Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η παρακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού απο το διευθυντή της σχολικής μονάδας του Ελληνικού Δημόσιου Σχολείου

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    MBA-2014-00222.pdf (811.9Kb)
    Ημερομηνία
    2014-07-31
    Συγγραφέας
    Λαγκαδινού, Διονυσία
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Το τελευταίο διάστημα ραγδαίες αλλαγές επέρχονται στο θεσμό της ελληνικής εκπαίδευσης. Από τη μια πλευρά οι αυξανόμενες απαιτήσεις για υψηλότερη ποιότητα εκπαίδευσης έχουν προσθέσει περισσότερες αρμοδιότητες σε διευθυντές και εκπαιδευτικούς, και από την άλλη πλευρά η ανάγκη για μείωση του κόστους της Παιδείας οδηγεί σε μειώσεις μισθών, συγχωνεύσεις σχολείων, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών. Οι αλλαγές αυτές επιτείνουν την ανησυχία και την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών με επακόλουθο τη μείωση των κινήτρων τους για ατομική προσπάθεια βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της σχολικής τους μονάδας. Σκοπός της διατριβής είναι να διερευνήσει με ποιο τρόπο ο διευθυντής της σχολικής μονάδας μπορεί να εμπνεύσει και να παρακινήσει το εκπαιδευτικό προσωπικό της μονάδας του καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό με στόχο να εξασφαλίσει τη μέγιστη επίτευξη των στόχων της εκπαίδευσης όπως αυτοί ορίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, αλλά και την ικανοποίηση των απαιτήσεων του κράτους και της κοινωνίας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς που εξέταζε αντίστοιχες πτυχές της ηγεσίας (ενθάρρυνση εργαζομένου, αναγνώριση της συμβολής του, διοικητική ικανότητα, δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος, επιτεύγματα, αυτονομία, ασφάλεια-εμπιστοσύνη, μέριμνα για περιβάλλον εργασίας). Από την ανάλυση δομικής εγκυρότητας αναδύθηκαν ο παράγοντας «αναγνώριση» με 10 ερωτήσεις, ο παράγοντας «θετικό κλίμα» με 10 επίσης ερωτήσεις, ο παράγοντας «αυτονομία» με 10 ερωτήσεις, ο παράγοντας «διοίκηση» με 12 ερωτήσεις και ο παράγοντας «ικανότητες» με 7 ερωτήσεις. Η υψηλή βαθμολογία σε όλες τις υποκλίμακες του ερωτηματολογίου της μελέτης (μέση τιμή 3,27-3,93 σε 5βαθμη κλίμακα Likert) δείχνει ότι οι διευθυντές είναι αποδεκτοί από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών, γεγονός σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αφού ο διευθυντής, ακόμα και αν πληροί όλες τις τυπικές προϋποθέσεις δύσκολα θα μπορέσει να επιτελέσει το ρόλο του αν δεν έχει την αποδοχή των υφισταμένων του. Επίσης, φαίνεται η πολύ μεγάλη σημασία που έχουν για την παρακίνηση των εκπαιδευτικών οι λεγόμενοι «εσωτερικοί παράγοντες», όπως η επιβράβευση και η αίσθηση αυτοπραγμάτωσης. Το εύρημα αυτό είναι δηλωτικό και των αναγκών των εκπαιδευτικών. Θα πρέπει ωστόσο να επισημανθεί ότι ο παράγοντας «διοίκηση», ο οποίος αναφέρεται κυρίως στη διευθέτηση ζητημάτων διοικητικών, διδακτικών και παιδαγωγικών έδειξε να υστερεί στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γεγονός που πρέπει να επιστήσει την προσοχή των ιθυνόντων σε θέματα εκπαίδευσης των διευθυντών στη διαχείριση κρίσεων και σχέσεων. Οι εκπαιδευτικοί με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας και λιγότερα εκπαιδευτικά προσόντα ήταν περισσότερο «επιεικείς» στην αξιολόγηση των διευθυντών τους, ενώ οι γυναίκες εμφανίζονται «αυστηρότερες» στην κρίση τους για τον διευθυντή σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης δείχνουν τη σημασία που οι εκπαιδευτικοί αποδίδουν στις ηγετικές αρετές του διευθυντή τους, που εν προκειμένω αντανακλούν χαρακτηριστικά της μετασχηματιστικής ηγεσίας σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά της συμμετοχικής ηγεσίας, ενώ παράλληλα δείχνουν τις ανάγκες τους και τους τομείς που θα συνέβαλαν στην αύξηση της επαγγελματικής τους ικανοποίησης.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1650
    Συλλογές
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013