Απόψεις καταναλωτών στην αποτελεσματικότητα του e-business
Abstract
Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες του 21ου αιώνα με εφαρμογή των τελευταίων εξελίξεων της τεχνολογίας είναι το ηλεκτρονικό επιχειρείν (e-business) με επικέντρωση στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce). Αυτή η σύγχρονη μορφή αγοράς έχει επεκταθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη καθώς χάρη στο διαδίκτυο, επιτρέπονται όλα τα είδη συναλλαγών μεταξύ των χρηστών, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις και διευκολύνοντας την παγκόσμια κίνηση των ειδών και την παροχή υπηρεσιών.
Δεδομένου ότι η πιο εκτεταμένη και κλασική μορφή του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η διενεργούμενη μεταξύ της εμπορικής επιχείρησης και των καταναλωτών, στόχος μας στην παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των καταναλωτών αναφορικά με την αποτελεσματικότητα του e-business. Αρχικά, στο Θεωρητικό σκέλος της εργασίας παρατέθηκαν τα ευρήματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης κατά την διεκπεραίωση της οποίας, έγινε μια ιστορική αναδρομή και αναλύθηκαν τα μέσα και οι κατηγορίες του e-commerce. Επιπλέον, αποσαφηνίστηκαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τόσο ως προς τις επιχειρήσεις όσο και ως προς τους καταναλωτές ενώ συγχρόνως, αναλύθηκαν διάφορες προκλήσεις που αφορίζουν από το ψηφιακό μάρκετινγκ το οποίο λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του e-business.
Το Ειδικό σκέλος από την άλλη, αφορά στην στατιστική ανάλυση του ερωτηματολογίου που δομήθηκε με σκοπό την καταγραφή των απόψεων των καταναλωτών, καταλήγοντας συγκεντρωτικά στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι εξ’ αυτών είναι ενεργοί χρήστες του e-commerce το οποίο εμπιστεύονται και προτιμούν για τις περισσότερες αγορές προϊόντων που πραγματοποιούν ενώ επίσης, δηλώνουν θερμοί υποστηρικτές του διαφημιστικού μέσου των «Newsletters» κατά την προώθηση μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης καθώς διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον του καταναλωτή και προσφέρουν χρήσιμο περιεχόμενο.