dc.contributor.advisor | Αλεξάκης, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Βρυώνη, Νίκη | |
dc.contributor.other | Vryoni, Niki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-09-24T11:07:49Z | |
dc.date.available | 2020-09-24T11:07:49Z | |
dc.date.copyright | 2020-09-24 | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2020/00795 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4674 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Καθώς η διαφαινόμενη απειλή της δημοσιονομικής ύφεσης κυμαινόταν πάνω από την Ευρωζώνη, η Κύπρος συνήψε το 2013 με τη μορφή μνημονίου συμφωνίας (MoU) με μια ομάδα διεθνών δανειστών (κοινώς γνωστών ως Τρόικα). Το πακέτο διάσωσης κατέστη αναγκαίο όταν η Κύπρος γνώρισε ταχεία δημοσιονομική επιδείνωση. Πράγματι, ενώ το Μνημόνιο εμφανίσθηκε ως απειλή, τελικά ήταν ο μοχλός μιας σειράς σημαντικών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, με μια από τις μεγαλύτερες εκείνης της εφαρμογής ενός Συστήματος Υγείας που έλειπε από την Κύπρο (ΓεΣΥ)
Η Κύπρος ήταν από τις μόνες χώρες της ΕΕ χωρίς ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγείας. Με τις ιδιωτικές δαπάνες για την υγεία να είναι από τις υψηλότερες στην ΕΕ με παράλληλα από τις μικρότερες δαπάνες συνολικά για την υγεία η καθιέρωση του ΓεΣΥ φαινόταν μονόδρομος. Έτσι, η εφαρμογή του ΓεΣΥ μόλις το έτος 2019 σηματοδοτεί για την Κύπρο ένα νέο ξεκίνημα, αλλά και ένα στοίχημα για την εφαρμογή και λειτουργία του. Ήδη, οι πρώτοι έξι μήνες λειτουργίας του ΓεΣΥ δημιουργούν μια αισιοδοξία στις αρχές ότι τελικά η Κύπρος θα μπορεί επιτέλους να εγκαθιδρύσει ουσιαστικά, και όχι σε επίπεδο μελετών και νόμων, το δικό της Σύστημα Υγείας.
Στη παρούσα μελέτη χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα των διαφόρων Διεθνών οργανισμών αλλά και της Στατικής Υπηρεσίας της Κύπρου. Η διεθνής βιβλιογραφία ήταν οδηγός στην προσπάθεια να καταγραφεί η μέχρι τώρα κατάσταση αλλά και να δημιουργήσει τις προτάσεις για το μέλλον του ΓεΣΥ . | el_GR |
dc.format.extent | x, 77 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Γενικό Σύστημα Υγείας -- Κύπρος | el_GR |
dc.subject | General Health System -- Cyprus | el_GR |
dc.title | Ανάλυση του κλάδου παροχής υπηρεσιών υγείας στην Κύπρο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | As the emerging threat of a fiscal recession threatens the eurozone, Cyprus entered into a MoU agreement in 2013 with a group of international lenders (commonly known as Troika). The rescue package became necessary when Cyprus experienced rapid fiscal deterioration. Indeed, while the Memorandum emerged as a threat, it was ultimately the lever of a series of major structural reforms, with one of the largest being the implementation of a Health System that was missing from Cyprus (GΗS).
Cyprus was one of the only EU countries without a comprehensive Health System. With private spending on health being one of the highest in the EU while lower than total spending on health, the introduction of GΗS seemed a one-way street. Thus, the implementation of GΗS only in the year 2019 marks a new beginning for Cyprus, but also a bet on its implementation and operation. Already, the first six months of operation of GΗS create an optimism in the authorities that in the end Cyprus will finally be able to finally establish, essentially, and not at the level of studies and laws, its own Health System.
In the present study, data from various international organizations and the Statistical Service of Cyprus were used. The international literature was a guide in the effort to record the situation so far but also to create proposals for the future of GHS. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |