Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για την αποφυγή του πλαγιαρισμού (Λογοκλοπής)

    Thumbnail
    View/Open
    ΠΛΗ-2014-00114.pdf (3.311Mb)
    Date
    2014-06-16
    Author
    Πελοπίδα, Πελοπίδας
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Σε προηγούμενη εκτεταμένη έρευνα που έχει πραγματοποιήσει σε χώρες μέλη της ΕΕ (http://ippheae.eu) όπου περιλαμβάνονται στοιχεία από το ευρύτερο ελλαδικό χώρο, το φαινόμενο του πλαγιαρισμού παρουσιάζει ανησυχητικά ποσοστά αύξησης. Σε αυτό έχει συμβάλει η ανάπτυξη των τεχνολογικών εξελίξεων στο χώρο της Πληροφορικής και Επικοινωνιών αλλά και η διάδοση των ψηφιακών πληροφοριών. Στα καθ’ ημάς, όχι μόνο δεν υπάρχει ικανοποιητική ενημέρωση των εμπλεκομένων (μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών), αλλά δεν ανιχνεύτηκε καμία οργανωμένη προσπάθεια στην Ελληνική γλώσσα. Με βάση τα παραπάνω οδηγηθήκαμε στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος εκπαίδευσης για τον πλαγιαρισμό στην Ελληνική γλώσσα. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον αναπτύχθηκε με γνώμονα την κατασκευαστική θεωρία της μάθησης η οποία επιβάλλει την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων με στόχο την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων ενάντια στον πλαγιαρισμό. Επιπρόσθετα έχει γίνει προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί το παιχνίδι ως μέσο επίτευξης των παραπάνω στόχων. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης συστηματικοποιεί την ενημέρωση και εκπαίδευση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων. Επιλέξαμε να είναι ένα περιβάλλον ανοικτής πρόσβασης για να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό οι ενδιαφερόμενοι ανεξαρτήτου ηλικίας και εκπαιδευτικής βαθμίδας. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης υποστηρίζει την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού με ποικίλα μέσα όπως είναι για παράδειγμα παρουσιάσεις, αυτό-αξιολογήσεις, κάποια παιχνίδια (serious games), οπτικοακουστικό υλικό, κλπ. Αναφορικά με τη δομή του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, το υλικό του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος βασίζεται σε τρεις κυρίως άξονες. Ο πρώτος άξονας επικεντρώνεται στην ενημέρωση σε σχέση για τον πλαγιαρισμό. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η έννοια του πλαγιαρισμού και εξηγείται πότε υπάρχει πλαγιαρισμός. Εξηγούνται τα είδη πλαγιαρισμού και οι συνέπειες του. Τέλος, δίνονται κατευθυντήριες γραμμές για το πώς αποφεύγουμε τον πλαγιαρισμό και πώς ανιχνεύεται ο πλαγιαρισμός. Σε αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιούμε επιλεκτικά την πρόσβαση σε συγκεκριμένα λογισμικά που ανιχνεύουν ομοιότητες μεταξύ κειμένων. Ο δεύτερος άξονας του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος περιλαμβάνει δραστηριότητες αξιολόγησης ή/και αυτό-αξιολόγησης για περαιτέρω αφομοίωση των γνώσεων που έχουν αποκτηθεί. Αυτό επιτυγχάνεται με ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια και χρήση παιχνιδιών. Τέλος, ο τρίτος άξονας επικεντρώνεται στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος από τους χρήστες με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών της μαθησιακής διαδικασίας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1508
    Collections
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013