Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουτούζης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΑνδρέου, Ιωάννης
dc.contributor.otherAndreou, Ioannis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-08-03
dc.date.accessioned2011-08-22T11:34:44Z
dc.date.available2011-08-22T11:34:44Z
dc.date.copyright2008
dc.date.issued2011-08-22
dc.identifier.otherΕΠΑ/2008/00002el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/160
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα έχει ως κύριο σκοπό της τη διερεύνηση των απόψεων των νεοπροαχθέντων διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαιδευσης σχετικά με την επαγγελματική τους επάρκεια και στήριξη απο θεσμοθετημένους φορείς. Παράλληλα επιδιώκεται η διερεύνηση των αναγκών που αντιμετωπίζει ο νέος διευθυντής με βάση την πραγματικότητα άσκησης των καθηκόντων του στη σχολική μονάδα. Η έρευνα ακολούθησε ποιοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων. Το δείγμα προέκυψε απο μια κατα στρώματα τυχαία δειγματοληψία και το αποτέλεσανς 10 νέοι διευθυντές με ένα ή δυο έτη υπηρεσίας σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απο τις επαρχίες Λευκωσίας, Λεμεσού και Λάρνακας. Συγκεκριμένα μεταξύ Φεβρουαρίου 2008-Μαιου 2008 διεξήχθηκαν συνεντεύξεις ημιδομημένης μορφής, διάρκειας 40-50 λεπτα, περίπου η κάθε μια. Η θεματική ανάλυση των δεδομένων έγινε με βάσξ τις κατηγορίες-άξονες που προέκυψαν ύστερα απο ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων σκιαγράφησε το προφίλ του νέου διευθυντή, φανέρωσε βασικές ανάγκες του όπως η επιμόρφωση, η διαχείριση του προσωπικού, η μείωση του γραφειοκρατικού φόρτου και η υποστήριξη του απο θεσμοθετημένους φορείς. Επίσης κατέδειξε τρόπους στήριξης του έργου του που, με βάση πάντα τις απόψεις των συμμετεχόνταν, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη συνεχή και ολοκληρωμένη επιμόρφωση, την αναθεώρηση του θεσμού του επιθεωρητη και τν αναβάθμιση του διευθυντικού ρόλου. Η σημαντικότητα και αναγκαιότητα αυτής της έρευνας προκύπτει κυρίως απο το γεγονός ότι ενώ έχουν γίνει αρκετές έρευνες για το ρόλο και τα χαρακτηριστικά του διευθυντή στη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού σχολείου καμία έρευνα στον κυπριακό χώρο δεν έχει ενδιαφερθεί ειδικά για τον νεοπροαχθέντα διευθυντή. Σχετίζεται άμεσα με την ανάγκη για ποιότική αναβάθμισξ και αξιοποίηση των στελεχών της εκπαίδευσης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και των εκπαιδευτικών συστημάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής τονίζουν τη σημασία της υιοθέτησης από μέρους της της πολιτείας υποστηρικτικών θεσμών για τους νεοπροαχθέντες διευθυντές.el_GR
dc.format.extent143 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΚυπριακό εκπαιδευτικό σύστημαel_GR
dc.subjectΙκανότητες και καθήκοντα του διευθυντήel_GR
dc.titleΔιερεύνηση της επαγγελματικής επάρκειας των νεοπροαχθέντων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο, και της στήριξης τους απο θεσμοθετημένους φορείςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstract-------el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record