Social Media Marketing. Καταναλωτική συμπεριφορά χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-07-21Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Ευσταθία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στην παρούσα διατριβή εξετάζεται η καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών των Social Media και διερευνώνται οι συνήθειές τους και ο βαθμός στον οποίο επηρεάζονται από την ποιότητα της ιστοσελίδας.
Η διατριβή αποτελείται από δυο βασικούς άξονες: Στον πρώτο άξονα παρουσιάζονται τα κύρια χαρακτηριστικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η εξέλιξή τους και οι βασικές έννοιες του μάρκετινγκ. Στον δεύτερο άξονα αναλύονται διεξοδικά τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα η οποία διεξήχθη, προκειμένου να διαπιστωθεί η συσχέτιση μεταξύ της ποιότητας της ιστοσελίδας και της καταναλωτικής συμπεριφοράς στα Social Media και τα συμπεράσματα που απορρέουν.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναπτύχθηκαν ραγδαία από τη εποχή του Web 2.0 και σήμερα αποτελούν μία από τις πλέον δημοφιλείς online δραστηριότητες. Η μέτρηση της επίδρασης, που ασκούν στην καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών τους, αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη διεξαγωγή αποτελεσματικού internet μάρκετινγκ. Σε αυτό το πλαίσιο εκπονήθηκε η παρούσα έρευνα.
Το ερευνητικό μέρος επιχειρεί αρχικά να αποτυπώσει τις συνήθειες των χρηστών των Social Media και στη συνέχεια εστιάζει σε χαρακτηριστικά του αγαπημένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, μετράται ο βαθμός ικανοποίησης από την ποιότητα της ιστοσελίδας του αγαπημένου μέσου και ο βαθμός στον οποίο το αγαπημένο μέσο επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά. Ως ερευνητικό εργαλείο επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο σε δείγμα 150 ερωτώμενων.
Πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν με τη χρήση του λογισμικού SPSS 20.0 και διενεργήθηκαν έλεγχοι με t-test και ανάλυση διακύμανσης (ANOVA) προκειμένου να βρεθούν στατιστικά σημαντικοί συσχετισμοί ανάμεσα σε δημογραφικά χαρακτηριστικά, χαρακτηριστικά του αγαπημένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης και καταναλωτική συμπεριφορά των συμμετεχόντων.
Παρά τους περιορισμούς, στους οποίους αναπόφευκτα υπόκειται η έρευνα, εξήχθησαν πολλά χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τόσο τις επιχειρήσεις να προσδιορίσουν την κατάλληλη στρατηγική προώθησης των προϊόντων τους στα Social Media όσο και τα ίδια τα Social Media να προσελκύσουν περισσότερες ενέργειες προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.