Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηλάκος, Θανάσης
dc.contributor.authorΝικοδήμου, Ευσταθία
dc.contributor.otherNikodemou, Efstathia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-04-12T10:36:47Z
dc.date.available2022-04-12T10:36:47Z
dc.date.copyright2022-04-12
dc.date.issued2021-11
dc.identifier.otherΠΕΣ/2021/00323el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5126
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή είχε ως στόχο την διερεύνηση και προέκταση της έρευνας που διενεργήθηκε από το JRC, μέσα από τη διερεύνηση των σχολικών πρακτικών που ακολουθήθηκαν στην Κύπρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Στα πλαίσια αυτά, διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις με 10 εκπαιδευτικούς δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης, οι οποίοι μοιράστηκαν τα βιώματα και τις εμπειρίες τους από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω της καραντίνας συνοδεύτηκε από αρκετά αρνητικά συναισθήματα, κυρίως αγωνία και άγχος, ενώ η μετάβαση από το συμβατικό τρόπο μάθησης έγινε πιο δύσκολη λόγω της γενικής ανετοιμότητας σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, της ανεπαρκούς παροχής υποστηρικτικού υλικού, των τεχνικών προβλημάτων και της έλλειψης οδηγιών. Αναφέρθηκε ακόμα η αναγκαστική ανάληψη πρωτοβουλιών από μέρους των εκπαιδευτικών, αφού στην αρχή οι οδηγίες του ΥΠΠΑΝ ήταν ανεπαρκείς, καθώς και η χρήση της πλατφόρμας Microsoft Teams σε συνδυασμό με άλλες πλατφόρμες και μέσα που έκριναν οι εκπαιδευτικοί ως πιο κατάλληλα για να μπορούν να προσεγγίσουν τα παιδιά και τους γονείς. Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί ήταν η αξιολόγηση και πιστοποίηση της μάθησης των μαθητών, αφού η απαγόρευση της χρήσης κάμερας, η μη αποτελεσματική αξιοποίηση των δυνατοτήτων της πλατφόρμας και η γενική χαλαρότητα που επικρατούσε δεν επέτρεψαν να γίνει ουσιαστική και επίσημη αξιολόγηση ούτε και να δίνεται αποτελεσματική ανατροφοδότηση στους μαθητές. Οι επιπτώσεις που είχε η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και μαθητές περιλαμβάνουν κατά τους συμμετέχοντες τη διεύρυνση των ανισοτήτων, αφού τα παιδιά δεν είχαν όλα την ίδια πρόσβαση στη διαδικτυακή πλατφόρμα, ενώ δεν λήφθηκε επαρκής μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Παράλληλα, αρνητικές επιδράσεις παρατηρήθηκαν και στον τομέα της ψυχικής υγείας, με την εμφάνιση άγχους και θλίψης τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στα παιδιά, τα οποία είχαν χάσει τα κίνητρά τους για να μάθουν. Επομένως καταδεικνύεται η ανάγκη για καλύτερη προετοιμασία του εκπαιδευτικού συστήματος για να καταστεί δυνατή η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της ψηφιακής τάξης.el_GR
dc.format.extentviii, 79 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠανδημία COVID-19el_GR
dc.subjectPandemic COVID-19el_GR
dc.subjectΕξ αποστάσεως εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectDistance educationel_GR
dc.titleΣυμπεράσματα από τις σχολικές πρακτικές στην Κύπρο κατά τη διάρκεια του Covid-19el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe main aim of this dissertation is the investigation and the expansion of the research, which was carried out by the JRC, through the investigation of the schooling practices that were applied in Cyprus during the COVID-19 pandemic. For the purposes of the study, the qualitative research method was used and was based on the interviews taken from 10 primary and secondary school teachers, who shared their experiences with distance education during the quarantine. The main conclusion which came up was that distance learning was accompanied by many negative emotions because of the quarantine, mainly anxiety and stress, while the transition from the conventional way of learning became more difficult due to the general unreadiness in all levels of the educational system, the insufficient supply of supporting material, the technical problems, and the lack of instructions. In addition, it was mentioned that there were forced initiatives from the side of the educators, since in the beginning the instructions given by the Ministry of Educations were insufficient. Also, the use of Microsoft Teams platform in combination with other means and platforms which the educators judged that were more appropriate to approach their students and the parents was discussed. The biggest difficulty that the educators faced was the assessment and the certification of their students’ learning, since the prohibition of the use of cameras, the unsuccessful exploitation of the abilities of the platform and the general relaxation that predominated did not allow the teachers to do substantial and formal assessment neither did they allow them to give effective feedback to the students. The effects that the application of distance learning had on the teachers and the students include, according to the participants, the amplification of inequalities and adequate care was not taken for the students with difficulties. Meanwhile, negative consequences were observed regarding mental health, too, with the appearance of stress and sadness both in educators and students who had lost their motivation to learn. Consequently, the need for better preparation of the educational system to exploit all the abilities and functions of the digital class arose.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record