Η ευτυχία όπως την αντιλαμβάνονται τα παιδιά ηλικίας 6-12 χρόνων
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2011-08-22Συγγραφέας
Θεοδότου, Σταυρούλα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια συνεισφοράς στον επιστημονικό διάλογο σχετικά με τις παραμέτρους που φαίνεται να σχετίζονται με την Ευτυχία των παιδιών. Ο γενικός σκοπός της ήταν να διερευνήσει τις παραμέτρους που συνδέονται με την Ευτυχία των παιδιών ηλικίας 6-12 χρονών, όπως εκφράζονται από τα ίδια τα παιδιά. Το ερευνητικό δείγμα αποτέλεσαν 264 παιδιά (126 αγόρια και 138 κορίτσια), όλων των τάξεων που φοιτούσαν στο Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πεύκιος Γεωργιάδης, κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από σχέδια και συνεντεύξεις (10) παιδιών. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι τομείς Ελεύθερος χρόνος, Ειδικές περιστάσεις, Οικογένεια, Επαφή με τη φύση, Φίλοι, Ξεκούραση/Διακοπές, Κατοικίδια, Σχολείο, Επιβραβεύσεις και Υλικά αγαθά σχετίζονται με την Ευτυχία παιδιών ηλικίας 6-12 χρόνων. Οι τομείς Ελεύθερος χρόνος, Ειδικές περιστάσεις, Επαφή με τη φύση, Οικογένεια και Φίλοι φαίνεται να σχετίζονται περισσότερο με την Παιδική Ευτυχία από ότι οι υπόλοιποι τομείς. Ο τομέας Σχολείο δημιουργεί κάποιους προβληματισμούς για την αδύνατη συσχέτισή του με την Ευτυχία των παιδιών του δείγματος, λαμβάνοντας υπόψη το είδος του σχολείου στο οποίο φοιτούν τα συγκεκριμένα παιδιά το οποίο αποτελεί πρότυπο σχολείο και καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης, γεγονός που αξίζει περαιτέρω διερεύνηση. Εξετάζοντας αναλυτικά τις κατηγορίες φαίνεται ότι κάποιες υποκατηγορίες από τον κάθε τομέα δείχνουν να σχετίζονται περισσότερο ή λιγότερο με την Παιδική Ευτυχία και να διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο και την ηλικία.
Λαμβάνοντας υπόψη και τους περιορισμούς της παρούσας μελέτης, τα ευρήματα από την έρευνα αυτή μελετώνται σε σχέση με τη διεθνή βιβλιογραφία πάνω στο θέμα. Η έρευνα αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει μια πιλοτική έρευνα για περαιτέρω διερεύνηση στο θέμα και γίνονται προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση.