Ηλεκτρονικό εμπόριο και κερδοφορία
Abstract
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μια σύγχρονη μορφή της αγοράς που μέσω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας έχει επεκταθεί σε όλο τον κόσμο ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές, εκμηδενίζοντας τις όποιες αποστάσεις ανάμεσα στον καταναλωτή και τις επιχειρήσεις , καθιστώντας περιττή τη φυσική παρουσία των συμβαλλόμενων μερών. Στον όρο ηλεκτρονικό εμπόριο συμπεριλαμβάνονται όλες οι εφαρμογές που καλύπτουν όλο τον εμπορικό κύκλο από την διακίνηση των πληροφοριών , την προώθηση , την πώληση , την παράδοση και την πληρωμή των προϊόντων ή των υπηρεσιών , δηλαδή την ολοκλήρωση των συναλλαγών.
Η παρούσα εργασία εμβαθύνει στα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου και στις νέες ευκαιρίες που προκύπτουν για τις εταιρείες για περαιτέρω κερδοφορία και ανάπτυξη του πελατολογίου αλλά και την μείωση των λειτουργικών εξόδων. Ένα νέο φάσμα δυνατοτήτων προσφέρεται στις επιχειρήσεις με την χρήση των ηλεκτρονικών πωλήσεων , προσδίδοντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών.
Στο πρώτο κεφάλαιο θα κάνουμε μια ιστορική αναδρομή στο ηλεκτρονικό εμπόριο και εν συνεχεία θα αναπτύξουμε τις βασικές μορφές του ηλεκτρονικού εμπορίου. Εν συνεχεία θα αναπτύξουμε τους τρόπους πληρωμής αλλά και την σημαντικότητα των «έξυπνων» τηλεφώνων στο σύγχρονο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ακολούθως στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναπτύξουμε λεπτομερώς τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα που προκύπτουν τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές.
Με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου η παρούσα εργασία θα επιδιώξει να εξαγάγει ένα συμπέρασμα σχετικά με τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι επιχειρήσεις που επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο , είτε επιλέγοντας να το χρησιμοποιήσουν σαν ένα συμπληρωματικό μέσο στον τρόπο λειτουργίας τους είτε είναι πρόθυμες να αλλάξουν την οργάνωσή τους και τις επιχειρησιακές τους διαδικασίες.