Show simple item record

dc.contributor.advisorΦωτιάδης, Θωμάς
dc.contributor.authorΛιάπουρα, Συμεώνα
dc.contributor.otherLiapoura, Symeona
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-09-22T07:04:44Z
dc.date.available2020-09-22T07:04:44Z
dc.date.copyright2020-09-21
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.otherMBA/2020/00797el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4644
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή έχει ως στόχο τη διερεύνηση της έννοιας του φαινομένου του ηθικού καταναλωτισμού στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα προσπαθεί να διευρύνει τη γνώση γύρω από το φαινόμενο αυτό και να αποτελέσει έναυσμα για μελλοντικές και περισσότερο εξειδικευμένες έρευνες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, με τη συλλογή πρωτογενών στοιχείων με τη χρήση ερωτηματολογίου που αποτελούνταν από ερωτήσεις κλειστού τύπου. Σύμφωνα με τα ευρήματα οι Έλληνες καταναλωτές επιδεικνύουν υψηλά επίπεδα «ηθικής» αγοραστικής συμπεριφοράς. Εμφανίζονται περισσότερο έτοιμοι να «τιμωρήσουν» την ανήθικη συμπεριφορά των εταιριών, μην προχωρώντας στην αγορά προϊόντων τους, και λιγότερο έτοιμοι να επιβραβεύσουν την ηθική. Σε συμφωνία με το ανωτέρω συμπέρασμα είναι και το γεγονός ότι η πρόθεση των καταναλωτών να συμμετέχουν σε ενέργειες αρνητικού ηθικού καταναλωτισμού εμφανίζεται υψηλότερη σε σχέση με την πρόθεση τους για συμμετοχή σε ενέργειες θετικού ηθικού καταναλωτισμού. Αντίθετα, όσον αφορά τη συμμετοχή σε ενέργειες διαλογικού ηθικού καταναλωτισμού, η έρευνα έδειξε ότι παρόλη τη γενικότερη θετική τάση προς τον ηθικό καταναλωτισμό που επέδειξαν οι συμμετέχοντες, τα ποσοστά εμφανίζονται δυσανάλογα χαμηλά. Η ταυτόχρονη αλληλεπίδραση των διάφορων παραγόντων στη λήψη της τελικής αγοραστικής απόφασης ήταν εμφανής και η στάση των καταναλωτών απέναντι στα διάφορα ηθικά ζητήματα φάνηκε ότι επηρεάζει σημαντικά τη συμπεριφορά τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, λόγω της οικονομικής κρίσης που διανύει η χώρα, ο οικονομικός παράγοντας αποδείχτηκε ότι παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρολό. Τέλος, όσον αφορά τα δημογραφικά στοιχεία, αυτά δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτερη επίδραση στο φαινόμενο του ηθικού καταναλωτισμού. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η ηλικία και το επίπεδο σπουδών φαίνεται να επηρεάζουν περισσότερο το φαινόμενο του ηθικού καταναλωτισμού. Εν κατακλείδι, η παρούσα έρευνα παρέχει αποτελέσματα, τα οποία καταδεικνύουν ποιο «έδαφος» είναι πιο πρόσφορο για περαιτέρω ανάλυση και σε ποια ζητήματα χρειάζεται να αναζητηθούν άλλα εργαλεία έρευνας προκειμένου να αποκτήσουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το φαινόμενο του ηθικού καταναλωτισμού στον ελλαδικό χώρο.el_GR
dc.format.extentvi, 61 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΦαινόμενο του Ηθικού Καταναλωτισμού -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectEthical Consumerism -- Greeceel_GR
dc.titleΤο φαινόμενο του ηθικού καταναλωτισμού (Ethical Consumerism) ή της ηθικής κατανάλωσης (Ethical Consumption) για το μάρκετινγκ. Διεξαγωγή έρευνας για τους παράγοντες που επηρεάζουν και συνέπειες που απορρέουν από αυτόel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis M.Α. dissertation aims to explore the concept of Ethical Consumerism in Greece. Particularly, this research study tries to expand the knowledge around this phenomenon and trigger future and more focused research. The research took place in Greece, in the area of Thessaloniki, and for the data collection a questionnaire was used that included close-ended questions. According to the findings, Greek consumers show high levels of "moral" buying behavior. They appear more willing to "punish" the immoral behavior of companies and not proceed to the purchase of their products, and less willing to reward ethical behavior. In agreement with the above conclusion is the fact that the intention of consumers to participate in actions of negative ethical consumerism appears higher than their intention to participate in actions of positive ethical consumerism. On the contrary, regarding the participation in actions of discursive ethical consumerism, the research showed that despite the generally positive attitude towards ethical consumerism shown by the participants, the results appear disproportionately low. The simultaneous interaction of the various factors in taking the final purchase decision was obvious and the attitude of the consumers towards the various moral issues seemed to significantly influence their behavior. As expected, due to the economic crisis that the country is going through, the economic factor has proved to play a remarkably important role. Finally, regarding the demographic factors, they do not seem to have significant effect on the phenomenon of ethical consumerism. According to the results, age and level of education seem to have some impact on the phenomenon of ethical consumerism. In conclusion, the present research provides results that show which "ground" is more suitable for further analysis and on which issues other research tools need to be sought, in order to obtain a clearer picture of the phenomenon of ethical consumerism in Greece.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record