Κοινωνικά Πληροφοριακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Social Information Systems (in Greek)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Κοινωνικά Πληροφοριακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Social Information Systems (in Greek) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 64
Results Per Page
Sort Options
- Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Δημιουργία διαδραστικής διαδικτυακής εφαρμογής που θα ενημερώνει με παιγνιώδη τρόπο τους μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την σχολική βία και τον εκφοβισμό(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-01) ;Μαρκαντώνη, Θεοδώρα-Αλεξάνδρα ;Λαζαρίνης, ΦώτιοςMarkantoni, Theodwra-AlexandraΣήμερα είναι γνωστό ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού έχει θορυβήσει σημαντικά την διεθνή κοινότητα και διαρκώς λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση του ενώ υπάρχει μία πλούσια επιστημονική βιβλιογραφία που επιχειρηματολογεί αναφορικά με τη συστηματική θυματοποίηση μαθητών στα σχολεία, σε παγκόσμιο επίπεδο. Πλέον είναι κοινώς αποδεκτό ότι το δημοτικό σχολείο διαδραματίζει ένα καταλυτικό ρόλο στην ψυχοκοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν θα πρέπει να περιορίζεται στην στεγνή μετάδοση της γνώσης. Στόχος αυτής της διατριβής είναι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση μιας δικτυακής εφαρμογής‐παιχνιδιού (www.bullying.gr) που θα ευαισθητοποιεί τους μαθητές ηλικίας 5 έως 8 ετών για θέματα διαφορετικότητας, θα βοηθήσει του μαθητές να αναγνωρίζουν τέτοια φαινόμενα και θα προλαμβάνει περιστατικά βίας στα σχολεία. Η εφαρμογή έχει ψυχαγωγικό, συνεργατικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα καθώς οι μαθητές καλούνται να παρακολουθήσουν 3 ιστορίες σχολικής βίας και να πάρουν ενεργά μέρος στην εξέλιξή τους, χρησιμοποιώντας τα διαφορετικά διαδραστικά στοιχεία της. Από τη κατασκευή μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής δεν θα μπορούσαν να μην αναφερθούν και οι παιδαγωγικές θεωρίες στις οποίες στηρίζεται και οι μελλοντικές επεκτάσεις και πιθανές βελτιώσεις. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η κοινωνικοτεχνική προσέγγιση των χιουμοριστικών μηνυμάτων με πολιτικό περιεχόμενο. Ανάλυση δημοσιεύσεων των Ελλήνων χρηστών στο TwitterΤo Twitter προσφέρει την δυνατότητα σε κάθε χρήστη του να γίνεται συμμέτοχος στην δημιουργία και διάχυση κάθε είδους πνευματικού προϊόντος, αφού από απλός καταναλωτής της πληροφορίας γίνεται παραγωγός, διακινητής και συνδιαμορφωτής του περιεχομένου του μέσου. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στην έκφραση του πολιτικού χιούμορ μέσα από τις δημοσιεύσεις Ελλήνων χρηστών του Twitter, στα πλαίσια του hashtag #1_xronos_syriza. Χρησιμοποιώντας την κοινωνικοτεχνική προσέγγιση, εξετάζεται το περιεχόμενο των μηνυμάτων και διερευνώνται οι παράγοντες που κάνουν ένα χιουμοριστικό tweet με πολιτικό περιεχόμενο δημοφιλές, δηλαδή οδηγούν στην αναπαραγωγή του (retweet) και επισήμανσή του ως αγαπημένο (favorite). Η μελέτη επιβεβαιώνει το επικοινωνιακό μοντέλο των δύο σταδίων, όπου οι απλοί χρήστες ως καθοδηγητές της γνώμης παίζουν σημαντικό ρόλο στην διάχυση των πληροφοριών στο δίκτυο τους και κατ’ επέκταση στην επιρροή της κοινής γνώμης. Επίσης επισημαίνει την σημασία της θέσης του χρήστη στο δίκτυο, καθώς αυτή συσχετίζεται με την δημοφιλία του χιουμοριστικού πολιτικού μηνύματος που δημοσιεύει. Άλλα ευρήματα της μελέτης, αφορούν την συσχέτιση των χαρακτηριστικών των χρηστών του Twitter (αριθμός followers, συχνότητα δραστηριότητας κλπ.) με την δημοφιλία των χιουμοριστικών μηνυμάτων που δημοσιεύουν, αποδεικνύοντας ότι το κοινωνικό και συμβολικό κεφάλαιο που «χτίζει» ο χρήστης στον κόσμο των social media παίζει σημαντικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα του και την αποδοχή του από τους άλλους χρήστες. Όσον αφορά το περιεχόμενο των μηνυμάτων, καταγράφεται ένα γενικότερα αρνητικό συναίσθημα καθώς και η τάση των χρηστών να προτιμούν μηνύματα που αναφέρονται με χιουμοριστικό τρόπο στις συνθήκες της ζωής τους και σε πολιτικά πρόσωπα ή αποφάσεις. Συνολικά, το περιεχόμενο των χιουμοριστικών μηνυμάτων καταδεικνύει την ανάγκη των χρηστών να εκτονώσουν τα αρνητικά συναισθήματά τους για την πολιτική πραγματικότητα που βιώνουν, να αλληλεπιδράσουν και να ταυτιστούν με άλλους χρήστες που μοιράζονται ένα κοινό πεδίο αναφοράς (πολιτικό, ιδεολογικό, συμβολικό) και να αντιπαρατεθούν με αντίπαλες ιδεολογικά ομάδες. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Design of a mobile application prototype: A tool for measuring the degree of manipulation of the Cypriot user from social media information(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-07-27) ;Philippidou K., Christiana ;Γερατζιώτης, ΑλέξανδροςΦιλιππίδου Κ., ΧριστιάναThe American sociologist Joseph P. Overton, theorized that, in each society there is a so-called window of discourse (Overton Window) which includes a systematic strategy approach that includes a set of unacceptable ideas that are shifting towards legalisation by the public opinion. Overton’s theory describes a specific sequence of actions made by media specialist in order to start a public discussion of any matter originally considered unthinkable by the society. Step by step the window of discourse is shifting and the public opinion is changing. At this stage of changing public opinion, the matter has already been widely discussed and has established itself in the consciousness of the citizens’, which will in turn lead to the final desired stage that of “legalisation”. The aim of the thesis is to design a mobile application prototype that is based on the Overton theory, which indicates the degree of change or not in the opinions of Cypriot users (In an online environment) on matters considered completely unacceptable. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η επίδραση της κουλτούρας στο σχεδιασμό εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-07-27) ;Σταυράκης, Σταύρος ;Γερατζιώτης, ΑλέξανδροςStavrakis, StavrosΜέσα από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τον τρόπο σχεδιασμού των εφαρμογών και των ιστοσελίδων, παρατηρούμε ότι υπάρχει πληθώρα μελετών, σχετικές με τις αρχές σχεδίασης και υλοποίησης ιστοσελίδων και εφαρμογών οι οποίες εκτελούνται σε υπολογιστές. Ωστόσο, υπάρχει περιορισμένος αριθμός ερευνών που σχετίζονται με το θέμα σχεδίασης εφαρμογών για κινητές συσκευές, όπως τα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones). Σήμερα, ο άνθρωπος χρησιμοποιεί καθημερινά για αρκετές ώρες το κινητό του τηλέφωνο είτε ως μέρος της δουλειάς του είτε για άλλους λόγους, όπως την περιήγηση σε ιστοσελίδες, την χρήση εφαρμογών για αναπαραγωγή μουσικής, παιχνίδια ή την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών. Τα τελευταία χρόνια η χρήση των έξυπνων τηλεφώνων έχει αυξηθεί ραγδαία και κάθε μέρα, δημιουργούνται εκατοντάδες νέες εφαρμογές, οι οποίες απευθύνονται σε εκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σχεδιαστές αυτών των εφαρμογών, είναι πώς να σχεδιάσουν εφαρμογές που θα χρησιμοποιούνται και θα είναι ελκυστικές για χρήστες που μιλούν διαφορετική γλώσσα, προτιμούν διαφορετικό τρόπο πλοήγησης, διαφορετικά χρώματα ή εικονίδια. Η βιβλιογραφία μας έχει αποδείξει οι διαστάσεις του πολιτισμού μπορεί να καθοδηγήσουν τον σχεδιασμό ιστοσελίδων. Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η επίδραση της κουλτούρας στη σχεδίαση των εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα. Μέσα από την εκτενή μελέτη της βιβλιογραφίας, φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυξημένης χρήσης του διαδικτύου και των κινητών συσκευών υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον στην διαφορετική σχεδίαση των εφαρμογών και των ιστοσελίδων, ανάλογα με τους διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες που υπάρχουν. Βασικός σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει πως οι διαστάσεις του κάθε πολιτισμού επηρεάζουν την διαδικασία σχεδίασης των εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα και να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα όσον αφορά την ικανοποίηση των τελικών χρηστών από τα χαρακτηριστικά των εφαρμογών που βασίζονται σε αυτές τις διαστάσεις. Για να αξιολογηθεί η επίδραση των διαστάσεων του πολιτισμού στο σχεδιασμό κινητών εφαρμογών, μελετήθηκε η ικανοποίηση των Κύπριων χρηστών από την γνωστή κινητή εφαρμογή SoundHound. Σκοπός της εργασίας ήταν να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τις προτιμήσεις των κύπριων χρηστών των κινητών τηλεφώνων όσον αφορά την σχεδίαση των εφαρμογών, τα χρώματα, την πλοήγηση, την δομή της πληροφορίας και να διαπιστωθεί αν αυτές οι προτιμήσεις σχετίζονται με την Κυπριακή κουλτούρα. Συγκεκριμένα, το 4 SoundHound είχε σχεδιαστεί στις ΗΠΑ και έτσι αναμενόταν πως ο σχεδιασμός του θα ήταν επηρεασμένος από διστάσεις του πολιτισμού που υπάρχουν σε αυτή την κοινωνία. Από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων χρηστών της Κύπρου, φαίνεται πως ο σχεδιασμός της εφαρμογής SoundHound τους ικανοποίησε. Λόγο διαφόρων που υπάρχουν μεταξύ του Κυπριακού και Αμερικανικού πολιτισμού με βάση τις πέντε διαστάσεις του μοντέλου του Hofstede, αναμενόταν πως θα υπήρχαν σημεία στο σχεδιασμό που θα ήταν λιγότερο προτιμότερες από τους Κύπριους χρήστες. Η Κύπρος, σαν χώρα, δεν είχε αξιολογηθεί με βάση το μοντέλο του Hofstede. Έτσι χρησιμοποιηθήκαν τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση του ελληνικού πολιτισμού με αυτό το μοντέλο, που κατά επέκταση αντιπροσωπεύουν και τον πολιτισμό της Κύπρου. Βάση των αποτελεσμάτων της έρευνας αυτής, πιστεύουμε ότι χρειάζεται περεταίρω μελέτη για να διαπιστωθεί αν οι διαστάσεις του πολιτισμού έχουν παρόμοια επιρροή στο σχεδιασμό κινητών εφαρμογών με αυτή που έχουν στο σχεδιασμό ιστοσελίδων. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Εφαρμογή κοινωνικής υπολογιστικής στο διαδίκτυο των πραγμάτων: Η περιπτωσιολογική μελέτη της υπηρεσίας "Railway Paths"(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-07-27) ;Κένερ, Ανδρέας ;Νταλιάνης, ΚλήμηςKener, AndreasΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει σαν σκοπό, την διερεύνηση των δυνατοτήτων της κοινωνικής υπολογιστικής στο πλαίσιο του διαδικτύου των πραγμάτων. Ο συνδυασμός των δυνατοτήτων της κοινωνικής υπολογιστικής (crowdsourcing, ubiquitous computing, wisdom of crowds κλπ) και της επενέργειας του διαδικτύου των πραγμάτων - της διάδρασης δηλαδή μεταξύ ανθρώπων και μηχανών σε μαζική κλίμακα – αποτελεί την βάση για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας νέας υπηρεσίας, υπό την μορφή εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα πλαισιωμένης από ένα κοινωνικό ιστολόγιο. Η υπηρεσία που προτείνεται ουσιαστικά στοχεύει, να προσδώσει στον χρήστη την ιδιότητα του «κοινωνικού αισθητήρα», ο οποίος φωτογραφίζοντας αντικείμενα, πρόσωπα, τοποθεσίες, καταστάσεις κ. τ λ. θα έχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα, να εκφράζει το συναίσθημα του και να προσθέτει μεταδεδομένα γεωγραφικής αναγνώρισης στο παραγόμενο αποτέλεσμα. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Κινηματογραφικές ταινίες στα κοινωνικά μέσα: Διαμορφώνοντας ρητορική και λόγο απέναντι στο κοινό(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-07-28) ;Μπάμπας, Δημήτριος; Mpampas, DemetriosΗ παρούσα εργασία είναι μια διερευνητική μελέτη που εστιάζει στο πεδίο της Διαμεσολαβούμενη από Υπολογιστές Επικοινωνίας, και πιο συγκεκριμένα στο χώρο των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης. Το θεωρητικό πλαίσιο είναι αυτό της κοινωνιογλωσσολογίας, και πιο συγκριμένα η θεωρία της σχεδίασης του ύφος του λόγου, όπως αυτή αναπτύσσεται στο κείμενο του Allan Bell, Language style as audience design (1984). Σύμφωνα μ΄ αυτό ένας ομιλητής όταν ομιλεί λαμβάνει υπόψη του πέραν όλων των άλλων και τα γλωσσικά χαρακτηριστικά του ακροατηρίου του. Εξετάζεται το πως ομιλούν 6 κινηματογραφικές ταινίες στο κοινό, σε δύο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, το Facebook και το Twitter. