Το branding των καλλιτεχνών στη σύγχρονη αγορά τέχνης και η σημασία του για την προώθηση του καλλιτεχνικού έργου. Μελέτη περίπτωσης: Η δημιουργία "Επώνυμης Ταυτότητας" σε εικαστικούς καλλιτέχνες έως 35 ετών στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2021-05Συγγραφέας
Τσιγκριμάνη, Σουσάνα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους για την καταξίωση των καλλιτεχνών στον χώρο της τέχνης είναι η αναγνώριση της αξίας του έργου τους τόσο ως προς την εικαστική αισθητική αξία του όσο και σε όρους αγοράς. Στη σύγχρονη εποχή, αυτή η διαδικασία αναγνώρισης φαίνεται πως περιλαμβάνει ως απαραίτητη προϋπόθεση την προώθηση του καλλιτεχνικού έργου και τη δημιουργία μιας επωνυμίας (brand name) που θα καθιστά γνώριμο και μοναδικό τόσο τον καλλιτέχνη όσο και το έργο του. Ως εκ τούτου, η παρούσα εργασία εξετάζει και αναλύει τη σημασία, τον ρόλο και τη λειτουργία της καλλιτεχνικής επωνυμίας (art branding) στη σύγχρονη αγορά τέχνης. Ειδικότερα, η διατριβή εστιάζει σε Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες έως 35 ετών, έτσι ώστε να διερευνηθεί κατά πόσο η γενιά αυτή θεωρεί το branding ως μια διαδικασία που μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργική διαδικασία και το αποτέλεσμά της, καθώς και τη θέση της στο στερέωμα της τέχνης.
Στη διατριβή γίνεται βιβλιογραφική επισκόπηση αναφορικά με το μάρκετινγκ των τεχνών, τη δομή και τη λειτουργία του κόσμου της τέχνης και της σημασίας της δημιουργίας της καλλιτεχνικής επώνυμης ταυτότητας. Επίσης, γίνεται πρωτογενής ποιοτική έρευνα, με συνεντεύξεις που λήφθησαν από δύο εικαστικούς καλλιτέχνες, δύο επιμελητές γκαλερί και δύο επιμελητές μουσείων αναφορικά με τη νοηματοδότηση, τον ρόλο και τη σημασία του artist branding.
Από τη διατριβή εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι δύο εικαστικοί καλλιτέχνες που αποτέλεσαν δείγμα της έρευνας, θεωρούν σημαντικό το να δημιουργήσουν τη δική τους καλλιτεχνική επωνυμία. Επισημαίνεται ωστόσο, τόσο από τους εικαστικούς όσο και από τους επιμελητές γκαλερί, ότι το artist branding θα πρέπει να είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς του καλλιτέχνη και όχι να βασίζεται σε σχέσεις που δεν είναι ειλικρινείς. Επίσης, διαπιστώνεται ότι οι εικαστικοί καλλιτέχνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα σύγχρονα μέσα προβολής της εικόνας τους, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προβληθούν στο κοινό και να αναπτύξουν το έργο τους.