Social Media Effectiveness – Έρευνα στο Συμβούλιο Αποχετεύσεων Λεμεσού – Αμαθούντας
Abstract
Στη εποχή που διανύουμε, τα Social Media αποτελούν όλο και πιο σημαντικό παράγοντα στην λειτουργία των επιχειρήσεων/οργανισμών. Η προβολή μιας επιχείρησης/οργανισμού μέσω των Social Media διακρίνεται ως μια νέα μορφή μάρκετινγκ και αποτελεί μια πολύ αποτελεσματική μέθοδος. Πλέον οι επιχειρήσεις/οργανισμοί, εφαρμόζουν βέλτιστες στρατηγικές στα Social Media, επιτυγχάνοντας αποτελεσματικότητα φήμης, κέρδους και πωλήσεων.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως στόχο να διερευνήσει την επίδραση των Social Media στις κυβερνητικές υπηρεσίες, καθώς και εάν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιφέρουν αποτελεσματικότητα μέσω των πρακτικών και στρατηγικών που εφαρμόζουν. Στο πρώτο μέρος, ορίζεται το θεωρητικό πλαίσιο, καθορίζοντας τον επιστημονικό όρο των Social Media με αναφορά στις δύο δημοφιλέστερες πλατφόρμες Facebook/Instagram. Ακολούθως γίνεται ανάλυση του Social Media Marketing και της σημαντικότητας καθορισμού στρατηγικής για την εφαρμογή του. Εν συνεχεία, η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας επικεντρώνεται στην θεωρία αποτελεσματικότητας των Social Media, εξηγώντας του παράγοντες που την επηρεάζουν. Η διερεύνηση και η ανάδειξη αυτών των παραγόντων, εξηγείται μέσω στρατηγικών και τακτικών που υιοθέτησαν διάφορες Κυβερνητικές υπηρεσίες και οδήγησαν σε θετικά αποτελέσματα.
Στο δεύτερο μέρος, επιλέχθηκε ένας κυβερνητικός οργανισμός της Λεμεσού για να καταγραφεί η στρατηγική δραστηριοποίησης στα Social Media και να μελετηθεί εάν αυτή η δραστηριοποίηση οδηγεί στην αποτελεσματικότητα και η επίτευξη των εταιρικών στόχων. Διενεργήθηκε ανάλυση του Facebook προφίλ του οργανισμού, συνέντευξη στο αρμόδιο άτομο, καθώς και δημοσκοπική έρευνα με τυχαίο δείγμα 190 πολιτών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παρά την σωστή ενημέρωση των πολιτών για τα θέματα που αφορούν την πόλη και τον δημιουργικό τρόπο παρουσίασης τους, δεν είναι αρκετό. Καθώς λίγοι γνωρίζουν και παρακολουθούν το έργο του οργανισμού, χρειάζεται να βρεθούν πιο άμεσοι τρόποι προσέλκυσης των πολιτών στα Social Media, αφού βασικές διαδικασίες δεν ακολουθούνται. Από την άλλη, αυτοί που ακολουθούν κυβερνητικούς οργανισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο δημοσίευσης και ενθαρρύνουν το έργο των οργανισμών γιατί ακολουθείται μια σωστή ορθολογική στρατηγική δομή που ανταποκρίνεται σε αυτό που θέλει να παρακολουθεί ο πολίτης.
Εκ κατακλείδι, εξάγεται το συμπέρασμα ότι δεν αρκεί μόνο να η δραστηριοποίηση στα Social Media ως τάση της εποχής γιατί τα αποτελέσματα δεν θα είναι ενθαρρυντικά, καθώς και οι στόχοι μη επιτεύξιμοι. Χρειάζεται σωστός προγραμματισμός, χρήση στρατηγικών και τακτικών για την αποτελεσματικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε οποιοδήποτε οργανισμό.