Καινοτομίες και αποδοτικότητα στις αλυσίδες προσφοράς τροφίμων
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2019-12Συγγραφέας
Κρουντσέλης, Πέτρος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μια πρωτογενή έρευνα που αποσκοπεί να αποτελέσει μια στοιχειώδη βάση δεδομένων σε κάθε ενδιαφερόμενο που θα ήθελε να εμβαθύνει στην καινοτομία και ποιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή της, στις αλυσίδες προσφοράς τροφίμων.
Αρχικά έγινε προσπάθεια από την επιλεγμένη ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας να προσδιοριστεί η έννοια της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και πως συνδέονται μεταξύ τους.
Με την ανίχνευση της μεταξύ τους σχέσης αναδεικνύεται ο ρόλος τους στην αποτίμηση της αποδοτικότητας και ανάπτυξης των επιχειρήσεων ειδικότερα στις αλυσίδες super market.
Στο 2ο μέρος γίνεται η ανάλυση του οικονομικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και παρουσιάζουμε τα οφέλη και τις προοπτικές από την εφαρμογή καινοτομικών δράσεων , επιλέγοντας εταιρίες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία.
Μετά την ανάλυση της Ελληνικής πραγματικότητας παρουσιάζεται το νομοθετικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο που υπάρχει στην χώρα μας καθώς και τα προβλήματα που υπάρχουν.
Στο τελευταίο μέρος γίνεται συνοπτική παρουσίαση των σημαντικών καινοτομικών δράσεων , επιλέγοντας τις εταιρίες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία. Στην συνέχεια γίνεται προσπάθεια για την μέτρηση και αποτίμηση των καινοτομιών στην κερδοφορία των επιχειρήσεων.
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήσαμε βασίστηκε στη χρήση αριθμοδεικτών και πιο συγκεκριμένα αριθμοδεικτών αποδοτικότητας. Επίσης χρησιμοποιήθηκε ο δείκτης τεχνητής αποτελεσματικότητας (technical efficiency).
Με βάση τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα , ό τι η 4η βιομηχανική επανάσταση που συντελείται στις μέρες μας εξαιτίας της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας , δημιουργεί δεδομένα στο εξωτερικό ενώ οι συνέπειες αναμένονται στην χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Στην νέα ψηφιακή εποχή που ζούμε ο ρόλος των ψηφιακών υπηρεσιών είναι τεράστιος και θα πρέπει να ενταθεί η διασύνδεση των Πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων με την αγορά και τις επιχειρήσεις. Επιπλέον, απαιτείται αποσαφήνιση και αναδιάρθρωση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου.
Τέλος, η εφαρμογή των καινοτομιών μπορεί να οδηγήσει στην βέλτιστη διαχείριση των πόρων προς όφελος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος (πράσινη ανάπτυξη).