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται εάν υπάρχουν διαφορές στο λόγο της κάθε μιας ταινίας, σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, εξετάζεται εάν το είδος της κινηματογραφικής ταινίας (genre) έχει κάποια επίδραση στο ύφος του λόγου. Συγκρίνεται, στο Facebook και το Twitter, το ύφος του λόγου των “ακροατών” με τα χαρακτηριστικά του ύφους του λόγου της κάθε ταινίας. Και τέλος, εξετάζεται εάν το ύφος του λόγου της κάθε ταινίας ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του κοινού που ακούει ή εάν δεν έχει καμία σχέση, και ο ομιλητής αναλαμβάνει πρωτοβουλία στη διαμόρφωση του ύφους. Για την απάντηση σ’ αυτά τα ερωτήματα, αντλήθηκαν αναρτήσεις από το Facebook και το Twitter τόσο του επίσημου λογαριασμού της κάθε ταινίας, όσο και των χρηστών. Τις αναρτήσεις αυτές, στη συνέχεια, επεξεργάστηκε το λογισμικό Linguistic Inquiry and Word Count (LIWC), έκδοση 2015 που απέδωσε τιμές σε διάφορες γλωσσικές παραμέτρους ανάλογα με το ύφος. Τα δεδομένα αυτά υπέστησαν στατιστική επεξεργασία με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού R. Τα αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας έδειξαν ότι δεν υπάρχουν αρκετές ενδείξεις για να υποστηριχθεί ότι οι ταινίες ομιλούν με το ίδιο ύφος και στο Facebook και το Twitter: μπορούμε ωστόσο να διακρίνουμε μια τάση ομογενοποίησης του ύφους σε μια ταινια. Ως προς το αν υπάρχει επιρροή στο ύφος του λόγου από το κινηματογραφικό είδος, η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έδειξε ότι υπάρχουν ικανές ενδείξεις για να υποστηριχθεί η άποψη ότι η ιδιαίτερη ταυτότητα μιας ταινίας κάνει το ύφος να αποκλίνει από κάποια άλλη. Τέλος, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις για να υποστηριχθεί η άποψη ότι υπάρχει απόκλιση ανάμεσα στο ύφος του ομιλητή και των ακροατών του και ότι στο ύφος του ομιλητή μπορούμε να αναγνωρίσουμε μια διάσταση πρωτοβουλίας. Με άλλα λόγια, η κάθε ταινία διατηρεί ένα μοναδικό ύφος, παρά την τάση να συγκλίνει ως προς το ύφος του κοινού. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Social networks and emotions: Depictions of the refugee crisis in images and audio visual content(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-08-08) ;Χριστοδούλου, Μαρίνα; Christodoulou, MarinaVisual content, including videos and images, in news channels, operates as evidence of an event or situation with the audience as the witness. Hence, if a negative event appears, the most common feelings, as per Huxford (2004), are usually anger or rage. Certainly an image like Aylan Kurdi’s depicts drama and human grief, and possibly also the anger and rage of those affected. It is then reasonable to expect that such images will elicit strong responses from the audience. This research aims to study and find out how an image like Aylan Kurdi’s can generate emotional expression on two popular social platforms, Facebook and YouTube. An observational study was conducted, based on an extensive analysis of public comments expressing emotions, collected from Facebook and YouTube. A coding scheme was developed by adopting and revising qualitative coding schemes from previous studies (Kim & Kuljis, 2010; Naaman, Boase and Lai, 2010; Rose, et al., 2015). The analysis was limited to a specific image, of Aylan Kurdi, posted on three news outlets’ (CNN, NBC and CBS) public pages in Facebook and YouTube. Two sets of samples were collected; data from Facebook and from YouTube, using the Facebook and YouTube Application Programming Interfaces (APIs). Findings illustrate that men tend to express more their opinion or complaints (representing 18.33% of all comments made by men) while women tend to express more their emotions, such as sadness (18.25% of all comments by women). This suggests that women are more likely to express their emotions on social networks/Facebook than men. Additional findings show that, the majority of YouTube users do not share their emotions through commenting in comparison to Facebook users. Generally speaking, the analysis demonstrates that emotions are expressed on social networks and that an image can provoke negative or positive emotions through commenting. Therefore, a new channel’s choice of platform and the character of its audience appear to be correlated to the expression of emotions. Respectively, further research is needed in order to understand whether such sensitive discussions are susceptible to emotional contagion, and if so, what news channels should do about this. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Μελέτη των απόψεων των εφήβων μαθητών σχετικά με το περιεχόμενο των ενημερώσεων στο Facebook και τις ψηφιακές τους δεξιότητεςΟι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται στο κυριότερο μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας, ιδιαίτερα για τις νεαρές ηλικίες. Οι χρήστες αξιοποιούν τις πληροφορίες που διαβάζουν για να διαμορφώσουν άποψη, αλλά ταυτόχρονα επηρεάζουν και τις απόψεις των άλλων χρηστών μέσα από το περιεχόμενο που δημοσιεύουν και οι ίδιοι. Πρόκειται για μια διαδικασία αμφίδρομη, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις πραγματικές κοινότητες. Η ιδιαιτερότητα των ψηφιακών κοινοτήτων έγκειται στην αποφασιστική επίδραση των αλγορίθμων κατάταξης στο περιεχόμενο που εμφανίζεται στους χρήστες, αλλά και το γεγονός ότι οι αλγόριθμοι αυτοί λειτουργούν στο παρασκήνιο. Οι αλγόριθμοι κατάταξης επιμελούνται την πληροφορία που φτάνει στους χρήστες, επιλέγουν, κατηγοριοποιήσουν και ταξινομούν με κριτήρια και μεθόδους που είναι αδιαφανή για τον τελικό χρήστη. Στο πλαίσιο της παρούσης μεταπτυχιακής διατριβής σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα σε μαθητές Λυκείου σχετικά με τις αντιλήψεις τους για την επίδραση του αλγορίθμου κατάταξης που εφαρμόζεται στη ροή ειδήσεων (News Feed) του Facebook. Σκοπός της έρευνας είναι να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι χρήστες αντιλαμβάνονται την επίδραση του αλγορίθμου στο περιεχόμενο της αρχικής τους σελίδας, αλλά και το βαθμό στον οποίο διαμορφώνουν και εφαρμόζουν πρακτικές για να επηρεάσουν τη λειτουργία του. Οι αντιλήψεις αυτές είναι διαισθητικές και βασίζονται στην αλληλεπίδραση με το ψηφιακό περιβάλλον. Στόχος της έρευνας είναι επίσης να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στις αντιλήψεις αυτές και τον ψηφιακό γραμματισμό. Η έρευνα έδειξε ότι οι απόψεις των συμμετεχόντων ποικίλουν. Η μεγάλη πλειοψηφία αντιλαμβάνεται ότι εφαρμόζεται από το σύστημα μία διαδικασία φιλτραρίσματος και κατάταξης. Εντούτοις, αρκετοί από αυτούς δεν προβληματίζονται για την επίδραση που ασκεί ο αλγόριθμος στο περιεχόμενο, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό αντιλαμβάνεται την προσαρμογή του περιεχομένου στα ενδιαφέροντά και τις συνήθειές τους, ως ένδειξη για το ότι οι ίδιοι διαμορφώνουν το περιεχόμενο της αρχικής τους σελίδας. Οι απόψεις αυτές δείχνουν ότι σε μεγάλο βαθμό οι έφηβοι μαθητές δεν κατανοούν τα θέματα της ροής και διαχείρισης της πληροφορίας στα ψηφιακά μέσα. Στο ζήτημα αυτό, ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι σημαντικός ώστε να καλλιεργήσει τις δεξιότητες και τις στάσεις εκείνες που θα τους επιτρέψουν να διαχειρίζονται την πληροφορία και να διαμορφώνουν το περιβάλλον αλληλεπίδρασής τους με τα ψηφιακά μέσα. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Διαχείριση διαδικτυακής φήμης από τις Κυπριακές επιχειρήσεις(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-12) ;Σοφοκλέους, Αντριάνα ;Νταλιάνης, ΚλήμηςSofocleous, AntrianaΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως θέμα τη διαχείριση της διαδικτυακής φήμης από τις Κυπριακές επιχειρήσεις. Αρχικά αναφέρουμε τι είναι διαδικτυακή φήμη και πως επηρεάζεται η γνώμη των ανθρώπων από τη διαδικτυακή φήμη των επιχειρήσεων. Έπειτα αναφέρουμε πως μπορεί να την διαχειριστεί μια επιχείρηση. Επιπλέον αναφερόμαστε στην αρνητική διαδικτυακή φήμη και πως αυτή μπορεί να μετατραπεί σε θετική. Τέλος παρουσιάζουμε εξειδικευμένους ανθρώπους και εργαλεία που μπορεί να βοηθήσουν στη διαχείριση. Στο δεύτερο σκέλος παρουσιάζουμε την έρευνα που διεξήγαμε όσο αφορά τη διαχείριση της διαδικτυακής φήμης από τις Κυπριακές επιχειρήσεις. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Διαδραστική πολυμεσική διαδικτυακή εφαρμογή για τη μετεγχειρητική αποκατάσταση ατόμων που έχουν υποβληθεί σε επέμβαση για εμφύτευση κοχλιακού εμφυτεύματος(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-12) ;Κατσικερού, Μαρία-Ελένη ;Κατσάνος, ΧρήστοςKatsikerou, Maria-EleniΤο κοχλιακό εμφύτευμα αποτελεί μία σχετικά πρόσφατη και πολλά υποσχόμενη τε-χνολογία για την αντιμετώπιση της κώφωσης και της βαρηκοΐας, δυο διαταραχών του αι-σθητήριου οργάνου της ακοής που δυσκολεύουν πολύ τη ζωή των ασθενών σε όλα τα επί-πεδα. Πρόκειται για μια ιατρική συσκευή η οποία προσφέρει, με έναν εναλλακτικό τρόπο, την αίσθηση της ακοής καθώς ο ήχος που μεταφέρεται από το κοχλιακό εμφύτευμα δια-φέρει από τον ήχο που μεταφέρεται μέσω της φυσικής ακοής. Προκειμένου το άτομο να καταφέρει να συνδέσει τους ήχους που λαμβάνει πλέον με το κοχλιακό εμφύτευμα, με εκεί-νους που υπάρχουν ήδη αποθηκευμένοι στην ακουστική του μνήμη, χρειάζεται μετεγχει-ρητικά, λογοθεραπευτική υποστήριξη αλλά και μακροχρόνια εξάσκησή, ούτως ώστε η α-κουστική του ικανότητα να βελτιωθεί όσο γίνεται περισσότερο. Η οικονομική κρίση αλλά και οι ραγδαίες αλλαγές των ρυθμών της ζωής και της κα-θημερινότητας των ανθρώπων θέτουν εμπόδια στην αποκατάστασή και στην επανένταξή τους για πολλούς λόγους. Βασικότεροι είναι οι οικονομικοί και οι ψυχολογικοί, όπως αφε-νός η μη κάλυψη των λογοθεραπευτικών συνεδριών από τα ασφαλιστικά ταμεία, αφετέρου ο αναγκαστικός περιορισμός των εξόδων που θέτει πλέον άλλες προτεραιότητες, και τέλος ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος, αλλά και το γεγονός ότι οι ασθενείς μένουν σε πολλές περιπτώσεις μόνοι τους και δεν έχουν κάποια βοήθεια. Όλα αυτά δημιουργούν την ανάγκη για ανεύρεση τρόπων εξάσκησης από το σπίτι χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι ο στόχος μιας τέτοιας προσέγγισης υποκαθιστά το ρόλο και τη σημασία του λογοθεραπευτή. Σκοπός της εργασίας αυτής, είναι η ανάπτυξη μιας διαδικτυακής εφαρμογής που θα παρέχει στο χρήστη του κοχλιακού εμφυτεύματος, ένα λειτουργικό και εύχρηστο περιβάλ-λον με ασκήσεις, όμοιες με εκείνες που θα του παρείχε κάποιος ειδικός λογοθεραπευτής. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα συλλογής απαιτήσεων χρήστη σε δύο φά-σεις: α) συμπλήρωση ερωτηματολογίων από 32 άτομα (23 χρήστες κοχλιακού, 9 γονείς παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα), και β) συνεντεύξεις με 11 άτομα-χρήστες κοχλιακού εμ-φυτεύματος. Επιπρόσθετα, συμμετείχε λογοθεραπεύτρια με την παροχή επιστημονικών συμβουλών και καθοδήγησή αλλά και παροχής πρόσβασης σε σχετικό λογοθεραπευτικό υλικό. Ακόμη, η ευχρηστία της εφαρμογής αξιολογήθηκε με τη συμμετοχή 10 ατόμων-χρηστών κοχλιακού εμφυτεύματος. Αξίζει μνείας ότι η εφαρμογή υποστηρίζει τη μετέπειτα αναπροσαρμογή και εξατομίκευση του περιεχομένου της από κάποιον λογοθεραπευτή ή ειδικό ιατρό, που θα μπορεί να προσθέσει το δικό του υλικό ανάλογα με τις ανάγκες του ασθενή. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε πάνω στην πλατφόρμα Wordpress και χρησιμοποιήθη-καν τεχνολογίες όπως html5, css, php αλλά και βιβλιοθήκες javascript. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Μελέτη επιρροής και διάχυσης της πληροφορίας μέσω του κοινωνικού δικτύου Twitter στο πεδίο της δημόσιας και πολιτικής επικοινωνίας(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-12) ;Παπάζογλου, Ακριβή ;Διαμαντάκη, ΑικατερίνηPapazoglou, AkriviΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εστιάζει σε δύο σημαντικές πτυχές της πολιτικής επικοινωνίας που είναι η σύγχρονη πολιτική επικοινωνία με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και η διάχυση της πληροφορίας αυτής στα συγκεκριμένα μέσα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα νέο χώρο ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης, στον οποίο μπορεί να αναπαραχθεί ο πολιτικός λόγος, καθώς επίσης και να αναπτυχθεί διάλογος με τους πολίτες, να γίνει ανταλλαγή απόψεων και να υπάρξει μια επαφή σε πραγματικό χρόνο ανάμεσα σε πολιτικούς ή πολιτικούς φορείς και πολίτες. Η νέα αυτή μορφή επικοινωνίας έχει αλλάξει τον τρόπο πολιτικής επικοινωνίας, τον πολιτικό λόγο, καθώς και τον τρόπο