dc.contributor.advisor | Κόλλια, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Καλλίδου Έλληνα, Ευαγγελία | |
dc.contributor.other | Kallidou Ellina, Evaggelia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-08-31T08:49:45Z | |
dc.date.available | 2023-08-31T08:49:45Z | |
dc.date.copyright | 2023-08-31 | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.other | ΣΔΜ/2023/00047 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5668 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη διερευνά την επίδραση της πανδημίας covid-19 και της απότομης στροφής στην διαδικτυακή εκπαίδευση που ενδεχομένως οδήγησε στο μετασχηματισμό των Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης. Σκοπός της μελέτης είναι η καταγραφή του βιώματος των ΕΕΚ στα νέα δεδομένα που έφερε η ξαφνική και επιβεβλημένη αυτή αλλαγή και η εξέταση του τρόπου με τον οποίο αντιμετώπισαν το νέο συγκείμενο.
Μέσα από τις εμπειρίες 12 Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης αναδεικνύονται οι δυσκολίες και τα αποπροσανατολιστικά διλήμματα που προέκυψαν καθώς και οι ενέργειες που έγιναν, ώστε να προσαρμοστούν οι εκπαιδευτές αλλά και οι μέθοδοι και τεχνικές τους στα νέα δεδομένα.
Ως θεωρητικό πλαίσιο της διερευνητικής διαδικασίας αποτέλεσαν τρεις θεωρητικές προσεγγίσεις. Η πρώτη και ουσιαστικά κυρίαρχη θεωρητική προσέγγιση στην παρούσα εργασία είναι η θεωρία της μετασχηματιστικής μάθησης του Jack Mezirow . Η δεύτερη θεωρητική προσέγγιση είναι η θεωρία της βιωματικής μάθησης όπως αυτή εκφράστηκε από τον Dewey και τον Kolb και η τρίτη θεωρία είναι η προσέγγιση του Kurt Lewin αναφορικά με το φόβο της αλλαγής. Κοινό σημείο και των τριών προσεγγίσεων είναι η αλλαγή ιδιαίτερα μέσα από δύσκολες και τραυματικές συνθήκες.
Με εργαλείο τις ημιδομημένες συνεντεύξεις αξιοποιώντας την ποιοτική μεθοδολογία και με βάση το θεωρητικό πλαίσιο που αναφέρθηκε πιο πάνω, προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε σε βάθος την εμπειρία των ΕΕΚ. Η διερευνητική διαδικασία κατέδειξε ότι μέσα από τις αντιδράσεις των ΕΕΚ/Εκπαιδευτών Ενηλίκων, σύμφωνα με τις δικές τους βιωμένες εμπειρίες, όπως τις μοιράστηκαν μαζί μας στις συνεντεύξεις προέκυψε η μεταμόρφωση, η ενίσχυση και βελτίωση των δεξιοτήτων τους με συνέπεια τον μετασχηματισμό τους καθώς και στο μετασχηματισμό της ίδιας της εκπαίδευσης που παρείχαν στους εκπαιδευόμενους. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 204 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | el_GR |
dc.subject | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση -- Covid-19 | el_GR |
dc.subject | Distance education -- Covid-19 | el_GR |
dc.title | Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην επαγγελματική εκπαίδευση στην εποχή της πανδημίας μέσα από τις εμπειρίες και αντιλήψεις των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης: Η περίπτωση της Κύπρου κατά την πανδημία Covid-19 | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This study explores the impact of the covid-19 pandemic and the abrupt change to online education that may have led to the transformation of Vocational Education Educators. The purpose of the study is to record the experience of VET in Cyprus in the new era brought by this sudden change and to examine the way in which it dealt within the new context. Through the experiences of twelve (12) Vocational Training Instructors, the difficulties and disorienting dilemmas that arose as well as the actions taken to adapt the instructors and their methods and techniques to the new context.
Three theoretical approaches were used as the theoretical framework of the research process. The first and essentially dominant theoretical approach in this work is Jack Mezirow’s transformative learning theory. The second theoretical approach is the theory of experiential learning as expressed by Dewey and Kolb and the third theory is Kurt Lewin’s approach regarding the fear of change. Common to all three approaches is change, especially through difficult and traumatic circumstances.
Using semi-structured interview as a tool, utilizing the qualitative methodology and based on the above-mentioned theoretical framework, we tried to investigate in depth the experience of VET in Cyprus. The exploratory process showed that through the reactions of VET/Adult Educators according to their lived experiences, as they shared with us in the interviews, the transformation, strengthening and improvement of their skills resulted the transformation of themselves as well as the transformation of the way they provided training to the learners. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |