Η επίδραση της πανδημίας του Covid-19 στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Η περίπτωση των προϊόντων ένδυσης
Abstract
Η πανδημία του COVID-19 είχε βαθύ αντίκτυπο στις επιχειρήσεις και τους κλάδους σε όλο τον κόσμο. Οι πελάτες έγιναν πιο δύσπιστοι για την επίσκεψη τους στα φυσικά καταστήματα και επιχειρήσεις για την πραγματοποίηση αγορών λόγω των υφιστάμενων μέτρων αλλά και του φόβου. Επιπλέον, οι καταναλωτές μείωσαν τις μη βασικές αγορές τους και στράφηκαν στα βασικά προϊόντα και τις υπηρεσίες. Αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν σε προβλήματα ρευστότητας για τις εταιρείες και λειτουργικές προκλήσεις αναγκάζοντάς τις να βρουν διαφορετικούς τρόπους να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους εν μέσω της πανδημίας. Αυτή η έρευνα προσπάθησε να εξετάσει τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο των ειδών ένδυσης, και να εντοπίσει τους βασικούς παράγοντες που επηρέασαν τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών έπειτα από την πανδημία. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 200 καταναλωτών. Η μελέτη χρησιμοποίησε δομημένο και αυτοσημπληρούμενο ερωτηματολόγιο, το οποίο κοινοποιήθηκε στους συμμετέχοντες μέσω της πλατφόρμας Google Forms. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το ηλεκτρονικό εμπόριο αποδείχθηκε δημοφιλής οδός για τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων αγόρασε τρόφιμα, ρούχα, παπούτσια, προϊόντα υγείας και ομορφιάς και είδη ψυχαγωγίας στο Διαδίκτυο. Όσον αφορά την οπτική των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η έρευνα αποκάλυψε μια ουδέτερη στάση. Οι καταναλωτές επηρεάζονται αρκετά από διάφορους παράγοντες όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου όπως είναι οι ανησυχίες για την υγεία, εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, ταχύτητα εξυπηρέτησης και ποιότητα υπηρεσιών και κοινωνική επιρροή.