δράσης των πολιτικών προσώπων, των παρατάξεων και των πολιτικών φορέων. Κάθε πληροφορία στα μέσα κοινωνικής δικτύωση γίνεται άμεσα ορατή σε ένα ευρύ δίκτυο χρηστών και οι χρήστες έχουν μετατραπεί σε θεματοφύλακες, καθώς μπορούν να σχολιάσουν, να κρίνουν και να διαδώσουν περαιτέρω μια πληροφορία. Στόχοι της έρευνας είναι να μελετήσουμε την πολιτική επικοινωνία μέσα από τα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την αλλαγή δηλαδή που έχουν επιφέρει τα μέσα αυτά στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η πολιτική επικοινωνία σήμερα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το Twitter από τα πολιτικά πρόσωπα και επίσης, θα γίνει προσπάθεια καταγραφής και ερμηνείας των αντιδράσεων του κοινού σε αυτό το νέο τρόπο Πολιτικής Επικοινωνίας. Στο θεωρητικό τμήμα, θα αναλυθεί μια σειρά ζητημάτων που αφορούν την επικοινωνία, την πολιτική επικοινωνία, πώς αυτή πραγματοποιείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πώς ενισχύουν τα μέσα τη συμμετοχή του κοινού και θα αναλύσουμε εκτεταμένα το κοινωνικό δίκτυο Twitter στο χώρο της πολιτικής επικοινωνίας. Στόχος μας είναι να διερευνήσουμε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποίησαν τα πολιτικά αυτά πρόσωπα το Τwitter, καθώς και να εξετάσουμε τη συμπεριφορά του κοινού στις πρακτικές των εν λόγω πολιτικών μέσα στο περιβάλλον του Τwitter. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Examining social network evolution between different classes of people(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-12) ;Αντωνίου, Κλειώ ;Αντωνιάδης, ΔημήτρηςAntoniou, CleoΤα online κοινωνικά μέσα δικτύωσης (online social networks-OSNs) αποτελούν ένα σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας κατά την οποία τα άτομα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, ανταλλάσσουν πληροφορίες, δημιουργούν κοινωνικές σχέσεις αλλά και διαδικτυακές κοινότητες, οι οποίες αποτελούνται από άτομα με κοινά ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες αλλά και άτομα που στοχεύουν να γνωρίσουν τα ενδιαφέροντα των άλλων. Τα εγωκεντρικά δίκτυα τα οποία εστιάζονται στις σχέσεις ενός ατόμου με άλλα άτομα καθώς και στις συνδέσεις μεταξύ τους, αποτελούν θεμελιώδεις δομές των κοινωνικών δικτύων. Ανάλογα με τους στόχους, τις στάσεις, τα ενδιαφέροντα, αλλά και τις διαθέσεις των ατόμων, νέες συνδέσεις δημιουργούνται και παλιές συνδέσεις διακόπτονται. Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της εξέλιξης των εγωκεντρικών δικτύων και η κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται κατά την πάροδο του χρόνου. Στην έρευνά μας πραγματοποιήσαμε συλλογή δεδομένων από το Twitter σε καθημερινή βάση για προεπιλεγμένους χρήστες συγκεκριμένων επαγγελματικών κατηγοριών καθώς και για τυχαία επιλεγμένο δείγμα και διερευνήσαμε τόσο τις αλλαγές στο δίκτυό τους, όσο και στη δραστηριότητά τους στο Twitter. Από την ανάλυση των δεδομένων για το σύνολο των χρηστών, καθώς και ξεχωριστά για τις επαγγελματικές κατηγορίες και τις κατηγορίες μεγέθους δικτύου μελετήσαμε πώς το μέγεθος και η σύνθεση του εγωκεντρικού δικτύου των χρηστών εξελίχθηκαν με την πάροδο του χρόνου και εξάγαμε συμπεράσματα σχετικά με τη δυναμική των κοινωνικών γράφων στα διαδικτυακά περιβάλλοντα. Η έρευνα καταδεικνύει ότι η επίδραση της συναισθηματικής κατάστασης, της διάθεσης και της θεματολογίας την οποία αναπτύσσει ο χρήστης στη δραστηριότητά του στα κοινωνικά δίκτυα οδηγεί σε διαφορετική εξέλιξη της τοπολογίας του εγωκεντρικού δικτύου του, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τόσο τα δικά του όσο και των φίλων και αυτών που τον ακολουθούν. Η επίδραση αυτή καταγράφεται τόσο στο σύνολο όσο και στις διάφορες κατηγορίες μεγέθους χρηστών, ωστόσο πολύ περισσότερο στους χρήστες που ανήκουν σε κοινή επαγγελματική κατηγορία όπου το επάγγελμα, τα κοινά χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα δημιουργούν μία πιο ομοιογενή ομάδα η οποία ευνοεί πολύ περισσότερο την επιρροή των συλλογικών συναισθηματικών καταστάσεων. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Αυτόνομα οχήματα - Η προβολή τους μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και οι αντιδράσεις των χρηστών(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-01) ;Χατζηστυλιανού, Μελίνα; Chatzistylianou, MelinaΗ μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει την προβολή των αυτόνομων αυτοκινήτων μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και συγκεκριμένα μέσα από video στο YouTube. Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι μια νέα τεχνολογία που ακόμη δεν έχει έρθει στα χέρια των περισσότερων καταναλωτών. Δεδομένου ότι οι καταναλωτές είναι απίθανο να έχουν προσωπική εμπειρία με αυτήν τη τεχνολογία, τα κοινωνικά δίκτυα είναι μια πλούσια πηγή δεδομένων για μελέτη του πως αυτά τα αυτοκίνητα παρουσιάζονται από μερικούς κατασκευαστές και πως ο κόσμος αντιδρά. Από επιλεγμένα video που παρουσιάζουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα, που δημιουργηθήκαν και μοιράστηκαν στον κόσμο από τους λογαριασμούς των κατασκευαστών στο YouTube, έχουν προσδιοριστεί για την μελέτη. Αρχικά, εξήχθησαν όλα τα σχόλια των χρηστών που πραγματοποιήθηκαν σε αυτά τα βίντεο. Έπειτα ετοιμάστηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αποσκοπούσε στην καθοδήγηση της θεματικής ανάλυσης των σχολίων των χρηστών. Τέσσερεις συμμετέχοντες που εργάζονταν ανεξάρτητα, οι οποίοι δεν είχαν πρόσβαση στα βίντεο, κλήθηκαν να διαβάσουν τα σχόλια των χρηστών. Μέσω του ερωτηματολογίου, οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις των χρηστών όσον αφορά τα αυτόνομα αυτοκίνητα και την αντίληψή τους για τον αντίκτυπο των οχημάτων σε τομείς της ζωής τους. Οι ερωτήσεις χωρίστηκαν σε θέματα που σχετίζονται με την κατανόηση (π.χ. "Το σχόλιο αναφέρει θέματα υγείας και ασφάλειας;") καθώς και υποκειμενικά (π.