Show simple item record

dc.contributor.advisorΚοκκινάκη, Αγγελική
dc.contributor.authorΠελοπίδα, Πελοπίδας
dc.contributor.otherPelopida, Pelopidas
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-06-16
dc.date.accessioned2014-06-16T11:42:47Z
dc.date.available2014-06-16T11:42:47Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-06-16
dc.identifier.otherΠΛΗ/2014/00114el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1508
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣε προηγούμενη εκτεταμένη έρευνα που έχει πραγματοποιήσει σε χώρες μέλη της ΕΕ (http://ippheae.eu) όπου περιλαμβάνονται στοιχεία από το ευρύτερο ελλαδικό χώρο, το φαινόμενο του πλαγιαρισμού παρουσιάζει ανησυχητικά ποσοστά αύξησης. Σε αυτό έχει συμβάλει η ανάπτυξη των τεχνολογικών εξελίξεων στο χώρο της Πληροφορικής και Επικοινωνιών αλλά και η διάδοση των ψηφιακών πληροφοριών. Στα καθ’ ημάς, όχι μόνο δεν υπάρχει ικανοποιητική ενημέρωση των εμπλεκομένων (μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών), αλλά δεν ανιχνεύτηκε καμία οργανωμένη προσπάθεια στην Ελληνική γλώσσα. Με βάση τα παραπάνω οδηγηθήκαμε στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος εκπαίδευσης για τον πλαγιαρισμό στην Ελληνική γλώσσα. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον αναπτύχθηκε με γνώμονα την κατασκευαστική θεωρία της μάθησης η οποία επιβάλλει την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων με στόχο την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων ενάντια στον πλαγιαρισμό. Επιπρόσθετα έχει γίνει προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί το παιχνίδι ως μέσο επίτευξης των παραπάνω στόχων. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης συστηματικοποιεί την ενημέρωση και εκπαίδευση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων. Επιλέξαμε να είναι ένα περιβάλλον ανοικτής πρόσβασης για να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό οι ενδιαφερόμενοι ανεξαρτήτου ηλικίας και εκπαιδευτικής βαθμίδας. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης υποστηρίζει την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού με ποικίλα μέσα όπως είναι για παράδειγμα παρουσιάσεις, αυτό-αξιολογήσεις, κάποια παιχνίδια (serious games), οπτικοακουστικό υλικό, κλπ. Αναφορικά με τη δομή του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, το υλικό του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος βασίζεται σε τρεις κυρίως άξονες. Ο πρώτος άξονας επικεντρώνεται στην ενημέρωση σε σχέση για τον πλαγιαρισμό. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η έννοια του πλαγιαρισμού και εξηγείται πότε υπάρχει πλαγιαρισμός. Εξηγούνται τα είδη πλαγιαρισμού και οι συνέπειες του. Τέλος, δίνονται κατευθυντήριες γραμμές για το πώς αποφεύγουμε τον πλαγιαρισμό και πώς ανιχνεύεται ο πλαγιαρισμός. Σε αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιούμε επιλεκτικά την πρόσβαση σε συγκεκριμένα λογισμικά που ανιχνεύουν ομοιότητες μεταξύ κειμένων. Ο δεύτερος άξονας του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος περιλαμβάνει δραστηριότητες αξιολόγησης ή/και αυτό-αξιολόγησης για περαιτέρω αφομοίωση των γνώσεων που έχουν αποκτηθεί. Αυτό επιτυγχάνεται με ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια και χρήση παιχνιδιών. Τέλος, ο τρίτος άξονας επικεντρώνεται στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος από τους χρήστες με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών της μαθησιακής διαδικασίας.el_GR
dc.format.extentviii, 157 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠλαγιαρισμόςel_GR
dc.subjectΛογοκλοπήel_GR
dc.subjectPlagiarismel_GR
dc.titleΣχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για την αποφυγή του πλαγιαρισμού (Λογοκλοπής)el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAn outcome of a research project conducted in EU member states (http://ippheae.eu) identified that the phenomenon of plagiarism has been reinforced in recent years. ICT is considered a contributing factor to the expansion of plagiarism. With reference to the academic situation in Greece and Cyprus, it has been outlined that all involved stakeholders admit that they lack satisfactory education and support regarding plagiarism. It has been also identified that there is not a systemic educational framework on plagiarism in the Greek language. Based on that, an open educational framework towards prevention of plagiarism has been designed and developed specifically in the Greek language. The educational framework has been designed based on principles of constructivism and leans towards active involvement of the learners in order to develop skills and competences that prevent plagiarism. Gamification has also been employed in the learning process. The open educational resources includes presentations, self-assessment tools, videos, serious games etc. The structure of the open educational framework is based on three main axes. First, there is emphasis on providing information on plagiarism in many directions and in many different formats to cover different learning schemes. The second axis includes activities that support assessment or self-assessment processes. Finally, the third axis focuses on the evaluation of the learning process of the proposed open educational environment.  el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record