Εκτίμηση του επιπέδου εργασιακής ικανοποίησης και παρακίνησης μεταξύ εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα
Abstract
«Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί ποτέ να πετύχει σε ένα είδος δουλειάς που δεν του αρέσει.» Napoleon Hill, 1883-1970, Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας
Πράγματι αφού η εργασιακή ικανοποίηση αποτελεί το κλειδί που ανοίγει την πόρτα της επιτυχίας τόσο για τον εργοδότη, όσο και για τον εργαζόμενο. Ένας εργοδότης είναι ευχαριστημένος όταν γίνονται πράξη οι απαιτήσεις του και αυξάνεται το κέρδος του. Από την άλλη ένας εργαζόμενος είναι ικανοποιημένος με τη θέση του, όταν νιώθει πως προσφέρει, πως εξελίσσεται και πως αμείβεται ανάλογα. Επιπρόσθετα, πρέπει να παραδεχτούμε, πως η παρακίνηση και η εργασιακή ικανοποίηση είναι αλληλένδετοι παράγοντες, αφού επιδίωξη των εργοδοτών είναι να έχουν ικανοποιημένους εργαζομένους, προσφέροντας τους περισσότερα κίνητρα για σίγουρη επίτευξη των στόχων τους .Τι συμβαίνει όμως όταν η έννοια της εργασιακής ικανοποίησης εισέρχεται σε έναν άλλο σημαντικό τομέα όπως η εκπαίδευση; Πώς οι εργοδότες στον τομέα της εκπαίδευσης αναμένεται να πράξουν έτσι ώστε να επιβεβαιώσουν τόσο την εκμάθηση των παιδιών αλλά παράλληλα και την ικανοποίηση των εργαζομένων τους; Η έρευνα λοιπόν της εργασιακής ικανοποίησης είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι όσον αφορά την βιωσιμότητα μιας επιχείρησης, αφού οι ανθρώπινοι πόροι αποτελούν αδιαμφισβήτητα το μεγαλύτερο στοιχείο της. Θέμα της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση με ποσοτική έρευνα της εργασιακής ικανοποίησης σε ιδιωτικά και δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Κύπρο. Η σύνδεση της εργασιακής ικανοποίησης με την εκπαίδευση είναι ένα θέμα που προβληματίζει σε μεγάλο βαθμό την κοινωνία και αυτό ακριβώς ερχόμαστε να αναλύσουμε στην συγκεκριμένη εργασία. Απώτερος σκοπός είναι να μελετήσει τα θέματα που πιθανόν να προκαλούν δυσαρέσκεια στους εργαζομένους της εκπαίδευσης, να συγκρίνει τα αποτελέσματα μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και έπειτα να προτείνει λύσεις σε αυτά. Γι’ αυτό το λόγο εκπονήθηκε έρευνα σε εκπαιδευτικούς μέσης εκπαίδευσης τόσο ιδιωτικού όσο και δημόσιου τομέα και μέσω ερωτηματολογίου κλήθηκαν να απαντήσουν ερωτήσεις, τις οποίες μετά συνδέσαμε με τους παράγοντες ικανοποίησης που μελετήθηκαν και εξήχθησαν συμπεράσματα.