χ. "Το σχόλιο σας κάνει να αισθάνεστε θετικά απέναντι στο Χ;"). Ο στόχος των ερωτήσεων που σχετίζονται με την κατανόηση ήταν να ενσωματωθεί η κατανόηση των προθέσεων, των συναισθημάτων και των αντιδράσεων των χρηστών μέσα από την αντίληψη του κάθε αναγνώστη. Οι υποκειμενικές ερωτήσεις επιχειρούν να καταλήξουν στο συμπέρασμα πώς οι προσωπικές εμπειρίες ενός χρήστη μπορούν να επηρεάσουν τις απόψεις ενός αναγνώστη που είναι ενεργός σε κοινωνικά δίκτυα. Οι απαντήσεις που συλλέχθηκαν μέσω του ερωτηματολογίου αναλύθηκαν στη συνέχεια, αποκαλύπτοντας ότι τα σχόλια συνήθως αγγίζουν τομείς που σχετίζονται με την καινοτομία και τη διάχυση της, καθώς και τεχνολογικές εξελίξεις. Όσον αφορά το υποκειμενικό περιεχόμενο των παρατηρήσεων των θεατών, η ανάλυση δείχνει ότι οι προοπτικές διαβίωσης με αυτόνομα αυτοκίνητα μπορεί να προκαλούν φόβο ή ενθουσιασμό. Επιπλέον, αποκαλύπτει ότι οι απόψεις των ενεργών χρηστών των κοινωνικών μέσων σχετικά με το θέμα αυτό, μπορούν να έχουν αντίκτυπο στις απόψεις άλλων αναγνωστών. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η επιλεκτική αυτοπαρουσίαση στη διαμεσολαβούμενη μέσω υπολογιστών επικοινωνία (CMC). Η περίπτωση της ελληνικής γλώσσας(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-01) ;Σαρήμπεη, Βασιλική ;Κλεάνθους, ΣτυλιανήSarimpei, VasilikiΣτην μεταπτυχιακή διατριβή προσπαθήσαμε να εξετάσουμε, εάν το hyperpersonal μοντέλο του Walther (2007) που αναπτύχτηκε στο πλαίσιο της αγγλικής γλώσσας επικοινωνίας διαμεσολαβούμενης μέσω υπολογιστή (computer-mediated communication - CMC), έχει την ίδια εφαρμογή στην ελληνική γλώσσα με τις όποιες ιδιαιτερότητες της. Το hyperpersonal μοντέλο του Walther έχει μεγάλη επιρροή στην κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς της επικοινωνίας σε περιβάλλοντα μέσω υπολογιστή, παρά το γεγονός ότι η CMC σε σύγκριση με την πρόσωπο με πρόσωπο (face-to-face – FTF) επικοινωνία, είναι λιγότερο πλούσια και περιορίζεται περισσότερο. O Walther υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι μαθαίνουν να εκμεταλλεύονται τις τεχνικές πτυχές της CMC, προκειμένου να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις εντυπώσεις που κάνουν με ένα συνομιλητή στόχο. Έτσι θέλαμε να δούμε αν ισχύει αυτό και στην ελληνική γλώσσα. Η ελληνική γλώσσα δημιουργεί μοναδικές προκλήσεις στο πλαίσιο της CMC λόγο της χρήσης ενός μη-λατινογενούς αλφάβητου, το οποίο μπορεί συχνά να οδηγήσει στην χρήση των «greeklish», καθώς επίσης διαφέρει από την αγγλική γλώσσα σε σημαντικούς τρόπους που επηρεάζουν το πώς θα μπορούσε κάνεις να αποκαλύψει τις πτυχές της ταυτότητας και αντιλήψεις της για τον άλλον συνομιλητή όπως για παράδειγμα η χρήση του πληθυντικού ευγενείας. Στο πρώτο πείραμα καλέστηκαν να συμμετάσχουν 52 φοιτητές πανεπιστημίου, οι οποίοι χωρίστηκαν σε ομάδες. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ήταν να δούμε αν γίνεται χρήση των «greeklish» σε επαγγελματικό επίπεδο και κατά ποσό διαφέρει ο τρόπος γραπτής επικοινωνίας ανάλογα με τον συνομιλητή στόχο, π.χ. πληθυντικός ευγενείας, χρήση emoticons. Παρατηρήσαμε ότι όλοι οι φοιτητές στις επαγγελματικές επιστολές δεν χρησιμοποίησαν «greeklish». Στο δεύτερο πείραμα τους ζητήθηκε να συζητήσουν στο forum σαν εργασία. Τους δόθηκε η εκφώνηση της άσκησης, η οποία τους ανέφερε ότι μπορούν να γράψουν με ελληνικούς i latinikous χαρακτήρες ανάλογα με τι τους βολεύει. Μετά τους ζητήθηκε να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο. Θέλαμε να δούμε αν σε εργασία σε forum εφόσον τους δοθεί η ευκαιρία να επιλέξουν εάν θα γράψουν με ελληνικά ή Greeklish και από το ερωτηματολόγιο για να δούμε τους λογούς που επέλεξαν να γράψουν με το συγκεκριμένο τρόπο. Τα αποτελέσματα του πειράματος έδειξαν ότι το 26 % των φοιτητών έγραψαν με Greeklish. Οι κύριοι τους λόγοι είναι ότι γράφουν πιο γρήγορα και δεν χρειάζεται να σκεφτούν την ορθογραφία. Τελικά φαίνεται ότι το Hyperpesonal μοντέλο του Walther εφαρμόζεται και στο ελληνικό γλωσσικό πλαίσιο. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η αναπαράσταση του εαυτού στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: Η εξιστόρηση της καθημερινότητας των διασήμων(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-01) ;Μεταξάς, Παύλος ;Βώβου, ΙωάνναMetaxas, PavlosΗ ανάπτυξη του διαδικτύου και παράλληλα η εμφάνιση ισχυρότερων υπολογιστικών συστημάτων με χαμηλότερο κόστος συνετέλεσαν στην εμφάνιση και τη δημιουργία ουκ ολίγων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο άνθρωπος ως κοινωνικό ον πάντα αναζητούσε την επικοινωνία και την κοινωνικοποίηση και για αυτό ξεκίνησε η δημιουργία των διαδικτυακών κοινοτήτων. Η διαμεσολαβημένη επικοινωνία μέσω αυτών των διαδικτυακών κοινοτήτων δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες. Ένας τρόπος επικοινωνίας στις διαδικτυακές πλατφόρμες είναι και η αυτοπαρουσίαση του εαυτού. Υπάρχουν πολλοί τρόποι αυτοπαρουσίασης ενός ατόμου, ένας από αυτούς είναι μέσω των φωτογραφιών. Μια διαδικτυακή κοινότητα η οποία εξειδικεύεται στις φωτογραφίες είναι το Instagram, 800 εκατομμύρια και πλέον χρήστες επιλέγουν αυτό το μέσω κοινωνικής δικτύωσης για να αυτοπαρουσιαστούν, μεταξύ αυτών και διάσημες προσωπικότητες. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή ως διάσημες προσωπικότητες ορίζονται τα άτομα με τους περισσότερους ακόλουθους στο Instragram. Στα πλαίσια διεξαγωγής της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, πραγματοποιήθηκε αποκωδικοποίηση 50 φωτογραφιών, εμπνευσμένη από τη σημειολογική κατηγοριοποίηση του R. Barthes και στη συνέχεια η ποσοτικοποίηση των δεδομένων και ευρημάτων. Επιλέχθηκαν οι δέκα διάσημες προσωπικότητες με βάση αυτές με τους περισσότερους ακόλουθους στο μέσω κοινωνικής δικτύωσης Instagram. Στη συνέχεια εντοπίστηκαν οι πέντε φωτογραφίες από τον κάθε λογαριασμό με τα περισσότερα likes. Σκοπός της έρευνας είναι να παρατηρηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι διάσημες προσωπικότητες αυτοπαρουσιάζονται μέσω των φωτογραφιών τους, μεταξύ άλλων, σε ποιες τοποθεσίες επιλέγουν να βγάζουν φωτογραφίες και με ποια άτομα συνηθίζουν να φωτογραφίζονται. Στόχος της έρευνας είναι να εντοπίσει πως επιλέγουν οι διάσημες προσωπικότητες να αυτοπαρουσιάζονται στο μέσω κοινωνικής δικτύωσης Instagram. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στο να καταγράψει τους τρόπους με τους οποίους αυτοπαρουσιάζονται οι διάσημες προσωπικότητες, για το λόγο ότι, η συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών διαμορφώνει συγκεκριμένες τάσεις οι οποίες βρίσκουν απήχηση στη δημόσια σφαίρα. