Η αγορά της κινητής στην Ελλάδα. Η συμβολή της κινητής τηλεφωνίας στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και την κοινωνία
Abstract
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την συνεισφορά του κλάδου κινητής τηλεφωνίας
στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία. Η συνεισφορά είναι πολυδιάστατη, έχει
άμμεσα και έμμεσα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τα μεγέθη της σημαντικά. Θα
αποδειχθεί στην πορεία της εργασία, μέσα από την ενδελεχή μελέτη που έγινε, ότι ο
κλάδος έχει ίσως την σημαντικότερη συμβολή στην οικονομική ανάπτυξη που
καταγράφτηκε στην χώρα μας προ του 2010, χρονία κατά την οποία η οικονομία
εισήλθε σε ύφεση, επηρεαζόμενη και από το διεθνές περιβάλλον.
Αναφορικά με την συνεισφορά του κλάδου στην κοινωνία διενεργήσαμε μια
πρωτογενή έρευνα σε ένα σύνολο 70 ατόμων σε σχέση με την ικανοποίηση τους από
την χρήση της κινητής τηλεφωνίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το
μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων ήταν ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες
κινητής τηλεφωνίας, με το εν λόγω ποσοστό να μην έχει στατιστικά σημαντική
εξάρτηση από το φύλο και την οικονομική κατάσταση του ερωτηθέντος. Προέκυψαν
συμπεράσματα χρήσιμα για την χαρτογράφηση του προφίλ ενός δυναμικού νεανικού
κοινού, ώστε ο κλάδος να βοηθηθεί στην διαμόρφωση νέων ή βελτίωση υφιστάμενων
υποδειγμάτων τιμολόγησης προϊόντων και υπηρεσιών.
Ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας αποτελεί εάν από τους μεγαλύτερους και
σταθερότερους επενδυτές της ελληνικής οικονομίας, κυρίως σε υποδομές δικτύων και
τεχνολογίας. Η οικονομική κρίση βεβαίως οδήγησε σε σημαντική μείωση τις
επενδύσεις του κλάδου, αλλά και τον κύκλο εργασιών. Η μείωση του τζίρου
αποδίδεται από τις επιχειρήσεις του κλάδου στην οικονομική κρίση και στην
αυξημένης φορολογία, την στιγμή κατά την οποία, τα τελευταία οκτώ χρόνια, ο
κλάδος έχει επιτύχει την μεγαλύτερη μείωση τιμών στην ελληνική οικονομία