Επικοινωνία στην αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση στο εργασιακό περιβάλλον
Επιτομή
Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι τριπλός. Πρώτον, να εξηγήσει τη διαδικασία της επικοινωνίας στο χώρο εργασίας - χρησιμοποιώντας θεωρίες και μοντέλα έρευνας της έννοιας της επικοινωνίας και τη σημασία της για την οργανωτική ανάπτυξη. Δεύτερον, για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων επικοινωνίας και παραγόντων που τους οδήγησαν στην επίτευξη της ορθής επικοινωνίας εντός των επιχειρήσεων. Τρίτον, συζητιέται πώς μπορεί κανείς να βελτιώσει την αποτελεσματική επικοινωνία στο χώρο εργασίας.
Ως επικοινωνία ορίζεται η διαδικασία σύμφωνα με τη οποία υπάρχει αποστολή και λήψη μηνυμάτων, λεκτικών και μη λεκτικών. Στη διαδικασία αυτή αναφέρεται η ομιλία και η προφορική επικοινωνία μέσω γραφής αλλά και γραφικών παραστάσεων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι χάρτες, οι κάθε είδους πληροφορίες ή/και κάποια γραφήματα αλλά και οι ατομικές συμπεριφορές.
Το δείγμα της εργασίας, αναφέρεται σε 70 εργαζομένους στην κεντρική αποθήκη των Lidl στη Λάρνακα και σε λογιστήριο επίσης στη Λάρνακα, όπου το 59% των ερωτηθέντων είναι άνδρες και το υπόλοιπο 41% ήταν γυναίκες. Το 85% των συμμετεχόντων ήταν εργαζόμενοι θέσης και το υπόλοιπο 15% ανώτερα στελέχη. Επίσης το 62% των ερωτηθέντων είχαν προϋπηρεσία στον κλάδο logistics από 11-15 χρόνια και το υπόλοιπο 38% πάνω από 15 χρόνια και το σύνολο των συμμετεχόντων ήταν εργαζόμενοι αορίστου χρόνου (μόνιμοι).
Τέλος, βλέπουμε ότι οι περισσότεροι άνδρες εργαζόμενοι δήλωσαν πως η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετωπίζουν στη δουλειά τους είναι ότι είναι πολύ κουραστική ενώ οι περισσότερες γυναίκες δήλωσαν πως η σημαντικότερη δυσκολία που έχουν είναι η δυσκολία στην επικοινωνία με τους συναδέλφους τους. Επίσης βλέπουμε ότι οι περισσότεροι άνδρες εργαζόμενοι δήλωσαν πως ο λόγος που έχουν πρόβλημα στην επικοινωνία με τους συναδέλφους τους είναι η ελλιπής οριοθέτηση αρμοδιοτήτων και οι περισσότερες γυναίκες δήλωσαν πως ο λόγος που έχουν πρόβλημα στην επικοινωνία με τους συναδέλφους τους είναι η ασυμφωνία χαρακτήρων.