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι διάσημες προσωπικότητες προτιμούν κυρίως να αυτοπαρουσιάζονται μόνοι τους. Παράλληλα, επιλέγουν να αυτοπαρουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό την ιδιωτική τους ζωή και σε μικρότερο βαθμό την επαγγελματική τους. Ακόμη, δεν προτιμούν να αυτοπαρουσιάζονται με αισθησιακές φωτογραφίες. Επίσης, αυτοπαρουσιάζονται κυρίως σε ιδιωτικό χώρο και όχι σε δημόσιο. Επιπρόσθετα, οι διάσημες προσωπικότητες επιλέγουν κυρίως να αυτοπαρουσιάζονται με φωτογραφίες χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία, δηλαδή προτιμούν να υπάρχει ένα «φυσικό» αποτέλεσμα στις φωτογραφίες τους, και τέλος, οι διάσημες προσωπικότητες δεν επιλέγουν να αυτοπαρουσιάζονται σε μεγάλο βαθμό με selfies. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η χρήση του Twitter ως μέσο πολιτικής επικοινωνίας στην Κύπρο και η αλληλεπίδραση πολιτικών και πολιτών(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-01) ;Λιασή, Στέφανη ;Διαμαντάκη, ΑικατερίνηLiasi, StefaniΣτα πλαίσια της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής εξετάζεται η πολιτική επικοινωνία ως μέσο συμμετοχής στο κοινωνικό μέσο δικτύωσης Twitter. To Twitter έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους μελετητές καθώς έχει χαρακτηριστεί ως ένα εργαλείο σύντομης και περιεκτικής ενημέρωσης με άμεση επιρροή των χρηστών της. Στόχος της εργασίας είναι να τονίσει τη σημαντικότητα του εργαλείου στον πολιτικό χώρο και να εξετάσει το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων των Kυπρίων Πολιτικών αλλά και την αλληλεπίδραση τους με τους πολίτες. Στο πρώτο μέρος της διατριβής παρουσιάζεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση, με τις θεωρίες και τα μοντέλα επικοινωνίας. Επίσης, εξετάζεται η μετάβαση από την πολιτική επικοινωνία στη διαμεσολαβούμενη επικοινωνία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα του Twitter. Στη συνέχεια αναλύονται οι μεθοδολογικές και αναλυτικές επιλογές που χρησιμοποιήθηκαν για τη διεκπεραίωση του εμπειρικού μέρους. Για την ανάκτηση δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο «Tags» μέσω του οποίου αναλύθηκαν οι λογαριασμοί 60 πολιτικών και ανακτήθηκαν 2493 αναρτήσεις. Μέσω της έρευνας προέκυψαν ποσοτικά αλλά και ποιοτικά αποτελέσματα, σχετικά με τη συχνότητα των αναρτήσεων από τους πολιτικούς, το βαθμό ανταπόκρισης προς τα ερωτήματα των πολιτών αλλά και το είδος των αναρτήσεων των πολιτικών. Καταλήγοντας, έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχει ενδιαφέρον από τους πολίτες στις αναρτήσεις των πολιτικών. Με την κατηγοριοποίηση των αναρτήσεων εντοπίζεται μειωμένη συμμετοχή των πολιτικών στην αλληλεπίδραση με τους πολίτες και επιβεβαιώνεται η χρήση του Twitter κυρίως για αναμετάδοση πληροφοριών αλλά και δημοσίευση ενημερωτικού και προπαγανδιστικού χαρακτήρα αναρτήσεων. Η αδυναμία των πολιτικών να χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους, όλες τις δυνατότες που προσφέρει το κοινωνικό μέσο δικτύωσης Twitter, ευελπιστούμε ότι θα εξετάσουν οι πολιτικοί στο άμεσο μέλλον, για να καταστεί ένα σημαντικό εργαλείο πολιτικής επικοινωνίας στη Κύπρο. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Διαδραστικές δραστηριότητες για την υποστήριξη της διδασκαλίας μαθημάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05) ;Χαραλάμπους, Φρόσω ;Λαζαρίνης, ΦώτηςCharalambous, FrosoΗ μεταπτυχιακή διατριβή αυτή έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός συνόλου δραστηριοτήτων η οποία θα χρησιμοποιείται για την κατανόηση εννοιών σε μαθήματα όπου διδάσκονται τα παιδιά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου. Σκοπός της είναι να βοηθήσει τον κάθε μαθητή ξεχωριστά για την περαιτέρω κατανόηση των μαθημάτων που ήδη διδάσκεται στο σχολείο. Με την επιτυχή ολοκλήρωση τη διατριβής αυτής, ο κάθε μαθητής θα έχει την ευκαιρία να αξιολογήσει τις γνώσεις του και να ελέγξει που ακριβώς υστερεί, έτσι ώστε να βελτιωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πάντα με την βοήθεια του εκπαιδευτικού του. Η διαδικασία αυτή όμως, με τις διαδραστικές δραστηριότητες, έχει ως σκοπό την ψυχαγωγία του τελικού χρήστη, όπου στην περίπτωση μας είναι οι μαθητές που φοιτούν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές κατά την ολοκλήρωση μια ηλεκτρονικής δραστηριότητας, πραγματεύονται έννοιες και ενστερνίζονται ευκολότερα τα βασικά σημεία της διδακτικής ενότητας. Ακόμη, οι μαθητές με τον τρόπο αυτό, νιώθουν πως θέλουν να αναλάβουν την ευθύνη για την μάθηση τους και παίρνουν πολύ πιο εύκολα αποφάσεις, όπως αναφέρουν και οι Sumuer & Yakin (2009). Το εργαλείο πρέπει να επιτρέπει την προσαρμογή του υλικού από τον διδάσκοντα και το υλικό να μην είναι στατικό και προκαθορισμένο. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να αποκτήσει την κατάλληλη γνώση και εμπειρία, προτού δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τα παιχνίδια αυτά. Έτσι κάθε μάθημα θα πρέπει να περιγράφεται σε επίπεδο στόχων, υλικού και δραστηριοτήτων αξιολόγησης. Το εργαλείο θα πρέπει να παρουσιάζει τα θέματα με παιγνιώδη τρόπο. Δηλαδή, το εργαλείο θα επιδεικνύει κάποιο βαθμό προσαρμοστικότητας στο νέο υλικό, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις. Η ανάπτυξη της σελίδας έχει ως κύριο εργαλείο την HTML (αλλά χρησιμοποιήθηκαν επίσης και οι JavaScript, CSS) και για την δημιουργία των διαδραστικών εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε το διαδικτυακό εργαλείο το οποίο είναι διαθέσιμο στην σελίδα http://minstructor.com/ . - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Ανίχνευση παρουσίας στο διαδίκτυο των πραγμάτων. Τεχνολογική προσιτότητα και κοινωνική αποδοχή(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05) ;Τσιριντάνης, Αλέξανδρος ;Νταλιάνης, ΚλήμηςTsirintanis, AlexandrosΣτόχος αυτής της Μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διερεύνηση των παράπλευρων διαστάσεων που αποκτά η χρήση και η διάδοση εφαρμογών Κοινωνικής υπολογιστικής στο Ίντερνετ των Πραγμάτων. Σε μία κοινωνία η χρήση