Η εφαρμογή του Collective Business Model στις Κυπριακές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών: ανάγκη για διαδικτύωση, οικονομική, πολιτική και φιλοσοφική αναδιοργάνωση για την λειτουργία στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης
Abstract
H εφαρμογή του collective business Model στις Κυπριακές επιχειρήσεις παροχής
υπηρεσιών: ανάγκη για διαδικτύωση, οικονομική, πολιτική και φιλοσοφική
αναδιοργάνωση για την λειτουργία στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης.
Τα τελευταία πέντε χρόνια πολλοί παροχείς σχεδιαστικών υπηρεσιών αντιμετωπίζουν
μεγάλη πρόκληση στην κερδοφόρα λειτουργία τους στην Κύπρο και σε ιδιαίτερα
δύσκολη θέση βρίσκονται οι αυτοεργοδοτούμενοι επαγγελματίες των κλάδων. Οι
ραγδαίες αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον της Κύπρου από την επίδραση της
Διεθνούς Χρηματοπιστωτικής Κρίσης του 2007 επηρέασαν τραπεζικούς
οργανισμούς, πολίτες, επιχειρήσεις, εισαγωγείς, εξαγωγείς και επενδυτές σε τέτοιο
βαθμό που η ανεργία στην Κύπρο έχει φτάσει σε πρωτοφανές επίπεδο. Η μόνη λύση
που έχουν οι επιχειρήσεις αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες είναι να
προσαρμοστούν στην νέα κατάσταση ή ιδανικότερα, να εξελιχθούν σε νέες μορφές
οργανισμών που εκμεταλλεύονται τη συλλογική γνώση και εστιάζονται στη συνεχή
μάθηση με σκοπό τη βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής και της ποιότητας του
προϊόντος ώστε να πετύχουν εξαγωγή του στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η βιβλιογραφία
όλο και περισσότερο υποστηρίζει το μοντέλο του συνεργατισμού ή αλλιώς
συλλογισμού, ως τον πλέον κατάλληλο τρόπο λειτουργίας αυτοεργοδοτούμενων
υπαλλήλων αλλά και μικρο-μεσαίων επιχειρήσεων που αναγκάζονται να λειτουργούν
σε εποχές στενότητας πόρων υπό τη συνεχή πίεση για μείωση του κόστους
παραγωγής. Παράλληλα, η εκτεταμένη πλέον χρήση του internet από επιχειρήσεις και
ιδιώτες επιτρέπει την συνεύρεση επαγγελματιών με πιθανούς πελάτες από όλο τον
κόσμο, συντονισμό των εργασιών και διαχείριση των πληρωμών μέσα από
διαδικτυακές εφαρμογές και έτσι το μοντέλο του συνεταιρισμού για την παροχή
υπηρεσιών φαίνεται να είναι πιο προσιτό από ποτέ άλλοτε.
Το σύγχρονο περιβάλλον καλεί τις επιχειρήσεις να δράσουν με ολοένα και
χαμηλότερο κόστος. Το μοντέλο του συνεταιρισμού μπορεί με τη σωστή εφαρμογή
του να ωφελήσει τους ανεξάρτητους επαγγελματίες παροχής γραφικών υπηρεσιών
ώστε οι υπηρεσίες αυτές μέσα από το internet να γίνουν ένα ουσιαστικό κυπριακό
προϊόν εξαγωγής στην παγκόσμια αγορά.
O σκοπός αυτής της διατριβής είναι να διερευνηθεί το κατά πόσον ο συλλογισμός
εφαρμόζεται ή μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία μεταξύ των κύπριων ανεξάρτητων
παροχέων υπηρεσιών, όχι μόνο σε επίπεδο επιχειρησιακής λειτουργίας αλλά και ως
φιλοσοφία. Αποσκοπεί επίσης στο να εντοπίσει τις σημαντικότερες διαφορές μεταξύ
της λειτουργίας και της κερδοφορίας των κυπριακών συλλογισμών γραφικών
υπηρεσιών σε σχέση με συλλογισμούς του εξωτερικού και να διερευνηθούν τα αίτια
των διαφορών που δύναται να εντοπιστούν. Διερευνάται επίσης η φιλοσοφία πίσω
από το επιχειρησιακό μοντέλο του συνεταιρισμού και σε ποιο βαθμό αυτή
εφαρμόζεται από τους τοπικούς και διεθνείς συνεργατισμούς. Τα αποτελέσματα θα
βοηθήσουν στην κατανόηση της πιο αποτελεσματικής επιχειρηματικής πρακτικής
όσον αφορά την εφαρμογή τιμολογιακών πολιτικών, την εκπαίδευση των μελών και
την ικανότητα εστίασης των προσπαθειών σε έναν συλλογικό στόχο για την επιτυχία
της κερδοφορίας.