Κοινωνικά δίκτυα στην εκπαίδευση. Χρήση του Edmondo στην εκπαιδευτική διαδικασία
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2020-12Συγγραφέας
Ζαρμπαλά, Δανίλια
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Η ανάδειξη των κοινωνικών μέσων και η μεγάλη δημοτικότητα τους, έχουν διαφοροποιήσει τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των ατόμων. Η επικοινωνία έχει μεταφερθεί στο Διαδίκτυο και η συνεργασία γίνεται μέσω κοινωνικών δικτύων. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι μια ανερχόμενη τεχνολογία που προωθεί την δημιουργία περιεχομένου με πολλαπλές αναπαραστάσεις μέσα από την συνεργασία και την αλληλεπίδραση.
Τα κοινωνικά μέσα έχουν διεισδύσει στην ζωή των ανθρώπων και χρησιμοποιούνται στη καθημερινή ζωή για επικοινωνία με φίλους και γνωστούς και στην επαγγελματική ζωή για προώθηση προϊόντων και διαφήμιση. Η ενσωμάτωσή τους στην εκπαίδευση είναι αναπόφευκτο γεγονός προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και να προετοιμαστούν οι μαθητές για το μέλλον.
Η χρήση τους στην εκπαίδευση μπορεί να προσφέρει ένα δωρεάν μέσο για την εκπαίδευση με πολλαπλά οφέλη. Η υποστήριξη πολλών εφαρμογών και υπηρεσιών, η αλληλεπίδραση και η συνεργατικότητα των κοινωνικών δικτύων μπορούν να εξελίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να αυξήσουν την συμμετοχή των μαθητών. Αναμφισβήτητα όμως, η χρήση των κοινωνικών δικτύων συμπεριλαμβάνει και μειονεκτήματα, όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η έλλειψη ασφάλειας όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα και η προστασία της ταυτότητας των μαθητών. Η εκπαίδευση οφείλει να εξελιχθεί έχοντας κατά νου την προστασία και ασφάλεια των μαθητών. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού για την υποστήριξη της ενσωμάτωσης των κοινωνικών δικτύων είναι καίριος στην εκπαιδευτικη διαδικασία. Είναι αναγκαίο να γίνουν και οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στην εκπαίδευση προκειμένου να μπορούν να στηρίξουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Η μελέτη περίπτωσης χρήσης ενός κοινωνικού δικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο
4
Γυμνάσιο, καλείται να απαντήσει στα ερωτήματα κατά πόσο μπορεί η ένταξη των νέων κοινωνικών μέσων να εκσυγχρονίσει και να υποστηρίξει την εκπαιδευτική διαδικασία και τους τρόπους με τον οποίο μπορεί να επηρεάσει το μαθησιακό αποτέλεσμα σε μια εποχή όπου το Διαδίκτυο παίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή των μαθητών και τα κοινωνικά μέσα αποτελούν ένα σημαντικό μέρος του. Μετά την εφαρμογή του εκπαιδευτικού κοινωνικού δικτύου Edmodo ως υποστηρικτικό εργαλείο στην διδασκαλία του μαθήματος, οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σύμφωνα με το οποίο το 63% θεώρησε πως η χρήση ενός κοινωνικού δικτύου βοήθησε στην καλύτερη συνεργασία με τους συμμαθητές τους, στην συνεργασία με τον εκπαιδευτικό με ποσοστό 52,7% και το 58,9% στην εύκολη διαχείριση του περιεχομένου που δημιούργησαν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 76% θεώρησε ότι το Edmodo έπαιξε θετικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία και το 81.5% απάντησε ότι η εφαρμογή του Edmodo έκανε το μάθημα πιο ενδιαφέρον.