dc.contributor.advisor | Χατζόπουλος, Παύλος | |
dc.contributor.author | Κελαποστόλου, Δήμητρα | |
dc.contributor.other | Kelapostolou, Demetra | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-09-24T08:41:32Z | |
dc.date.available | 2020-09-24T08:41:32Z | |
dc.date.copyright | 2020-09-24 | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.other | ΣΔΜ/2020/00042 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4664 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται ζητήματα που άπτονται της αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι υπηρετούν σε σχολεία γενικής αγωγής κι εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, διερευνά τους παράγοντες που επιδρούν στον τρόπο που αντιλαμβάνονται την αυτό-αποτελεσματικότητά τους. Έπειτα από την εξέταση της διεθνούς βιβλιογραφίας, οι παράγοντες που επιλέχθηκαν ως οι βασικότεροι είναι τέσσερις: α) η εκπαίδευση/προετοιμασία τους, β) η εμπειρία τους, γ) οι συνεργατικές σχέσεις που αναπτύσσουν στο σχολικό πλαίσιο και δ) η επίδοσή τους στην τάξη. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει ποια στοιχεία, των τεσσάρων υπό εξέταση παραγόντων, επηρεάζουν τη διαμόρφωση των αντιλήψεων της αυτό-αποτελεσματικότητας των ειδικών παιδαγωγών και με ποιο τρόπο το κάνουν. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, λήφθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις από ένα δείγμα 10 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Πρόκειται για ειδικούς παιδαγωγούς, οι οποίοι εργάζονται σε Δημοτικά Σχολεία του νομού Ρεθύμνης και απασχολούνται σε πλαίσια συνεκπαίδευσης. Η επιλογή του δείγματος έγινε με την τεχνική της χιονοστιβάδας και οι συνεντεύξεις λήφθηκαν κατά το σχολικό έτος 2019-2020.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι αντιλήψεις αυτό-αποτελεσματικότητας των ειδικών παιδαγωγών εξαρτώνται άμεσα από τον τύπο και τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους και κυρίως, από το εάν το πρόγραμμα σπουδών τους συμπεριελάμβανε το μάθημα της πρακτικής άσκησης. Ο παράγοντας της εμπειρίας επηρεάζει επίσης τις αντιλήψεις τους, στο μέτρο που οι περιπτώσεις των μαθητών που έχουν αναλάβει τους δυσκόλεψαν, ιδιαίτερα, ως προς την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων τους. Όσον αφορά στην ανάπτυξη συνεργατικών σχέσεων, φαίνεται πως η συνεργασία με το δάσκαλο της τάξης και με τους γονείς του μαθητή ασκούν τη μεγαλύτερη επίδραση. Έντονο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα αναφορικά με την επίδοσή τους στην τάξη, όπου στην ουσία επανέρχονται ζητήματα σχετικά με την εκπαίδευση, την εμπειρία και τις συνεργατικές σχέσεις. Επιπροσθέτως οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης επισημαίνουν δυσκολίες που προέρχονται από τους πολλαπλούς ρόλους που αναλαμβάνουν, όπως επίσης κι από το γεγονός ότι δεν αποτελούν μόνιμο προσωπικό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει συνέχεια στις παρεμβάσεις.
Λέξεις-κλειδιά: ειδικός παιδαγωγός, αυτό-αποτελεσματικότητα, εκπαίδευση, εμπειρία, συνεργασία, επίδοση στην τάξη | el_GR |
dc.format.extent | vi, 85 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Ειδικός παιδαγωγός | el_GR |
dc.subject | Education -- Special educator | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Αυτό-αποτελεσματικότητα | el_GR |
dc.subject | Education -- Self-efficacy | el_GR |
dc.title | Οι αντιλήψεις των ειδικών παιδαγωγών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αυτο-αποτελεσματικότητά τους. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This dissertation discusses issues related to the self-efficacy of teachers in Special Education that work in general school settings. In particular, it investigates the factors that affect the way they perceive their self-efficacy. After the examination of the global bibliography, the following factors were chosen as the most prominent: a) their education/preparation, b) their experience, c) the development of cooperative relations (in the school context), and d) their performance in the classroom. The purpose of this dissertation is to examine which components, derived from the above mentioned factors, affect the formulation of the perceptions of self-efficacy of special educators and how this happens. According to the requirements of the above purpose, a sample of 10 special educators was selected and interviewed. This sample is employed in Primary Schools around Rethimno district and serves in coeducation contexts. For the selection of the sample, the technique of snowball sampling was adopted. The interviews were semi-structured and took place during the school year of 2019-2020.
The results showed that the perceptions of self-efficacy of the special educators are directly related to the duration and the type of the educators’ studies. This was further monitored by the inclusion of internship in their curriculum. The factor of experience also affects their perceptions, depending on the difficulties they encountered, while working with students with behavioral and emotional outbreaks and the effectiveness of their interventions. In respect to the development of cooperative relations, it was found that the cooperation with the general teacher and the student’s parents have the greater influence. The results regarding the performance in the classroom are of great interest, because issues concerning education, experience and cooperative relations involve and interact. In addition, the “parallel support” educators mention difficulties stemmed from the multiple roles they undertake and also, due to the fact that they are not permanent personnel in the schools and there is no continuity in the interventions.
Keywords: special educator, self-efficacy, education, experience, cooperation, performance in classroom | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |