Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφιανοπούλου, Στέλλα
dc.contributor.authorΛαγκαδινού, Διονυσία
dc.contributor.otherLagkadinou, Dionysia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-31
dc.date.accessioned2014-07-31T09:54:13Z
dc.date.available2014-07-31T09:54:13Z
dc.date.copyright2014-05
dc.date.issued2014-07-31
dc.identifier.otherMBA/2014/00222el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1650
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο τελευταίο διάστημα ραγδαίες αλλαγές επέρχονται στο θεσμό της ελληνικής εκπαίδευσης. Από τη μια πλευρά οι αυξανόμενες απαιτήσεις για υψηλότερη ποιότητα εκπαίδευσης έχουν προσθέσει περισσότερες αρμοδιότητες σε διευθυντές και εκπαιδευτικούς, και από την άλλη πλευρά η ανάγκη για μείωση του κόστους της Παιδείας οδηγεί σε μειώσεις μισθών, συγχωνεύσεις σχολείων, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών. Οι αλλαγές αυτές επιτείνουν την ανησυχία και την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών με επακόλουθο τη μείωση των κινήτρων τους για ατομική προσπάθεια βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της σχολικής τους μονάδας. Σκοπός της διατριβής είναι να διερευνήσει με ποιο τρόπο ο διευθυντής της σχολικής μονάδας μπορεί να εμπνεύσει και να παρακινήσει το εκπαιδευτικό προσωπικό της μονάδας του καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό με στόχο να εξασφαλίσει τη μέγιστη επίτευξη των στόχων της εκπαίδευσης όπως αυτοί ορίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, αλλά και την ικανοποίηση των απαιτήσεων του κράτους και της κοινωνίας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς που εξέταζε αντίστοιχες πτυχές της ηγεσίας (ενθάρρυνση εργαζομένου, αναγνώριση της συμβολής του, διοικητική ικανότητα, δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος, επιτεύγματα, αυτονομία, ασφάλεια-εμπιστοσύνη, μέριμνα για περιβάλλον εργασίας). Από την ανάλυση δομικής εγκυρότητας αναδύθηκαν ο παράγοντας «αναγνώριση» με 10 ερωτήσεις, ο παράγοντας «θετικό κλίμα» με 10 επίσης ερωτήσεις, ο παράγοντας «αυτονομία» με 10 ερωτήσεις, ο παράγοντας «διοίκηση» με 12 ερωτήσεις και ο παράγοντας «ικανότητες» με 7 ερωτήσεις. Η υψηλή βαθμολογία σε όλες τις υποκλίμακες του ερωτηματολογίου της μελέτης (μέση τιμή 3,27-3,93 σε 5βαθμη κλίμακα Likert) δείχνει ότι οι διευθυντές είναι αποδεκτοί από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών, γεγονός σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αφού ο διευθυντής, ακόμα και αν πληροί όλες τις τυπικές προϋποθέσεις δύσκολα θα μπορέσει να επιτελέσει το ρόλο του αν δεν έχει την αποδοχή των υφισταμένων του. Επίσης, φαίνεται η πολύ μεγάλη σημασία που έχουν για την παρακίνηση των εκπαιδευτικών οι λεγόμενοι «εσωτερικοί παράγοντες», όπως η επιβράβευση και η αίσθηση αυτοπραγμάτωσης. Το εύρημα αυτό είναι δηλωτικό και των αναγκών των εκπαιδευτικών. Θα πρέπει ωστόσο να επισημανθεί ότι ο παράγοντας «διοίκηση», ο οποίος αναφέρεται κυρίως στη διευθέτηση ζητημάτων διοικητικών, διδακτικών και παιδαγωγικών έδειξε να υστερεί στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γεγονός που πρέπει να επιστήσει την προσοχή των ιθυνόντων σε θέματα εκπαίδευσης των διευθυντών στη διαχείριση κρίσεων και σχέσεων. Οι εκπαιδευτικοί με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας και λιγότερα εκπαιδευτικά προσόντα ήταν περισσότερο «επιεικείς» στην αξιολόγηση των διευθυντών τους, ενώ οι γυναίκες εμφανίζονται «αυστηρότερες» στην κρίση τους για τον διευθυντή σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης δείχνουν τη σημασία που οι εκπαιδευτικοί αποδίδουν στις ηγετικές αρετές του διευθυντή τους, που εν προκειμένω αντανακλούν χαρακτηριστικά της μετασχηματιστικής ηγεσίας σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά της συμμετοχικής ηγεσίας, ενώ παράλληλα δείχνουν τις ανάγκες τους και τους τομείς που θα συνέβαλαν στην αύξηση της επαγγελματικής τους ικανοποίησης.el_GR
dc.format.extent77 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectMotivation of employeesel_GR
dc.titleΗ παρακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού απο το διευθυντή της σχολικής μονάδας του Ελληνικού Δημόσιου Σχολείουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractRapid changes occur in Greek education institutions lately. On the one hand, the increasing demands for higher quality education have added more responsibilities to principals and teachers, and on the other hand, the need to reduce the cost of education leads to salary reductions, schools merging and compulsory educators movements. These changes exacerbate the anxiety and insecurity of teachers thereby reducing the incentives for individual effort to improve the effectiveness of their school unit. This thesis aims to explore how the director of the school unit can inspire and motivate the teaching staff of the unit making it more effective and efficient in order to ensure maximum achievement of the objectives of education as defined in the Curriculum, but also to meet the requirements of state and society. A self-report questionnaire examining those aspects of leadership (encouraging worker recognition of his contribution, administrative capacity, creating a positive school climate, achievement, autonomy, safety and trust, care interface) was used. Five factors were emerged ("recognition" with 10 questions, the factor "positive climate" also with 10 questions, the factor "autonomy" with 10 questions, the factor "administration" with 12 questions and the factor "satisfaction" with 7 Questions) from construct validity analysis. The high scores on all subscales of the questionnaire study (mean 3.27 to 3.93 in a 5-point Likert scale) shows that principals are acceptable from the majority of teachers, which is important for the proper functioning of the school, since the principal, even if he meets all the formal requirements will hardly be able to fulfill its role if he is not accepted by his subordinates. It also shows the great importance of the so-called called "internal factors" to the motivation of teachers such as rewards and sense of self-actualization. This finding reveal needs of teachers. It should however be noted that the factor “administration“, which refers primarily to administrative, instructional and pedagogical issues lags in teacher’s evaluation, which should draw the attention of decision-makers in principals’ crisis management skills. Teachers with more years of service and fewer educational qualifications were more “lenient" in the evaluation of their directors, while women appear "tougher" in the judgment of the administrator in relation to their male counterparts. The findings of this study show the importance teachers pay to the leadership qualities of their manager, that in this case reflect characteristics of transformational leadership in combination with elements of participatory leadership, while pointing their needs and fields that would contribute to increased job satisfaction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record