Show simple item record

dc.contributor.advisorΦωτιάδης, Θωμάς
dc.contributor.authorΣφέτσια, Ευτέρπη
dc.contributor.otherSfetsia, Efterpi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-07-21
dc.date.accessioned2015-07-21T11:24:56Z
dc.date.available2015-07-21T11:24:56Z
dc.date.copyright2015-06
dc.date.issued2015-07-21
dc.identifier.otherMBA/2015/00343el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1971
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ εξέλιξη του Πράσινου Μάρκετινγκ οφείλεται στο ενδιαφέρον για ενσωμάτωση του περιβάλλοντος στην πρακτική και τις αρχές του μάρκετινγκ, από τη δεκαετία του 1970. Παρόλο που το μάρκετινγκ, έχει κατηγορηθεί ως το κύριο κακό για το ρόλο του στην προώθηση της ζήτησης και της κατανάλωσης σε μη βιώσιμα επίπεδα, θεωρείται ως ο πιθανός σωτήρας για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών προβλημάτων. Όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια του κύκλου ζωής των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του προϊόντος, τόσο περισσότερο εφαρμόσιμο τείνει να είναι το μίγμα πράσινου μάρκετινγκ στη μεταποιητική βιομηχανία, κυρίως λόγω της μετάλλαξης του παγκόσμιου ανταγωνιστικού τοπίου. Καθώς τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα κατατάσσονται στην τέταρτη θέση της κατηγορίας των προϊόντων που προκαλούν τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις , ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας, είναι σε μεγάλο βαθμό συνυφασμένος με τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και δημόσια διοικητικά θέματα. Έτσι, μέσα από την εξερεύνηση και αξιολόγηση των συμβιβασμών, μεταξύ των οικονομικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων (π.χ. η «τριπλής προσέγγισης» ανησυχία της βιωσιμότητας), ο σκοπός αυτής της έρευνας επικεντρώνεται στην εξεύρεση ενδείξεων για σημαντικές ανταμοιβές, μέσω της εφαρμογής προγραμμάτων πράσινου μάρκετινγκ από τους έλληνες κλωστοϋφαντουργούς. Πιο συγκεκριμένα, ο κύριος στόχος αυτής της μελέτης, είναι να καταδείξει, αν – στις δεδομένες σημερινές συνθήκες – το πράσινο μίγμα μάρκετινγκ μπορεί να ενισχύσει τη χρηματοοικονομική επίδοση, καθώς επίσης κι αν είναι σε θέση να δημιουργήσει επιπρόσθετα επιχειρηματικά πλεονεκτήματα, κι εάν ισχύουν τα παραπάνω, να ρίξει φως στις βέλτιστες εφαρμόσιμες τακτικές και εργαλεία. Η ανάλυσή μας της ποσοτικής έρευνας (έρευνα με ερωτηματολόγιο), διακρίνει τους βασικούς άξονες πράσινου μάρκετινγκ που επηρεάζουν την Ελληνική Κλωστοϋφαντουργία στο επιχειρηματικό, εμπορικό και οικονομικό κομμάτι των επιδόσεων. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι η ανάπτυξη περιβαλλοντικών προγραμμάτων μάρκετινγκ – τόσο στη στρατηγική διάσταση, όσο και στην αντίστοιχη των επιδέξιων τακτικών – αναπαράγουν μια σημαντική ευεργετική αλλαγή σ’ ολόκληρο τον οργανισμό, παρά την έλλειψη σε «βαριές» τεχνολογικές επενδύσεις. Εν τέλει, παρά το γεγονός ότι δεν βρίσκουμε αποδείξεις θετικής συσχέτισης μεταξύ του πράσινου μάρκετινγκ και των οικονομικών αποδόσεων – το οποίο και αποτελεί τη μοναδική ανυπόστατη υπόθεση, η μελέτη δέχεται την εφαρμογή των πράσινων προγραμμάτων μάρκετινγκ, ως τη μόνη εποικοδομητική διέξοδο για να διατηρήσει η εγχώρια κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία την ανταγωνιστική της θέση στην παγκόσμια αγορά των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, η οποία αντιμετωπίζει την πιεστική πρόκληση του χαμηλού κόστους, της υψηλής ποιότητας και των καλοπροαίρετων περιβαλλοντολογικών προθέσεων στην παραγωγή.el_GR
dc.format.extent143 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠράσινο μάρκετινγκel_GR
dc.subjectGreen Marketingel_GR
dc.titleΤο Green Marketing στον κλάδο της Κλωστοϋφαντουργίας: Η πράσινη επιχειρηματική φιλοσοφία συνυφασμένη με την κερδοφορίαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe evolution of Green Marketing is due to the concern about the environment into the practice and principles of marketing, since the 1970s. Although marketing has been cast as a major villain for its role in stimulating unsustainable levels of demand and consumption, it is believed as a potential savior to tackle with social and environmental problems. The greater the life-cycle environmental impact of the product, the more applicable the green marketing mix tends to be in the manufacturing industry, mainly, because of the transformation of the global competitive landscape. As textiles come fourth in the ranking of product category which cause the greatest environmental impact , textile industry is heavily intertwined with environmental, social and governance issues. So, through the exploration and evaluation of the trade-offs among economic, environmental and social impacts (i.e. “triple bottom line” concerns of sustainability), the aim of this research is concentrating at finding evidence of significant payoffs from the implementation of green marketing programs by Greek textile manufacturers. More specific, the major objective of this study is to demonstrate, whether - at the given circumstances of today – the green marketing mix can boost financial performance as well as, is able to create other business advantages and if so, to shed light on the best tactics and tools implemented. Our analysis of quantitative research (questionnaire survey), distinguish the main green marketing drivers that influence the Greek Textile Industry on the domain of business, commercial and economic performance. Specifically, the results prove that the deployment of environmental marketing programs – in both strategic and tactical dimension – generate a significant beneficial change in the whole organization, despite the shortage in heavy technological investments. At last, despite the fact that we do not find evidence of positive link between green marketing and firms’ economical returns-which is the sole unsupportive hypothesis, the study accepts the implement of green marketing programs as the only helpful way for the domestic textile industry to sustain its competitive position in the global textile market which faces a pressing challenge of low cost, high quality and environmentally benign production.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record