Show simple item record

dc.contributor.advisorΣπανού, Γεωργία
dc.contributor.authorΡάπτη, Αικατερίνη
dc.contributor.otherRapti, Aikaterini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2021-08-19T06:20:48Z
dc.date.available2021-08-19T06:20:48Z
dc.date.copyright2021-08-18
dc.date.issued2021-04
dc.identifier.otherΠΠΑ/2021/00159el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4998
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση ζητημάτων ταυτότητας στην πολιτιστική παραγωγή δυο νησιωτικών κρατών, της Κύπρου και της Μάλτας, μετά την ανεξαρτησία τους. Η έρευνα στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε βιβλιογραφική μελέτη και τοποθετείται στο ευρύτερο ερευνητικό πεδίο που αφορά σε ζητήματα εθνικής ταυτότητας μέσα από το πρίσμα σύγχρονων μετα-αποικιοκρατικών θεωριών και θεωριών ταυτότητας. Για τη διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους η πολιτιστική παραγωγή δύο μετα-αποικιοκρατικών χωρών επαναδιαπραγματεύεται εθνικά, πολιτικά και ιδεολογικά αφηγήματα, μελετήθηκε το έργο τεσσάρων εικαστικών: των Αδαμάντιου Διαμαντή και Χριστόφορου Σάββα για την περίπτωση της Κύπρου, και των Emvin Cremona και Antoine Camilleri για την περίπτωση της Μάλτας. Το έργο των Ελληνοκύπριων καλλιτεχνών κινείται στον ιδεολογικό άξονα του διπόλου «ελληνοκεντρισμός – κυπροκεντρισμός», αντιπροσωπεύοντας την ανάγκη του κυπριακού λαού για αυτοπροσδιορισμό, μέσα από μια αδιάκοπη αναζήτηση μιας συλλογικής ταυτότητας. Αντίστοιχα, το έργο των Μαλτέζων καλλιτεχνών επηρεάστηκε από την Καθολική Εκκλησία και τις πολιτικές τάσεις που επικρατούσαν στο νησί. Και στην περίπτωση των καλλιτεχνών αυτών ενυπάρχει ένα ιδεολογικό δίπολο, αυτό του «ιταλοκεντρισμού – αγγλοκεντρισμού», το οποίο είχε ως αποτέλεσμα κάτι το «ενδιάμεσο» - betwixt and between – ένα υβρίδιο, δηλαδή, που δημιουργήθηκε από τις δύο ανταγωνιστικές αφηγήσεις ταυτότητας. Η εξέταση των έργων των δημιουργών αυτών μέσα από το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της εποχής που δημιουργήθηκαν επιτρέπει τον εντοπισμό συνδέσεων ανάμεσα στην πολιτιστική παραγωγή και τις ιδεολογικές τάσεις και ταυτίσεις που επικρατούσαν στις δυο χώρες από την ανεξαρτησία τους και έπειτα.el_GR
dc.format.extentvi, 57 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠολιτιστική παραγωγή -- Κύπροςel_GR
dc.subjectΠολιτιστική παραγωγή -- Μάλταel_GR
dc.subjectΠολιτιστική παραγωγή -- Ζητήματα ταυτότητας -- Κύπροςel_GR
dc.subjectΠολιτιστική παραγωγή -- Ζητήματα ταυτότητας -- Μάλταel_GR
dc.subjectCultural production -- Cyprusel_GR
dc.subjectCultural production -- Maltael_GR
dc.subjectCultural production -- Identity issues -- Cyprusel_GR
dc.subjectCultural production -- Identity issues -- Maltael_GR
dc.titleΜάλτα και Κύπρος: Νησιά της Μεσογείου ενώπιον γεωπολιτικών και πολιτισμικών προκλήσεων. Αποτύπωση ζητημάτων ταυτότητας στην πολιτιστική παραγωγή μετά την ανεξαρτησίας τουςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current study examines identity issues in the cultural production of two island-state, Cyprus and Malta, during their post-independence era. The study draws on contemporary post-colonial and identity theories and is situated in the broader context of national identity research. In this study, I investigate the way the two post-colonial states’ cultural production reframes hegemonic national, political and ideological narratives, focusing on the work of four visual artists: Adamantios Diamantis and Christophoros Savva for Cyprus, and Emvin Cremona and Antoine Camilleri for Malta. The Greek-Cypriot artists’ work revolves around the ideological axis of the binary “Helleno-centrism VS Cypriot-centrism”, which represented the Cypriots’ need for self-determination through a ceaseless pursuit of collective identity. Respectively, the Maltese artists’ work was influenced by the Catholic Church and the political movements that prevailed on the island. The tension created by the ideological binary “Italo-centrism VS Anglo-centrism” also imbued the works of the Maltese painters, though it was ultimately resolved through the so-called “betwixt and between” hybrid notion of Maltese identity that merged together previously competing narratives. The examination of the artists’ works in the context of the socio-political framework of the period they were created allows for identifying crucial links between cultural production and the ideological trends and identifications that prevailed in the two countries after their independence.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record