Εφαμογή και αξιολόγηση μεθοδολογίας ένταξης στοιχείων παιχνιδοποίησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται την ενσωμάτωση στοιχείων Παιχνιδοποίησης στην εκπαίδευση με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική της αναβάθμισης. Παιχνιδοποίηση είναι η διαδικασία η οποία έχει σκοπό την ενεργοποίηση των κινήτρων, την αύξηση της αφοσίωσης και της συμμετοχής στη δραστηριότητα, καθώς και τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς, κάνοντας χρήση μηχανισμών και τεχνολογιών παιχνιδιών. Η χρήση της δε συναντάται μόνο σε εκπαιδευτικούς τομείς διαφήμισης, μάρκετινγκ κ.α. Η εισαγωγή στοιχείων Παιχνιδοποίησης στη διδακτική διαδικασία συμβάλει στην κινητοποίηση των μαθτών, στην δημιουργία ομαδικού πνεύματος, στην συνέπεια και στην ανάπτυξη κλίματος εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού. Συνεπώς η διδακτική μέθοδος του δασκάλου μπορεί να εφαρμοστεί με μεγαλύτερη ευκολία και οι μαθησιακοί στόχοι μπορούν να επιτευχθούν με μεγαλήτερη ευκολία. Επίσης οι μέθοδοι της Παιχνιδοποίησης συμβάλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ποιότικών χαρακτηριστικών των μαθητών με στόχο τη μάθηση και τη δέσμευση με το αντικείμενο. Σύμφωνα με αυτά που αναφέραμε ο κύριος στόχος της παρούσας διατριβής είναι να μελετηθούν και να κατανοηθούν οι μέθοδοι παιχνιδοποίησης, να δημιουργηθεί μια μεθοδολογίαπου να εντάσσει στοιχεία της στην εκπαιδευτική διαδικασία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τέλος να αξιολογηθεί η μεθοδολογία αυτή εντάσσοντας την στο πλάνο του μαθήματος μιας τάξης της πρωτοβάθμιας εκπάιδευσης. Το νέο πλάνο μαθήματος με μεθόδους παιχνιδοποίησης που δημιουργήθηκε εφαρμόστηκε σε τάξεις αγγλικών με μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά το δεύτεο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς και τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά καθώς υπήρξε αποδοχή των μεθόδων, αύξηση της κινητοποίησης, δημιουργήθηκε κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας, αύξηση της απόδοσης και της συνέπειας των μαθητών.