Διερεύνηση της επαγγελματικής επάρκειας των νεοπροαχθέντων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο, και της στήριξης τους απο θεσμοθετημένους φορείς
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2011-08-22Συγγραφέας
Ανδρέου, Ιωάννης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα έρευνα έχει ως κύριο σκοπό της τη διερεύνηση των απόψεων των νεοπροαχθέντων διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαιδευσης σχετικά με την επαγγελματική τους επάρκεια και στήριξη απο θεσμοθετημένους φορείς. Παράλληλα επιδιώκεται η διερεύνηση των αναγκών που αντιμετωπίζει ο νέος διευθυντής με βάση την πραγματικότητα άσκησης των καθηκόντων του στη σχολική μονάδα. Η έρευνα ακολούθησε ποιοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων. Το δείγμα προέκυψε απο μια κατα στρώματα τυχαία δειγματοληψία και το αποτέλεσανς 10 νέοι διευθυντές με ένα ή δυο έτη υπηρεσίας σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απο τις επαρχίες Λευκωσίας, Λεμεσού και Λάρνακας. Συγκεκριμένα μεταξύ Φεβρουαρίου 2008-Μαιου 2008 διεξήχθηκαν συνεντεύξεις ημιδομημένης μορφής, διάρκειας 40-50 λεπτα, περίπου η κάθε μια. Η θεματική ανάλυση των δεδομένων έγινε με βάσξ τις κατηγορίες-άξονες που προέκυψαν ύστερα απο ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων σκιαγράφησε το προφίλ του νέου διευθυντή, φανέρωσε βασικές ανάγκες του όπως η επιμόρφωση, η διαχείριση του προσωπικού, η μείωση του γραφειοκρατικού φόρτου και η υποστήριξη του απο θεσμοθετημένους φορείς. Επίσης κατέδειξε τρόπους στήριξης του έργου του που, με βάση πάντα τις απόψεις των συμμετεχόνταν, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη συνεχή και ολοκληρωμένη επιμόρφωση, την αναθεώρηση του θεσμού του επιθεωρητη και τν αναβάθμιση του διευθυντικού ρόλου. Η σημαντικότητα και αναγκαιότητα αυτής της έρευνας προκύπτει κυρίως απο το γεγονός ότι ενώ έχουν γίνει αρκετές έρευνες για το ρόλο και τα χαρακτηριστικά του διευθυντή στη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού σχολείου καμία έρευνα στον κυπριακό χώρο δεν έχει ενδιαφερθεί ειδικά για τον νεοπροαχθέντα διευθυντή. Σχετίζεται άμεσα με την ανάγκη για ποιότική αναβάθμισξ και αξιοποίηση των στελεχών της εκπαίδευσης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και των εκπαιδευτικών συστημάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής τονίζουν τη σημασία της υιοθέτησης από μέρους της της πολιτείας υποστηρικτικών θεσμών για τους νεοπροαχθέντες διευθυντές.