Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζεμπελίκος, Νεκτάριος
dc.contributor.authorΞηρακιά, Χαρούλα
dc.contributor.otherXyrakia, Charoula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-07-26T10:46:28Z
dc.date.available2023-07-26T10:46:28Z
dc.date.copyright2023-07-26
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherMBA/2023/01051el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5573
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ φαρμακευτική βιομηχανία είναι ένας από τους πιο ταχέως αναπτυσσόμενους κλάδους και είναι ένας από τους σημαντικότερους βιομηχανικούς κλάδους στην Κύπρο. Είναι ένας τομέας με έντονες προκλήσεις, υψηλό ανταγωνισμό και με σημαντικές πιέσεις περικοπής των δαπανών από τα συστήματα υγείας, που επηρεάζουν την ανάπτυξη και κερδοφορία των εταιρειών. Το φαρμακευτικό μάρκετινγκ και τα εργαλεία του είναι ένα μέτρο προάσπισης της εταιρείας και διασφάλισης της επιτυχίας των φαρμακευτικών προϊόντων και απορροφά σημαντικό μερίδιο από τις επενδύσεις της εταιρείας. Η συνεργιστική δράση των εργαλείων του μίγματος μάρκετινγκ και των μεταβλητών του σχεσιακού μάρκετινγκ φαίνεται να είναι πιο αποδοτική στο φαρμακευτικό μάρκετινγκ. Κάθε στοιχείο του μίγματος μάρκετινγκ είναι σε θέση να διεγείρει και να δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες με κομβικό ρόλο να κατέχει το στοιχείο της προώθησης. Στην βιβλιογραφία, έχει μελετηθεί πώς επηρεάζουν κάποια από τα εργαλεία προώθησης την συνταγογραφική συμπεριφορά των ιατρών, αλλά ακόμη υπάρχει σημαντικό κενό στο εάν και σε ποιο βαθμό τα διάφορα αυτά εργαλεία σχετίζονται άμεσα με την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης με την ιατρική κοινότητα. Επομένως, η μελέτη υπό το πρίσμα του σχεσιακού μάρκετινγκ είναι σημαντική στον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας, καθώς η συνταγογράφηση και η επιτυχία ενός προϊόντος εξαρτάται και στηρίζεται στην συνεργασία και σχέση των ιατρών και της φαρμακευτικής εταιρείας. Για την διερεύνηση των ερευνητικών στόχων, έγινε συλλογή πρωτογενών στοιχείων μέσω ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν από Ιατρικούς Επισκέπτες και Ιατρούς. Τα εργαλεία προώθησης του μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από τις φαρμακευτικές εταιρείες στην καθημερινή πρακτική κατηγοριοποιήθηκαν στις εξής κατηγορίες: 1. Προσωπική Πώληση, 2. Δημόσιες σχέσεις, 3. Διαφήμιση, 4. Άμεσο μάρκετινγκ, Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την σημασία της ανάπτυξης σχέσεων εμπιστοσύνης στην συνταγογράφηση και την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην κυπριακή φαρμακευτική αγορά. Επιπλέον, η επιμέρους μελέτη των εργαλείων προώθησης ανέδειξαν τις επιστημονικές εκδηλώσεις με φυσική παρουσία, την επιχορήγηση των εξόδων των Ιατρών για εκπαίδευση και τις χορηγίες σε τοπικά συνέδρια των Ιατρικών Εταιρειών ως τα πιο βασικά εργαλεία ανάπτυξης σχέσεων εμπιστοσύνης. Επομένως, η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή προσθέτει ένα λιθαράκι στην υφιστάμενη θεωρητική γνώση και δυνητικά έχει πρακτική εφαρμογή μέσω αναδιοργάνωσης της στρατηγικής προώθησης, ώστε οι επενδύσεις της φαρμακευτικής εταιρείας να στρέφονται στις ενέργειες που έχουν θετικό τελικό αντίκτυπο στην δόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης, που τελικά επηρεάζουν την συνταγογράφηση/ κερδοφορία.el_GR
dc.format.extentviii, 72 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΜάρκετινγκel_GR
dc.subjectMarketingel_GR
dc.subjectΣχεσιακό μάρκετινγκel_GR
dc.titleΥιοθέτηση σχεσιακού μάρκετινγκ στις σύγχρονες πρακτικές μάρκετινγκ της φαρμακοβιομηχανίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe pharmaceutical industry is one of the fastest growing sectors and one of the most important industrial sectors in Cyprus. It is an area with intense challenges, high competition and significant cost-cutting pressures from health systems affecting the growth and profitability of companies. Pharmaceutical marketing and its tools are a measure to defend the company and ensure the success of the pharmaceutical products and absorb a significant part of the company's investments. The synergistic effect of marketing mix tools and relationship marketing variables appears to be more effective in pharmaceutical marketing. Each element of the marketing mix is able to stimulate and create trusting relationships with customers with a key role to own the element of promotion. In the literature, the influence of some of the promotional tools on the prescribing behaviour of physicians has been studied, but there is still a significant gap in whether and to what extent these various tools are directly related to the development of trusting relationships with the medical society. Therefore, the study in the light of relationship marketing is important in the pharmaceutical industry, as the prescription and success of a product depends and relies on the cooperation and relationship between the doctors and the pharmaceutical company. To investigate the research objectives, primary data was collected through questionnaires answered by Medical Representatives and Doctors. The marketing promotion tools used by pharmaceutical companies in daily practice were categorized into the following categories: 1. Personal Selling, 2. Public Relations, 3. Advertising, 4. Direct Marketing. The outcomes confirmed the importance of developing relationships of trust in prescribing and the development of a competitive advantage in the Cypriot pharmaceutical market. In addition, the individual study of promotional tools highlighted the scientific events with physical presence, the sponsorship of the training expenses of the doctors and the sponsorships to local conferences organized by the Medical Societies as the most important tools for developing relationships of trust. Therefore, this thesis contributes to the existing theoretical knowledge and potentially has managerial implications through reorganization of the promotion strategy, so that the pharmaceutical company's investments are directed to the actions that have a positive final impact on the building of trust relationships, which ultimately influence the prescribing/ profitability.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record