dc.contributor.advisor | Κανελλοπούλου, Χάρις | |
dc.contributor.author | Τσιγκριμάνη, Σουσάνα | |
dc.contributor.other | Tsigkrimani, Sousana | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-08-30T08:20:17Z | |
dc.date.available | 2021-08-30T08:20:17Z | |
dc.date.copyright | 2021-08-30 | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2021/00163 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5007 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους για την καταξίωση των καλλιτεχνών στον χώρο της τέχνης είναι η αναγνώριση της αξίας του έργου τους τόσο ως προς την εικαστική αισθητική αξία του όσο και σε όρους αγοράς. Στη σύγχρονη εποχή, αυτή η διαδικασία αναγνώρισης φαίνεται πως περιλαμβάνει ως απαραίτητη προϋπόθεση την προώθηση του καλλιτεχνικού έργου και τη δημιουργία μιας επωνυμίας (brand name) που θα καθιστά γνώριμο και μοναδικό τόσο τον καλλιτέχνη όσο και το έργο του. Ως εκ τούτου, η παρούσα εργασία εξετάζει και αναλύει τη σημασία, τον ρόλο και τη λειτουργία της καλλιτεχνικής επωνυμίας (art branding) στη σύγχρονη αγορά τέχνης. Ειδικότερα, η διατριβή εστιάζει σε Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες έως 35 ετών, έτσι ώστε να διερευνηθεί κατά πόσο η γενιά αυτή θεωρεί το branding ως μια διαδικασία που μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργική διαδικασία και το αποτέλεσμά της, καθώς και τη θέση της στο στερέωμα της τέχνης.
Στη διατριβή γίνεται βιβλιογραφική επισκόπηση αναφορικά με το μάρκετινγκ των τεχνών, τη δομή και τη λειτουργία του κόσμου της τέχνης και της σημασίας της δημιουργίας της καλλιτεχνικής επώνυμης ταυτότητας. Επίσης, γίνεται πρωτογενής ποιοτική έρευνα, με συνεντεύξεις που λήφθησαν από δύο εικαστικούς καλλιτέχνες, δύο επιμελητές γκαλερί και δύο επιμελητές μουσείων αναφορικά με τη νοηματοδότηση, τον ρόλο και τη σημασία του artist branding.
Από τη διατριβή εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι δύο εικαστικοί καλλιτέχνες που αποτέλεσαν δείγμα της έρευνας, θεωρούν σημαντικό το να δημιουργήσουν τη δική τους καλλιτεχνική επωνυμία. Επισημαίνεται ωστόσο, τόσο από τους εικαστικούς όσο και από τους επιμελητές γκαλερί, ότι το artist branding θα πρέπει να είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς του καλλιτέχνη και όχι να βασίζεται σε σχέσεις που δεν είναι ειλικρινείς. Επίσης, διαπιστώνεται ότι οι εικαστικοί καλλιτέχνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα σύγχρονα μέσα προβολής της εικόνας τους, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προβληθούν στο κοινό και να αναπτύξουν το έργο τους. | el_GR |
dc.format.extent | v, 67 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Καλλιτεχνική ταυτότητα | el_GR |
dc.subject | Artistic branding | el_GR |
dc.subject | Art marketing | el_GR |
dc.title | Το branding των καλλιτεχνών στη σύγχρονη αγορά τέχνης και η σημασία του για την προώθηση του καλλιτεχνικού έργου. Μελέτη περίπτωσης: Η δημιουργία "Επώνυμης Ταυτότητας" σε εικαστικούς καλλιτέχνες έως 35 ετών στην Ελλάδα | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | One of the most important parameters for the recognition of artists in their field is the recognition of the value of their work, both in terms of its artistic aesthetic value as well as in market terms. Nowadays, this process of recognition seems to have as a necessary condition the promotion of the work of art and the creation of a brand name that will make familiar and unique to both the artist and her work. Therefore, the current study examines and analyses the importance, role and function of art branding in the contemporary art market. In particular, the study focuses on Greek visual artists up to 35 years old in order to investigate whether this generation considers branding as a process that can enhance the creative process and its result, as well as its place in the art scene.
The study provides a bibliographic overview regarding the marketing of the arts, the structure and operation of the art world and the importance of creating an artistic brand identity. The study also includes primary quantitative research, with interviews conducted by visual artists, gallery curators and museum curators regarding the meaning, role and importance of artist branding.
The study concludes that the visual artists consider as important to create their own artistic brand. It is pointed out, however, by both the artists and the gallery curators, that artist branding should be the result of the artist's work and not based on relationships that are not honest. It is also found that visual artists can use modern means of promoting their image, such as social media to be displayed to the public and to develop their work. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |