dc.contributor.advisor | Ζεμπύλας, Μιχαλίνος | |
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Ευαγγελία | |
dc.contributor.other | Papadopoulou, Evangelia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-06-22T08:47:25Z | |
dc.date.available | 2020-06-22T08:47:25Z | |
dc.date.copyright | 2020-06-22 | |
dc.date.issued | 2019-12 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2019/00073 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4486 | |
dc.description | Includes bibliographical references. | el_GR |
dc.description.abstract | The purpose of this dissertation is to explore otherness in the books “The monsters of the hill” by Loty Petrovits-Androutsopoulou, and “I am Malala” by Malala Yusafzai and Patricia Mc Cormick, which delve into nationalist extremism and religious fundamentalism respectively. The images and the themes depicted in the two books are investigated with the aim of bringing the social and the political to the classroom, and in order to encourage understanding of different others, as part of Intercultural Education. The books are proposed to be taught in a middle school classroom in the context of the literature class, as adolescents constitute the appropriate target group for the exploration of the issues that the books raise. The dissertation serves as an evaluative case study, which is implemented when we deal with cultural constructs, in this case sameness and otherness, and cultural confrontation that takes place between the members of the in-group that are divided on account of their different ideological horizons. Racist dehumanizing practices divide the in-group in the first book, whereas different interpretations of religious beliefs and of participation in public life divide the in-group in the second book. It is suggested that readers are led to critically empathize with different or distant others through both narratives, which generate affective and cognitive forms of empathy. The books also open up possibilities for critical reflection by offering insight into the social and political realities that shape people’s lives. Therefore, the research questions center on the way that the books deal with the images and the notions of sameness and otherness that can lead to critical forms of empathy, which requires the exposure of the power differences that shape people’s cultural logics and lives. The methodology for the analysis of the books draws from the field of Imagology; textual, as well as intertextual and contextual features are analyzed with regard to self-images and hetero-images. Though the analysis shows that the books can potentially evoke empathy in the students, it, nevertheless, disregards their positionalities. For this reason, a pedagogical framework for teaching for critical empathy is proposed, which can be implemented in an actual school setting and ultimately prove or disprove the research hypothesis. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 163 p. ; 30 cm. | el_GR |
dc.language | en | el_GR |
dc.language.iso | en | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Loty Petrovits-Androutsopoulou | el_GR |
dc.subject | “I am Malala” | el_GR |
dc.subject | Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου | el_GR |
dc.subject | «Τα τέρατα του λόφου» | el_GR |
dc.subject | Malala Yusafzai and Patricia Mc Cormick | el_GR |
dc.title | Exploring otherness within and between "Us" and "Them" through critical empathy in Petrovits-Androutsopoulou's "the Monsters of the Hill" and Yusafzai and Mc Cormick's "I am Malala". | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνήσει τις μορφές της ετερότητας στο μυθιστόρημα της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου «Τα τέρατα του λόφου», και στο αυτοβιογραφικό έργο της Malala Yusafzai, που συνέγραψε με την Patricia Mc Cormick «Με λένε Μαλάλα», και τα οποία εξετάζουν ζητήματα ακραίου εθνικισμού και θρησκευτικού φανατισμού αντιστοίχως. Οι εικόνες και τα θέματα που αναδεικνύονται αποτελούν αφορμή να εξεταστούν στην τάξη κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, που μπορούν παράλληλα να οδηγήσουν στην κατανόηση του διαφορετικού «άλλου», στα πλαίσια της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Τα δύο βιβλία προτείνονται για διδασκαλία σε τάξεις του Γυμνασίου και στα πλαίσια του μαθήματος της Λογοτεχνίας, εφόσον οι έφηβοι μαθητές είναι σε θέση να διδαχθούν για τα ζητήματα που διαπραγματεύονται τα δύο έργα. Η διατριβή συνιστά μία αξιολογική έρευνα περίπτωσης των δύο έργων, η οποία εφαρμόζεται όταν διερευνώνται έννοιες που αποτελούν κοινωνικές κατασκευές, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση οι έννοιες της ομοιότητας και της ετερότητας, και της πολιτισμικής «σύγκρουσης», που στα δύο έργα λαμβάνει χώρα μεταξύ των μελών της έσω ομάδας, λόγω των διαφορετικών ιδεολογικών προσανατολισμών τους. Οι ρατσιστικές πράξεις αποτελούν αφορμή για το διαχωρισμό των μελών της έσω ομάδας στο πρώτο έργο, ενώ οι διαφορετικές προσεγγίσεις σε ζητήματα θρησκευτικής φύσης, όπως και συμμετοχής στην πολιτική ζωή διαχωρίζουν τα μέλη της έσω ομάδας στο δεύτερο έργο. Μέσα από την ανάλυση των δύο έργων διαφαίνεται η δυνατότητα που υπάρχει να αναπτύξουν οι αναγνώστες-μαθητές πέρα από συναισθηματικές και γνωστικές μορφές ενσυναίσθησης, την κριτική ενσυναίσθηση, η οποία επισυμβαίνει όταν οι αναγνώστες αποκτούν μέσα από την ανάγνωση τέτοιων έργων γνώση του κοινωνικοπολιτικού πλαισίου, που καθορίζει τη ζωή και διαμορφώνει την καθημερινότητα των ηρώων. Κατά συνέπεια, τα ερευνητικά ερωτήματα επικεντρώνονται στον τρόπο με τον οποίο τα δύο βιβλία μπορούν να οδηγήσουν τους αναγνώστες σε κριτική ενσυναίσθηση, η οποία προϋποθέτει τη μελέτη του κοινωνικοπολιτικού πλαισίου, μέσα στο οποίο λαμβάνουν χώρα οι σχέσεις εξουσίας, που μπορούν να καθορίσουν τη θέση των ατόμων μέσα στην κοινωνία. Η μεθοδολογία για την ανάλυση των δύο έργων αντλεί από τη θεωρία της Πολιτισμικής Εικονολογίας, και πραγματοποιείται πρωτίστως στο πλαίσιο των έργων ως κειμένων. Επίσης, η ανάλυση λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του διακειμένων που χρησιμοποιούν οι συγγραφείς, όπως του κοινωνικοπολιτικού συγκειμένου και του ιστορικού πλαισίου που αντανακλούν οι δύο ιστορίες. Παρόλο που η ανάλυση αναδεικνύει τη δυνατότητα επίτευξης κριτικής ενσυναίσθησης από την πλευρά των αναγνωστών, δεν λαμβάνει υπόψη τη διαφορά θέσης και οπτικής των μαθητών, που θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε διαφορετικές αντιδράσεις απέναντι στα δύο έργα. Για τον λόγο αυτό, προτείνεται μία σειρά από παιδαγωγικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία των δύο βιβλίων μέσα στην τάξη, όπως και παρεμβάσεις, τα αποτελέσματα των οποίων θα μπορούσαν να επιβεβαιώσουν ή και να αναιρέσουν την ερευνητική υπόθεση με την εφαρμογή τους στις πραγματικές συνθήκες της σχολικής τάξης. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |