Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαρίφης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠίτερης, Χαράλαμπος-Νικόλαος
dc.contributor.otherPiteris, Charalambos-Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-07-03
dc.date.accessioned2013-07-04T07:03:46Z
dc.date.available2013-07-04T07:03:46Z
dc.date.copyright2013-06
dc.date.issued2013-07-04
dc.identifier.otherΕΠΑ/2013/00009el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1231
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractH παρούσα μεταπτυχιακή εργασία, αφορά εμπειρική έρευνα ανιχνευτικού χαρακτήρα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο γεωφυσικό πάρκο του Ψηλορείτη της Περιφέρειας Κρήτης από την πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε) Ρεθύμνης . Ο σκοπός της παρούσας ερευνητικής προσέγγισης, είναι η ανάδειξη των εκπαιδευτικών αναγκών των νέων αγροτών-κτηνοτρόφων, που δραστηριοποιούνται σε μια ιδιαίτερη ορεινή περιοχή της Κρήτης, το γεωφυσικό πάρκο του Ψηλορείτη, προκειμένου να συμβάλει αποτελεσματικά στη διαμόρφωση των μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών για τους κτηνοτρόφους και του αγροτικού πληθυσμού της Κρήτης γενικότερα. Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε στο 68% (65 άτομα) του συνολικού πληθυσμού (96 άτομα), το οποίο έχει δεχθεί την αρχική-υποχρεωτική εκπαίδευση των νέων αγροτών, όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα εγκατάστασης των νέων αγροτών (ΥΑΑ&Τ, 2007-2013). Το διάστημα αυτό η Ελλάδα δέχεται τις σημαντικές πιέσεις της οικονομικής κρίσης. Τα ερευνητικά ερωτήματα πάνω στα οποία οικοδομήθηκε η παρούσα έρευνα είναι: 1. Πως παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων αγροτών-κτηνοτρόφων βάσει του εκπαιδευτικού επιπέδου; 2. Πως διαμορφώνονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων αγροτών-κτηνοτρόφων βάσει προηγούμενης εκπαιδευτικής εμπειρίας; 3. Ποιες είναι οι γνώσεις και οι δεξιότητες που καλείται να αναπτύξει ο αγρότης-κτηνοτρόφος της περιοχής έρευνας, για να μπορέσει να δημιουργήσει ένα σύγχρονο προφίλ, κοινωνικά και οικονομικά αποδεκτό; Βάσει των ερευνητικών ερωτημάτων, σχεδιάστηκε η ερευνητική μεθοδολογία που ακολουθήθηκε. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από τον ΟΓΕΕΚΑ «ΔΗΜΗΤΡΑ» παράρτημα Π.Ε Ρεθύμνης, τα οποία χωρίστηκαν σε επτά (7) ομάδες, όσοι και οι δήμοι που περιλαμβάνονται από την πλευρά της Π.Ε Ρεθύμνης, στο Γεωφυσικό Πάρκο του Ψηλορείτη. Η κατανομή του δείγματος ακολούθησε το προηγούμενο αυτοδιοικητικό σχήμα. Τα διαθέσιμα στοιχεία αναφέρονται στην περίοδο 2007-2011, επομένως ο πληθυσμός της έρευνας αναφέρεται σε περίοδο πέντε (5) ετών. Στην πραγματικότητα τα στοιχεία είναι από το 2007 έως και το 2008, περίοδος 2 ετών, όπου έλαβαν χώρα εκπαιδεύσεις, ενώ τα υπόλοιπα χρόνια και λόγω της οικονομικής κρίσης τα προγράμματα εκπαίδευσης είχαν καθυστερήσει σημαντικά. Για τη συλλογή των δεδομένων σχεδιάστηκε ερωτηματολόγιο το οποίο συνόδευε Συνοδευτική Επιστολή. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικού ΙΒΜ SPSS STATISTICS 19 for Windows. Τα σημαντικότερα ευρήματα της μελέτης είναι:  Το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων που παρουσιάστηκαν δημιουργούν εκπαιδευτικές ανάγκες ανά εκπαιδευτικό επίπεδο με διαφορετικό βαθμό έντασης και διαφορετικές προτεραιότητες. Ειδικότερα, οι απόφοιτοι δημοτικού παρουσιάζουν ομαλότερη διασπορά σ’ όλους τους βαθμούς της πενταβάθμιας κλίμακας Likert από τα άλλα εκπαιδευτικά επίπεδα (Γυμνασίου και Λυκείου), που παρουσιάζουν μεγαλύτερη ένταση στο βαθμό «Πάρα Πολύ» και «Πολύ».  Οι νέοι αγρότες-κτηνοτρόφοι που προχώρησαν σε αλλαγή δραστηριότητας (πιο σύγχρονη), δημιουργούν εκπαιδευτικές ανάγκες σε υψηλότερο βαθμό από αυτούς που δεν προχώρησαν σε αλλαγή, σ’ όλα τα εκπαιδευτικά θέματα.  Οι γνώσεις που καλείται να αναπτύξει ο νέος αγρότης-κτηνοτρόφος για να μπορέσει να δημιουργήσει ένα σύγχρονο προφίλ, κοινωνικά και οικονομικά αποδεκτό, αναφέρεται στο σύνολο των θεμάτων που παρουσιάστηκαν ενώ οι δεξιότητες, με σειρά ιεράρχησης είναι: λήψης αποφάσεων, τεχνικές, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, ατόμου μέσα στην ομάδα, ανάπτυξη συνεργασιών, πληροφορικής, κοινωνικές και επικοινωνίας. Η παρούσα ερευνητική προσέγγιση στοχεύει να συμβάλει στην αναμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων αγροτών-κτηνοτρόφων της Περιφέρειας Κρήτης, προσανατολισμένα στη δημιουργία ενός σύγχρονου επαγγελματικού προφίλ για ένα καλύτερο αύριο των ανθρώπων που μοχθούν στην κρητική ύπαιθρο.el_GR
dc.format.extent182 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικές ανάγκες -- Αγρότεςel_GR
dc.titleΟι εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων αγροτών-κτηνοτρόφων, του γεωφυσικού πάρκου του Ψηλορείτη, Ν. Ρεθύμνηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.contributor.committeememberΓραβάνη, Μαρία
dc.contributor.committeememberΦίλλιπς, Νίκη
dc.description.translatedabstractThe current thesis concerns an empirical research, probe character, which was held in geophysical park Psiloriti of Crete on the part of the Regional Unity (RU) of Rethymnon. The purpose of the study is to raise the educational needs of young farmers-breeders engaged in a particular mountainous area of Crete, geophysical park Psiloriti in order to contribute effectively in shaping future educational initiatives for farmers and rural population of Crete, generally. The study was performed in 68% (65 people) of the total population (96 people), which has received the initial-compulsory education of young farmers, as provided by the installation program for young farmers (SAH & T 2007-2013). During this period, Greece accepts the considerable pressures of the financial crisis. The research questions upon which was built the current study are: 1. Which are the educational needs of young farmers-breeders based on educational degree? 2. Which are the educational needs of young farmers-breeders based on prior educational experience? 3. What are the knowledge and skills required to develop a farmer-breeder of the study area, in order to create a modern profile, socially and economically acceptable? Based on the study questions, designed the followed methodology. The data collected by OGEEKA "Dimitra", Annex of Rethymno Regional Unit, which were divided into seven (7) groups and as municipalities are included to RU Rethymno side, in Geophysical Park Psiloriti. The distribution of the sample followed the previous self-governing system. The available data refer to the period 2007-2011, so the research population refers to a period of five (5) years. In fact the data are from 2007 to 2008, a period of 2 years, where trainings took place while the other years due to the economic crisis, education programs were delayed significantly. For the collection of data designed questionnaire which accompanied by cover letter. For the data analysis software used in IBM SPSS STATISTICS 19 for Windows. The major findings of the study are:  The entire educational issues presented create educational needs by educational level with varying degrees of intensity and different priorities. In particular, primary school graduates are smoother dispersion in all grades of five-point Likert scale from other educational levels (high school) that pose a greater intensity to the extent "severe" and "very." Young farmers who progressed to change activity (more modern), create educational needs to a higher degree than those who do not make changes, in all educational matters.  The knowledge required to develop the new farmer-breeder in order to create a modern profile, socially and economically acceptable, refers to all issues presented and skills in order of ranking are: decision-making techniques, human resource management , the individual within the group, developing partnerships, information technology, and social communication. This study aims to contribute to the reform of educational programs based on actual educational needs of young farmers-breeders of Crete, oriented to the creation of a modern professional profile for a better future of the people who live in the Cretan countrysideel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record