Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring otherness within and between "Us" and "Them" through critical empathy in Petrovits-Androutsopoulou's "the Monsters of the Hill" and Yusafzai and Mc Cormick's "I am Malala".

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΕΠΑ-2019-00073.pdf (984.1Kb)
    Ημερομηνία
    2019-12
    Συγγραφέας
    Παπαδοπούλου, Ευαγγελία
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    The purpose of this dissertation is to explore otherness in the books “The monsters of the hill” by Loty Petrovits-Androutsopoulou, and “I am Malala” by Malala Yusafzai and Patricia Mc Cormick, which delve into nationalist extremism and religious fundamentalism respectively. The images and the themes depicted in the two books are investigated with the aim of bringing the social and the political to the classroom, and in order to encourage understanding of different others, as part of Intercultural Education. The books are proposed to be taught in a middle school classroom in the context of the literature class, as adolescents constitute the appropriate target group for the exploration of the issues that the books raise. The dissertation serves as an evaluative case study, which is implemented when we deal with cultural constructs, in this case sameness and otherness, and cultural confrontation that takes place between the members of the in-group that are divided on account of their different ideological horizons. Racist dehumanizing practices divide the in-group in the first book, whereas different interpretations of religious beliefs and of participation in public life divide the in-group in the second book. It is suggested that readers are led to critically empathize with different or distant others through both narratives, which generate affective and cognitive forms of empathy. The books also open up possibilities for critical reflection by offering insight into the social and political realities that shape people’s lives. Therefore, the research questions center on the way that the books deal with the images and the notions of sameness and otherness that can lead to critical forms of empathy, which requires the exposure of the power differences that shape people’s cultural logics and lives. The methodology for the analysis of the books draws from the field of Imagology; textual, as well as intertextual and contextual features are analyzed with regard to self-images and hetero-images. Though the analysis shows that the books can potentially evoke empathy in the students, it, nevertheless, disregards their positionalities. For this reason, a pedagogical framework for teaching for critical empathy is proposed, which can be implemented in an actual school setting and ultimately prove or disprove the research hypothesis.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/4486
    Συλλογές
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013