dc.contributor.advisor | Χασάπης, Κρίστης | |
dc.contributor.author | Χαραλάμπους, Χαράλαμπος | |
dc.contributor.other | Charalambous, Charalambos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-07-06T09:38:57Z | |
dc.date.available | 2021-07-06T09:38:57Z | |
dc.date.copyright | 2021-07-07 | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2021/00852 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4907 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η τοπική αυτοδιοίκηση δέχεται νέες προκλήσεις μέσα από την προδιαγραφόμενη μεταρρύθμιση της, μέσω δημογραφικών και γεωγραφικών κριτηρίων για τις συνενώσεις δήμων, ώστε οι νέοι δήμοι που θα προκύψουν να είναι βιώσιμοι οικονομικά και αυτοτελείς διοικητικά και οικονομικά. Διαπιστώνεται ότι, καμία προσαρμογή δεν γίνεται στη διαδικασία που ακολουθείται για τη στελέχωση των δημοτικών συμβουλίων, για να συνάδει με τις αυξημένες ευθύνες και αρμοδιότητες που η μεταρρύθμιση μεταβιβάζει σε όλα τα μέλη των δημοτικών συμβουλίων. Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου θα πρέπει να ανταποκρίνονται επαρκώς στα αναβαθμισμένα διοικητικά και πολιτικά τους καθήκοντα.
Εντοπίζοντας το κενό που παρουσιάζει η υπό εκκόλαψη «Μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» που προωθεί η Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας και πιστεύεται ότι θα ψηφιστεί από το Κυπριακό Κοινοβούλιο εντός του 2021, η διατριβή αυτή έχει ως αντικείμενο να φέρει στην επιφάνεια τα στοιχεία εκείνα τα οποία χρήζουν προσαρμογής και εκσυγχρονισμού όπως τι προσόντα και εμπειρίες να έχουν αυτοί που θα στρατολογούνται για να στελεχώνουν τα τοπικά δημοτικά συμβούλια για να ανταποκρίνονται επαρκώς στα καθήκοντα τους, μέσα από την υφιστάμενη διαδικασία του «εκλέγειν και εκλέγεσθαι». Επίσης να φέρει στην επιφάνεια την αναγκαιότητα αναβάθμισης στις διοικητικές αρμοδιότητες των δημάρχων.
Για το σκοπό αυτό η διατριβή διαρθρώνεται σε επτά (7) κεφάλαια. Το πρώτο (1) κεφάλαιο αναφέρεται σε αποσπάσματα από τη βιβλιογραφία που έχει εκπονηθεί τον Ιανουάριο του 2019 από τον Δρ. Χαράλαμπο Κουταλάκη και έχει κατατεθεί στην Κυπριακή Βουλή.
Το δεύτερο (2) κεφάλαιο αναφέρεται σε αποσπάσματα του Νομοσχεδίου που τιτλοφορείται «Ο περί Δήμων Νόμος του 2019» ο οποίος συνάδει με την προωθούμενη μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κυπριακή Δημοκρατία.
Το τρίτο (3) κεφάλαιο παρουσιάζει το Νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από το υπουργικό Συμβούλιο το 2020 για την μεταρρύθμιση της Αρχής Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κύπρο το οποίο κατατέθηκε στην Κυπριακή Βουλή.
Το τέταρτο (4) κεφάλαιο παρουσιάζει συμπεράσματα και διαπιστώσεις από το περιεχόμενο των κεφαλαίων 1,2 και 3 της εν λόγω διατριβής.
Χ. Χαραλάμπους, διατριβή στη μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Page4
Το πέμπτο (5) κεφάλαιο αναφέρεται σε αποσπάσματα από διεθνή βιβλιογραφία «Μελέτη Εκλογικά Συστήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Τοπικά Δημοψηφίσματα: Διεθνής Εμπειρία και Ελλάδα, 2017, του ΙΤΑ Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ελλάς».
Το έκτο (6) κεφάλαιο καταγράφει τις θέσεις 10 Δημάρχων σε ερωτηματολόγιο 15 ερωτήσεων. Το δείγμα είναι Παγκύπρια σε ποσοστό 30% του συνόλου των 30 Δήμων που εδρεύουν στις ελεύθερες περιοχές της Κύπρου.
Στο έβδομο (7) κεφάλαιο η διατριβή/μελέτη καταλήγει σε συμπεράσματα, προτάσεις που πηγάζουν από την πρωτογενή και δευτερογενή έρευνα. | el_GR |
dc.format.extent | 99 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Τοπική αυτοδιοίκηση -- Μεταρρύθμιση -- Κύπρος | el_GR |
dc.subject | Local government -- Reform -- Cyprus | el_GR |
dc.title | Μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The local government is facing new challenges through its prescribed reform, through demographic and geographical criteria for the merging of municipalities, so that the new municipalities that will emerge are financially viable and independent administratively and financially. It is found that no adjustment is made to the process followed for the staffing of the municipal councils, in order to be in line with the increased responsibilities and powers that the reform delegates to all the members of the municipal councils. The members of the Municipal Council should adequately respond to their upgraded administrative and political duties.
Identifying the gap presented by the emerging "Local Government Reform" promoted by the Government of the Republic of Cyprus and believed to be voted by the Cypriot Parliament in 2021, this dissertation aims to bring to the surface those elements that need adaptation and modernization such as what qualifications and experiences those who will be recruited will have to staff the local municipal councils in order to adequately fulfill their duties, through the existing process of "elect and be elected". Also to bring to the surface the need to upgrade the administrative responsibilities of mayors.
For this purpose the dissertation is structured in seven (7) chapters. The first (1) chapter refers to excerpts from the bibliography that has been prepared in January 2019 by Dr. Charalambos Koutalaki and has been submitted to the Cypriot Parliament.
The second (2) chapter refers to excerpts from the Bill entitled "The Law on Municipalities of 2019" which is in line with the promoted reform of Local Government in the Republic of Cyprus.
The third (3) chapter presents the Bill approved by the Council of Ministers in 2020 for the reform of the Local Government Authority in Cyprus which was submitted to the Cypriot Parliament.
The fourth (4) chapter presents conclusions and findings from the content of chapters 1,2 and 3 of this dissertation.
The fifth (5) chapter refers to excerpts from the international bibliography "Study of Electoral Systems of Local Government and Local Referendums: International Experience and Greece, 2017, of the ITA Institute of Local Government Greece".
The sixth (6) chapter records the positions of 10 Mayors in a questionnaire of 15 questions. The sample is Pancyprian in a percentage of 30% of the total of 30 Municipalities located in the free areas of Cyprus.
In the seventh (7) chapter the dissertation /study comes to conclusions, proposals that stem from the primary and secondary research. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |