμετωπίζει την πιεστική πρόκληση του χαμηλού κόστους, της υψηλής ποιότητας και των καλοπροαίρετων περιβαλλοντολογικών προθέσεων στην παραγωγή.