Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤζουβελέκας, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΑλεξόπουλος, Άγγελος
dc.contributor.otherAlexopoulos, Aggelos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-02-26T10:06:42Z
dc.date.available2020-02-26T10:06:42Z
dc.date.copyright2020-02-26
dc.date.issued2019-11
dc.identifier.otherMBA/2019/00732el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4467
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζονται οι καινοτομίες που έχουν εφαρμόσει οι αλυσίδες λιανικού εμπορίου τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Το διάστημα της μελέτης ορίστηκε από το 2011 έως και το 2018. Η μέθοδος μου ακολουθήθηκε για την μέτρηση της αποτελεσματικότητας των επιχειρήσεων που εφάρμοσαν τις σημαντικές καινοτομίες είναι αυτή της περιβάλλουσας ανάλυσης δεδομένων. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των επιχειρήσεων. Στόχος ήταν να υπολογιστεί η τεχνική αποτελεσματικότητα διαχρονικά και ανά επιχείρηση ώστε να μπορεί να εκτιμηθεί αν και κατά πόσο οι επιχειρήσεις που καινοτόμησαν, εμφάνισαν και βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δύο από τις έξι επιχειρήσεις ήταν τεχνικά αποτελεσματικές σε όλο το διάστημα της έρευνας. Από τις υπόλοιπες οι τρείς εμφάνισαν αρκετά χαμηλότερο δείκτη τεχνικής αποτελεσματικότητας, αλλά με αυξητική τάση για το συνολικό διάστημα, ενώ μόνο μία επιχείρηση εμφάνισε πτωτική τάση, απέχοντας όμως πολύ λίγο από την επίτευξη του μέγιστου επιπέδου τεχνικής αποτελεσματικότητας Συμπερασματικά οι καινοτομίες που εφαρμόστηκαν στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που εξετάστηκαν είχαν θετική επίδραση. Ακόμα και στις επιχειρήσεις που οι εν λόγω καινοτομίες δεν αποδείχθηκαν τόσο αποτελεσματικές, βελτίωσαν σημαντικά τη θέση τους καλύπτοντας το κενό αποδοτικότητας στη χρήση των συγκεκριμένων εισροών τουςel_GR
dc.format.extentvi, 44 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΛιανικό εμπόριο -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectRetail trade -- Greeceel_GR
dc.titleΚαινοτομίες και αποδοτικότητα στις αλυσίδες λιανεμπορίου στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractMain subject of the current postgraduate dissertation is to examine the applied innovations in supermarket chains in Greece and measure their efficiency. The period of research has defined between 2011 and 2018. The methodology that was used for measuring the efficiency of each business is Data Envelopment Analysis (DEA). The data have been collected from the published balance sheets of six super market chains. Target was to measure the technical efficiency during time and per each Decision Making Unit (MDU) in order το estimate if the MDUs that have applied innovations, improved their efficiency. The results have showed us that two out of the six super market chains are technical efficient in all the period of the research. The rest three have much lower index of technical efficiency, but with improving trend throw the years. Only one MDU had negative trend during the eight years of research, but with a small difference from the technical level of efficiency. As conclusion, it seems that applied innovations have helped most of the examined super market chains because even those that was inefficient had improved their index and their position in the market, covering their lack of technical efficiency by a respectable percentage.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής