Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤάλιας, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΜουρατίδου, Ελένη
dc.contributor.otherMouratidou, Eleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-06-22T07:57:08Z
dc.date.available2020-06-22T07:57:08Z
dc.date.copyright2020-06-22
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.otherΠΥΣΣ-2020-00207el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4482
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ σχολικός νοσηλευτής έχει ως κύριο στόχο την πρόληψη, την προαγωγή υγείας, και τη βελτίωση του επιπέδου υγείας του σχολικού πληθυσμού. Προβαίνει στην ενημέρωση για τη σημασία της διενέργειας των εμβολιασμών και τονίζει την προστασία που προσφέρουν έναντι διαφόρων παθήσεων. Επικεντρώνεται στην προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής επισημαίνοντας τα οφέλη μιας ισορροπημένης διατροφής και της φυσικής άσκησης. Διοργανώνει ημερίδες και επιστημονικά προγράμματα που αφορούν την ψυχική, πνευματική και σεξουαλική υγεία. Αποτελεί πρόσωπο εμπιστοσύνης για τους μαθητές, τους γονείς και όλου του προσωπικού του σχολείου, παρέχοντας ψυχολογική στήριξη. Τηρεί απαρέγκλιτα το ιατρικό απόρρητο προφυλάσσοντας τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και ενεργεί πάντα προς όφελος του μαθητή, εφαρμόζοντας τον κώδικα νοσηλευτικής δεοντολογίας. Εντοπίζει εγκαίρως σημάδια ψυχολογικής αστάθειας και παρέκκλισης ψυχοκοινωνικής συμπεριφοράς στον μαθητή, αναζητώντας τις αιτίες και τους τρόπους επίλυσης αυτών. Επίσης ο σχολικός νοσηλευτής αναλαμβάνει τη φροντίδα και αντιμετώπιση χρόνιων νοσημάτων, που εμφανίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι, εκπαιδεύει τα παιδιά και τους γονείς, και δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον. Είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ εκπαιδευτικού συστήματος και συστήματος υγείας, εντοπίζει σημάδια σωματικής, ψυχολογικής και σεξουαλικής κακοποίησης στους μαθητές και με διακριτικότητα ενεργεί προς την επίλυση του προβλήματος μέσα από τη συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου καθώς και τους ειδικούς αρμόδιους φορείς. Επισημαίνει τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου στους μαθητές, εντοπίζει σημάδια σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bulling), και πλησιάζει διακριτικά και μεμονωμένα το θύμα, καθώς και το λοιπό προσωπικό και τους γονείς, επισημαίνοντας την ύπαρξη του κινδύνου στην ψυχική, διανοητική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού., στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Ενημερώνει για τους κινδύνους από τη χρήση προϊόντων καπνού, αλκοόλ, τοξικών ουσιών, και βοηθάει στην αντιμετώπιση και απεξάρτηση από αυτά. Επισημαίνει τους κινδύνους από τη μετάδοση σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων και ενημερώνει για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης. Η ελληνική νομοθεσία περιορίζεται στην παρουσία του σχολικού νοσηλευτή στην ειδική εκπαίδευση. Δυστυχώς δεν προβλέπει την παρουσία σχολικού νοσηλευτή στην υπόλοιπη εκπαίδευση, παρόλο που οι ανάγκες και τα προβλήματα επεκτείνονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.el_GR
dc.format.extent81 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΥπηρεσίες υγείας -- Σχολικός νοσηλευτήςel_GR
dc.subjectHealth care systems -- School nurseel_GR
dc.titleΟ ρόλος του σχολικού νοσηλευτή στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe primary goal of the school nurse is to prevent, promote health, and improve the health level of the school population. He informs about the importance of vaccination and highlights the protection they offer against various diseases. He focuses on promoting a healthy lifestyle by highlighting the benefits of a balanced diet and physical activity. He organizes workshops and scientific programs on spiritual, mental, and sexual health. He is a person of trust for students, parents and all school staff, providing psychological support. He safeguards the medical confidentiality by safeguarding sensitive personal data and always acts to the benefit of the student by applying the Code of Nursing Ethics. He identifies in a timely manner, signs of psychological instability and deviation in the student's psychosocial behavior, looking for causes and ways to resolve them. The school nurse also takes care of chronic illnesses that affect children and adolescents, educates children and parents, and creates a safe school environment. He is the link between the education system and the health care system, identify signs of physical, psychological and sexual abuse in students and acts with discretion to resolve the problem, through collaboration with the school's teaching staff as well as the specialized operators. He informs about the dangers of uncontrolled use of the internet to all students and he identifies signs of school and cyber bulling. Also he approaches the victims individually with discretion, as well as other staff and parents, pointing out the risk of mental and psychological distress. He informs about the dangers of using tobacco products, alcohol, toxic substances, and helps them stop using them. He points to the dangers of sexually transmitted diseases and informs the students how to be protected and how to seek help when it is necessary. Greek legislation is limited to the existence of a school nurse in special need education. Unfortunately, the legislation does not foresee the presence of a school nurse in the rest of education, although the needs and problems exist in all levels of education.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής