Show simple item record

dc.contributor.advisorΣωκράτους, Μιχάλης
dc.contributor.authorΚανέλλου, Στυλιανή
dc.contributor.otherKanellou, Styliani
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-09-11T09:54:18Z
dc.date.available2019-09-11T09:54:18Z
dc.date.copyright2019-09-11
dc.date.issued2019-04
dc.identifier.otherΜΒΑ/2019/00686el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4265
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτις μέρες μας, η αλλαγή είναι η μόνη σταθερή έννοια. Η επιτυχής εφαρμογή της αλλαγής προαπαιτεί την ανάπτυξη προσαρμόσιμης και ευέλικτης κουλτούρας, και επιτυγχάνεται κυρίως μέσω αποτελεσματικού σχεδιασμού. Ωστόσο, η πρόκληση για τους οργανισμούς βρίσκεται στο ότι επιβάλλεται να αντιμετωπίσουν αλλαγές γρήγορες και ξαφνικές ταυτόχρονα, που δεν αφήνουν χρόνο για προγραμματισμό. Μεταξύ των θεωριών διαχείρισης αλλαγών, η θεωρία του Lewin, η οποία περιλαμβάνει ξεκλείδωμα της παρούσας κατάστασης, μετάβαση στη νέα κατάσταση πραγμάτων και επανακλείδωμα για σταθεροποίηση της νέας κατάστασης, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο πάνω στον οποίο κτίσθηκαν οι υπόλοιπες θεωρίες. Η διαχείριση της αλλαγής είναι ένα σύνολο στρατηγικών στόχων, που πέραν από τις θεωρίες περιλαμβάνει δράσεις για την ανάπτυξη ετοιμότητας αντιμετώπισης τόσο των εσωτερικών όσο και των εξωτερικών προκλήσεων. Για επιτυχή διαχείριση της αλλαγής, η δέσμευση της διευθυντικής ομάδας καθώς και η συμμετοχή των εργαζομένων στη διαδικασία αλλαγής, αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εξέταση του βαθμού εφαρμογής των θεωριών διαχείρισης αλλαγών στην πράξη, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ξαφνικές ριζικές απρογραμμάτιστες αλλαγές. Επιπλέον, αξιολογούνται οι παράγοντες που υποστηρίζουν ή αντιστέκονται στην αλλαγή, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση. Το επίπεδο της επικοινωνίας καθώς και το επίπεδο ικανοποίησης από την εργασία μετριούνται και συγκρίνονται κατά τη διάρκεια της αλλαγής. Οι σκοποί αυτής της μελέτης εξυπηρετούνται με τη χρήση ερωτηματολογίου για τη συλλογή δεδομένων, το οποίο είναι αυτοσχέδιο και περιλαμβάνει ερωτήσεις κλειστού τύπου. Οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν στις ερωτήσεις έχοντας ως γνώμονα μία σημαντική αλλαγή που έλαβε χώρα στο εργασιακό τους περιβάλλον, όπως είναι η συγχώνευση των τραπεζών για τους τραπεζικούς υπαλλήλους. Γίνεται διαχωρισμός και σύγκριση των αποτελεσμάτων των τραπεζικών και μη υπαλλήλων. Οι απαντήσεις δίνονται στην κλίμακα πέντε βαθμών Likert. Η πρωτοτυπία της έρευνας εστιάζεται σε δύο διαστάσεις, στην αξιολόγηση των ξαφνικών μη προγραμματισμένων ριζικών αλλαγών και στον παράγοντα ‘χρόνο’ όπου καταμετρούνται οι αλλαγές στις σημαντικές μεταβλητές της επικοινωνίας και της εργασιακής ικανοποίησης, καθ’ όλη τη διάρκεια της αλλαγής (πριν, κατά, μετά). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι θεωρίες διαχείρισης αλλαγών εφαρμόζονται με επιτυχία στην πράξη, αν και η εφαρμογή τους είναι περιορισμένη, ιδίως στις περιπτώσεις ξαφνικών μη προγραμματισμένων αλλαγών. Ο ρόλος της επικοινωνίας, περιλαμβανομένης της πλήρους ενημέρωσης του προσωπικού για την αλλαγή, έχει αποδειχθεί σημαντικός. Το επίπεδο ικανοποίησης από την εργασία παρουσίασε σημαντική μείωση κατά τη διάρκεια της αλλαγής, ωστόσο, μετά την αλλαγή επανήλθε σχεδόν στο ίδιο επίπεδο που ήταν πριν από την αλλαγή. Όπως αποδείχθηκε, οι μεταβλητές της ενημέρωσης, της επικοινωνίας και της εργασιακής ικανοποίησης έχουν θετική αλληλεξάρτηση. Ενόψει των ευρημάτων, οι εισηγήσεις περιλαμβάνουν, (α) εφαρμογή άλλων πρακτικών στις περιπτώσεις ξαφνικών ριζικών αλλαγών, όπου δεν είναι δυνατό να υιοθετηθούν θεωρίες, (β) ανάπτυξη ανοιχτής γραμμής ειλικρινούς επικοινωνίας με το προσωπικό και την εμπλοκή του στη διαδικασία της αλλαγής, (γ) αξιολόγηση των παραγόντων που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση, και (δ) μέτρηση του επιπέδου εργασιακής ικανοποίησης σε τακτά χρονικά διαστήματα, για τη διατήρηση υψηλών επιπέδων εργασιακής ικανοποίησης και παραγωγικότητας!el_GR
dc.format.extent131 σ.; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectManagementel_GR
dc.titleSuccessful change management during sudden radical unplanned changes.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractChange is the only constant nowadays. It is an essential part of organizational life, that prerequisites the development of an adaptable and flexible culture to face environmental changes. Though, successful implementation of change is achieved through effective planning, the challenge of our century for organizations, is the development of readiness to changes, which are rapid and sudden at the same time, without time for planning. Among change management theories, Lewin’s model including unfreezing, moving, refreezing consists the cornerstone. Change management, is a set of strategic goals that beyond theories, include actions for developing readiness to deal with both internal and external challenges. For change management to be successful, commitment of top management as well as involvement of employees in the change process, is a prerequisite. The purpose of this study is to examine the extent, theories apply in practice and especially during sudden radical unplanned changes, factors affecting change either supporting or resisting to change, as well as factors affecting job satisfaction. The levels of communication and job satisfaction are measured throughout change; before, during, after change. The purposes of this study are served using quantitative method, descriptive in nature and uses questionnaire to collect data. The questionnaire is improvised and includes closed-ended questions. Answers are given on a five point Likert scale. The originality of this research is focused on two dimensions, assessment of sudden unplanned changes and measurement of the significant variables of communication and job satisfaction, over time. Results revealed that change management theories are successfully applied in practice, though their application is limited especially during sudden unplanned changes. The role of communication, including full information about change, has proven to be fundamental. Though the level of job satisfaction significantly reduced during change, it increased after change, almost at the level it was before change. The variables of information, communication and job satisfaction were proven to be positively associated. In view of the findings, suggestions include, (a) adoption of other practices during sudden radical changes were theories cannot be followed, (b) an open sincere communication with employees and involvement of them in the change process, as well as, (c) assessment of the factors affecting job satisfaction and (d) measurement of the level of job satisfaction, at regular intervals, to maintain high levels of job satisfaction and productivity!el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record