τέτοιων συστημάτων θα συνεπάγεται και την αυτόματη δημιουργία ιχνών στον πραγματικό χώρο και χρόνο παράλληλα με τα ψηφιακά ίχνη που δημιουργούμε μέσω των Κοινωνικών πληροφοριακών συστημάτων. Συγκεκριμένα κάνω μία διερεύνηση σχετικά με την αποδοχή ελέγχου παρουσίας για την αυτοματοποίηση ή χρήση υπηρεσιών μέσω των παραπάνω εφαρμογών. Δεν θα γίνει μία αναζήτηση και καταμέτρηση των παράπλευρων διαστάσεων, καθώς κάτι τέτοιο θα απαιτούσε των γνώση και κατανόηση πολλών παραμέτρων οι οποίοι μεταβάλλονται σε σχέση με τα υποκείμενα, την τεχνολογία και τον χρόνο καθώς και από πάρα πολλές συνθήκες. Θα εστιάσουμε στην αποδοχή του ελέγχου της παρουσίας του υποκειμένου, τεχνολογικά και μέσω εμπειρικής έρευνας και παρουσιάζοντας την παρακολούθηση σαν ευρύτερο φαινόμενο, ο αναγνώστης θα προβληματιστεί και θα μπορέσει να εικάσει προεκτάσεις και νέες διαστάσεις σύμφωνα με τους δικούς του προβληματισμούς και εμπειρίες. Η εμπειρική έρευνα έγινε σε χρήστες του Facebook στον Ελλαδικό χώρο κατά το διάστημα 26/2/2018 έως 31/3/2018 και κατέγραψε μέσω ερωτηματολογίου την επιθυμία αποδοχής του ελέγχου παρουσίας από διάφορες πλευρές. Τέλος έγινε μία διερεύνηση συσχετισμού μεταξύ κλοπών-κακοποίησης που έχει υποστεί το υποκείμενο ή σε συγγενικά του πρόσωπα καθώς και το μέγεθος του πληθυσμού του τόπου διαμονής του υποκειμένου, με την αποδοχή ελέγχου παρουσίας. Η παραπάνω συσχέτιση δεν αποδείχθηκε. Ολοκληρώνοντας την μεταπτυχιακή διατριβή διαπιστώθηκε ότι το μείγμα των τεχνολογικών δυνατοτήτων και η διαθεσιμότητά του, η προσιτότητα καθώς και η αναγκαιότητα για έλεγχο θέσης και κατ’ επέκταση παρακολούθησης, αποτελούν ένα δυνατό σημείο έναρξης για όποιον θελήσει να αναπτύξει τέτοια δραστηριότητα. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Σύστημα συστάσεων ταξιδιωτικών προορισμών: Προσέγγιση συνεργατικού φιλτραρίσματος με βάση τα προφίλ και τις προτιμήσεις των χρηστών(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05) ;Μόκα, Ιωάννα ;Νταλιάνης, ΚλήμηςMoka, IoannaΣτην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή περιγράφεται ένα σύστημα συστάσεων τουριστικών προορισμών. Μετά από διεξοδική μελέτη της υπάρχουσας διεθνούς βιβλιογραφίας σχεδιάστηκε ένα σύστημα συστάσεων με την τεχνική του συνεργατικού φιλτραρίσματος (CF – Collaborative Filtering). Ενώ στα περισσότερα συστήματα συστάσεων το συνεργατικό φιλτράρισμα βασίζεται στις αξιολογήσεις των χρηστών προς αντικείμενα, στο παρόν σύστημα το φιλτράρισμα βασίζεται στα προφίλ των χρηστών και στις προτιμήσεις τους, οι οποίες δίνονται ρητά από τους χρήστες. Επιπλέον στα περισσότερα ταξιδιωτικά συστήματα συστάσεων εφαρμόζονται άλλες προσεγγίσεις όπως φιλτράρισμα βάσει περιεχομένου (content-based filtering) και φιλτράρισμα βασισμένο στη γνώση (knowledge-based filtering). Στο πρώτο μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής παρουσιάζεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση όπου αναφέρονται ορισμοί, δημοφιλείς τουριστικοί ιστότοποι, τεχνικές φιλτραρίσματος που εφαρμόζονται στα συστήματα συστάσεων, τεχνικές αναπαράστασης και προσαρμογής προφίλ χρηστών. Στη συνέχεια αναφέρονται τουριστικά συστήματα συστάσεων. Ακολουθεί η περιγραφή του συστήματος, όπου αναλύονται οι βασικές λειτουργίες του. Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται η έρευνα που διεξήχθη σχετικά με τη γνώμη του κοινού για ένα τέτοιο ταξιδιωτικό σύστημα συστάσεων. Στο τελευταίο μέρος αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής της προσέγγισης, γίνονται προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις και αναφέρονται τα συμπεράσματα της έρευνας. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Δημιουργία μουσικής με την χρήση των δημοφιλέστερων προγραμμάτων(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-05) ;Χιώτογλου, Νικόλαος ;Μυράλης, ΙωάννηςChiotoglou, NicolaosΗ εκπόνηση της παρούσας έρευνας προσεγγίζει την δημιουργία και την εγγραφή-ηχογράφηση μουσικής με την χρήση των δημοφιλέστερων προγραμ-μάτων, που υπάγονται στον τομέα της μουσικής πληροφορικής. Βασικό μας μέλημα ήταν και είναι η δημιουργία ενός πρότυπου είδους εύχρηστου εγχειριδίου, το οποίο ενώ σε πρώτη φάση θα έβρισκε εφαρμογή σε άτομα μικρότερης ηλικίας (κυρίως παιδιά), αντλώντας ολοένα και περισσότε-ρη πληροφορία προτιμήθηκε να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό, έτσι ώστε να αυ-ξηθεί η πιθανότητα μελλοντικής του, χρήσης. Σε πρώτο στάδιο θα ασχοληθούμε με την επεξεργασία μουσικών κειμέ-νων ή ακριβέστερα με την δημιουργία παρτιτούρων και την χρήση του προ-γράμματος Finale. Γίνεται διεξοδική ανάλυση στις πιο σημαντικές ρυθμίσεις του συγκεκριμένου υπολογιστικού προγράμματος, μέσα σε μια αναδρομή σε πραγματικό χρόνο δημιουργίας ενός project έως την επεξεργασία και τελικώς την αναπαραγωγή της παρτιτούρας μέχρι το στάδιο της τελικής αποθήκευσης του. Σε δεύτερο στάδιο θα υπάρξει εκτενής αναφορά στην δημιουργία και εγγραφή μουσικής με την βοήθεια ενός εξελιγμένου προγράμματος επεξεργα-σίας ψηφιακής μουσικής και συγκεκριμένα του GarageBand της εταιρείας Ap-ple Inc. (συμβατά μόνο σε Macintosh OSx). Το προαναφερθέν υπολογιστικό πρόγραμμα ανήκει στην ομάδα προγραμμάτων Digital Audio Workstations για τον λόγο ότι ένας οποιοσδήποτε συμβατός χρήστης έχει την δυνατότητα να προχωρήσει στην δημιουργία μουσικής, χωρίς να έχει ουδεμία προκατασκευ-ασμένη βάση με απώτατο σκοπό την εξαγωγή του ήχου σε μορφή αρχείου και την αντιγραφή του σε CD. Θα πραγματοποιηθεί ανάλυση σε κάθε σκέλος στον τρόπο δημιουργίας της μουσικής, από την ηχογράφηση μουσικών οργάνων έως την κωδικοποίηση του ήχου διαμέσου ειδικών εφαρμογών και προγραμ-μάτων. Τέλος θα αναφερθούμε στην μουσική παραγωγή και συγκεκριμένα στις τεχνικές Mastering, με πρακτική εφαρμογή σε περιβάλλον του προγράμματος GarageBand. Στο Πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο θα πραγματοποιηθεί μια σύ-ντομη παρουσίαση των λογισμικών που έχουν την δυνατότητα να επεξεργά-ζονται και να δημιουργούν μουσική. Τα παραπάνω λογισμικά προγράμματα αποτελούν ουσιαστικά απογόνους των βασικών πυλώνων θέσπισης (και εν γένει ανάλυσης) της ψηφιακής αποτύπωσης και καταγραφής μιας μουσικής παρτιτούρας.