Στρατηγικός σχεδιασμός του κλάδου έτοιμου ενδύματος. Περιπτωσιολογικές μελέτες Μ.Μ.Ε.
Abstract
Σε αυτή τη διπλωματική εργασία το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθούμε είναι οι αποφάσεις στρατηγικού σχεδιασμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έτοιμου ενδύματος σε σχεση με την παγκοσμιοποίηση των αγορών και την αύξηση του διεθνούς ανταγωνισμού. Πιο συγκεκριμένα, θα διερευνηθεί η ποθανότητα επιβίωσης και ανάπτυξης μιας μικρομεσαίας επιχείρισης, σε σχέση με τον έντονο ανταγωνισμό στην Ενωμένη Ευρώπη, αλλά και παγκόσμια, μέσα απο στρατηγικές αποφάσεις και επιλογές.
Σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η επιλόγή στρατηγικής είναι, ίσως η σημαντικότερη διαδικασία για την επιβίωση και ανάπτυξη μιας επιχείρισης. Μέσα απο τις στρατηγικές αποφάσεις δρομολογείται η πορεία ενός οργανισμού σε όλες τις εκφάνσεις και τα επίπεδα και, παράλληλα αναδεινκνύεται η ορθότητα των επιλογών αυτών.
Το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας εξετάζει τρεις περιπτώσεις μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Απο την έρευνα που έγινε προέκυψε ότι σημαντικό μέρος των εργασιών του έχει γίνει outsourcing προς χώρες των Βαλκανίων. Παρόλα αυτά όμως κρατούν οι επιχειρήσεις που έχουν κρατήσει εδώ τις λειτουργίες τους και αποσκοπούν στην παραγωγή ενδυμάτων υψηλής ποιότητας.